Vyučující
|
-
Körner Stanislav, JUDr. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
" Antické vojenství - Hannibal " Karel Veliký - Mladý muž a lev " Husitské vojenství - Jan Žižka " Nástup dělostřelectva - Napoleon " Koloniální války - Svítání Zuluů " Válka ve vzduchu - Stíhači na start! " Občanská válka v Rusku - Admirál " První světová válka na Blízkém Východě - Lehká jízda " Válka na moři - Bitva u atolu Midway " Květnové povstání českého lidu - Zbraně pro Prahu " Studená válka byla někdy až moc horká - Událost ve čtverci 36-80
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s různými formami pohledů na dějiny vojenství (formování bojových útvarů, formulace a vývoj vojenské taktiky, vliv nových technologií na proměny výzbroje vojsk) a jejich uměleckého či umělecko-dokumentárního zpracování. Vysvětlení vývoje vojenství na praktických příkladech, zdůraznění základních vojenskohistorických pojmů a terminologie průřezově od antiky po období studené války. Komentář a kritika filmového zpracování v širších historických souvislostech.
Student se orientuje v dějinách vojenství, ovládá příslušnou odbornou terminologii a chápe základní logické prvky vojenského umění. Je schopen rozpoznat význam technického a technologického pokroku pro rozvoj vojenského umění. Dokáže rozlišit jednotlivé typy zbraní a výzbroje a pochopit jejich roli v daném historickém období. Umí charakterizovat a vysvětlit základní vojensko-historické pojmy a instituty, identifikovat je a aplikovat v historické praxi.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Účast na semináři (povolené 3 absence), zapojení do diskuse, zpracování eseje k vybranému titulu. Esej bude obsahovat tři části hodnotící (objektivní), hodnotící (subjektivní) a kritickou.
|
Doporučená literatura
|
|