Předmět: Informační a komunikační technologie I

« Zpět
Název předmětu Informační a komunikační technologie I
Kód předmětu KI/IKT1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Beránek Pavel, Ing. Mgr.
Obsah předmětu
1. Digitální kompetence v RVP a terminologie IKT 2. Plánování výuky a definice cílů 3. Gamifikace vzdělávacího procesu 4. Využití kancelářského softwaru ve školství 5. Multimediální data a jejich dopad na motivaci žáků 6. Interaktivní technologie ve vzdělávání 7. Využití cloudových služeb v didaktickém procesu 8. Využití BYOD v didaktickém procesu 9. Bezpečnost IKT a školská legislativa 10. Školské informační systémy v didaktickém procesu 11. Školské informační systémy v řízení školy 12. Analýza a vyhodnocování dat o výuce 13. Reprezentace dat o žácích a třídách

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem je studenty připravit na využívání digitálních technologií v prostředí školy. Základem je schopnost využití aplikací a technologií používaných jak v přímé, tak nepřímé pedagogické činnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Předmětu bude zakončen ústní obhajobou (10 minut) odevzdané seminární práce. Seminární práce představuje sepsaný plán výukové hodiny, která má za cíl zvednout digitální kompetence žáků. Zápočtový test nebude realizován. - Hodina bude mít definován cíl podle SMART schématu. Student vytvoří formativní test, kterým zjistí, zda byly cíle splněny. Dále si vymyslí výsledky testů, vyhodnotí je, transformuje je do vhodné reprezentace a navrhne opatření pro příští výuku. - V práci bude popsán harmonogram výukových aktivit se zadáním, kde některé z aktivit využívají kancelářský software, software interaktivních technologií a cloudové služby běžící na vlastních zařízeních studentů (koncept BYOD) nebo vybavení školy. Plán hodiny bude zapadat do vytvořené gamifikační strategie učitele/školy. - Odevzdaná práce je ústně obhajovaná, kdy jsou probrány slabé a silné stránky navrženého plánu výuky a je zhodnoceno dodržení didaktického procesu.
Doporučená literatura
  • https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/prilohy/21855/digitalni_kompetence_pedagogu_digcompedu.pdf..
  • Skripta k předmětu.
  • Horák, J., Keršláger, M. Pořítačové sítě pro začínající správce. 5. vyd. Computer Press. 2011. ISBN 978-80-251-3176-3.
  • Šulc V. Kybernetická bezpečnost. EAN: 9788073807375.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr