Klíčové studijní výstupy
|
Bakalářský studijní program Geografie pro vzdělávání je primárně určen uchazečům, kteří po absolvování bakalářského stupně chtějí pokračovat v navazujícím magisterském dvouoborovém studijním programu Učitelství geografie pro střední školy. Je určen uchazečům se zájmem kombinovat dvě hlavní zájmové oblasti uchazeče, a to geografie s dalším vědním oborem. Studium je koncipováno jako dvouoborové a je realizováno výhradně v kombinaci s jiným oborem pro dvouoborové studium. Studijním plánem je garantována rovnocennost přípravy v obou oborech. Profil absolventa však počítá i s možností pokračovat v neučitelském studiu geografie, příp. jeho vstupu do praxe a s uplatněním na trhu práce. Bakalářský studijní program je zaměřen na získání vzdělání na úrovni obecného základu. Poskytuje komplexní vhled do všech základních geografických disciplín, přičemž je kladen akcent na provázanost přírodního a socioekonomického (humánního či společenského) subsystému krajinné sféry a vertikální provázanost jednotlivých měřítkových úrovní od lokální přes regionální až po globální. Základ bakalářského studia oboru Geografie tvoří obecné geografické disciplíny (fyzická geografie a geoekologie, sociální geografie, ekonomická geografie a regionální rozvoj, udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí), regionální geografie a kartografie a geoinformatika. Společně s poznatky si student osvojuje analytické metody jednotlivých geografických věd a získává schopnost vyhodnocovat a interpretovat geografická data. Studium rozvíjí dovednosti nalézt a posoudit geografické informační zdroje různých typů, třídit je, analyzovat, interpretovat získané prostorové informace, využívat moderních geoinformatických prostředků a jejich prostřednictvím prezentovat a argumentovat výsledky své práce. Díky tematické struktuře studijního plánu a aktivní spolupráci s dalšími obory na vysoké škole student dokáže aplikovat poznatky o společensko- ekonomických a přírodních jevech, procesech a především jejich interakcích v prostoru v různých oborech a též navrhovat vlastní metodické postupy sběru dat, jejich zpracování, analýzy a interpretace pro úkoly udržitelného rozvoje území, plánování, strategické spolupráce, ochrany přírody a krajiny či cestovního ruchu. Student dále dokáže aplikovat geoinformatické postupy do veřejné správy (evidence prostorových dat, územní ochrana přírody a krajiny, územní plánování), vytvářet GIS projekty řešící konkrétní problémy z praxe a aplikovat v praxi 1 § 78 odst. 10 zákona. 7 poznatky regionální vědy. Zvýšená pozornost je věnována diskusi aplikačních možností metod geografického výzkumu krajiny. Student si současně osvojuje také základy učitelské propedeutiky a prostřednictvím pedagogické praxe se seznamuje s podstatou práce ve školství a vzdělávací praxi.
|