Fakulta | Přírodovědecká fakulta (PRF) |
---|---|
Studijní program | Učitelství geografie pro střední školy (N0114A300123) |
Studijní obor / Specializace | Učitelství geografie pro střední školy (MAIOR) (N0114A300123/1 - A21) |
Stupeň získané kvalifikace | Navazující |
Forma studia | Prezenční |
Standardní doba studia | 2 roky |
Počet ECTS kreditů | 120 |
Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) |
Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program |
Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
Studijní a zkušební řád | URL |
Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
Klíčové studijní výstupy | Navazující magisterský program Učitelství geografie pro střední školy je primárně nabízen absolventům bakalářského studia geografie s víceoborovým zaměřením. Cílem studia je připravit učitele geografie pro střední školy, který bude mít odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost v geografii a v druhém studovaném oboru. Studium je koncipováno jako dvouoborové a je realizováno výhradně v kombinaci s jiným oborem pro dvouoborové studium. Studijním plánem je garantována rovnocennost přípravy v obou oborech. Těžiště obsahu tkví ve studiu oboru geografie a oborové didaktiky geografie v kombinaci s přidruženým studijním programem druhého oboru a v jejich propojení s pedagogickými, psychologickými disciplínami a pedagogickou praxí. Studium rozvíjí dovednosti nalézt a posoudit geografické informační zdroje různých typů, třídit je, analyzovat, interpretovat získané prostorové informace, využívat moderních geoinformatických prostředků a jejich prostřednictvím prezentovat a argumentovat výsledky své práce. Důraz je kladen na reflektování provázanosti přírodního a socioekonomického (humánního či společenského) subsystému krajinné sféry a vertikální provázanost jednotlivých měřítkových úrovní od lokální přes regionální až po globální. Student si osvojí dovednost předat oborové poznatky prostřednictvím geografického vzdělávání formami a způsoby, které jsou v souladu s moderními pedagogickými, didaktickými a psychologickými zásadami. Díky tematické struktuře studijního plánu a aktivní spolupráci s dalšími obory na vysoké škole si student uvědomuje provázanost jevů a procesů v okolním světě, dokáže aplikovat poznatky o společensko-ekonomických a přírodních jevech, procesech a především jejich interakcích v prostoru v různých oborech a komunikovat tyto poznatky s učícími se jedinci v edukačním procesu. Studium je koncipováno jako pregraduální část celoživotního vzdělávání. Předpokládá se, že znalosti a dovednosti, které student v navazujícím magisterském programu získá, si v rámci celoživotního vzdělávání bude soustavně upevňovat a doplňovat podle aktuálních trendů jak v geografii a přidruženém oboru, tak v pedagogických a psychologických vědních disciplínách. |
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
Profil programu | nespecifikováno |
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
Garant oboru / specializace | Anděl Jiří, doc. RNDr. CSc. |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu) | |
---|---|
Učitelství biologie pro střední školy (MINOR) (N0114A300113/2 - 1 - A21) | |
Vybrat kombinaci | Učitelství chemie pro střední školy (MINOR) (N0114A300115/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství matematiky pro střední školy (MINOR) (N0114A300117/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství informatiky pro střední školy (MINOR) (N0114A300116/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (MINOR) (N0114A300124/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (MINOR) (N0114A300128/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství historie pro střední školy (MINOR) (N0114A300110/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství německého jazyka a literatury (MINOR) (N0114A300111/2 - 1 - A24), Učitelství německého jazyka a literatury (MINOR) (N0114A300111/2 - 1 - A21) |
Vybrat kombinaci | Učitelství společenských věd pro střední školy (MINOR) (N0114A300112/2 - 1 - A21) |
Statut | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Kód předmětu | Název předmětu (* Státnice) | Vyučovací jazyk | Počet ECTS kreditů | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Povinný | 1 | Letní | KGEO/M216 | Regionální exkurze - Česko | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KGEO/PPZS | Souvislá pedagogická praxe na 2. stupni ZŠ | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KGEO/M217 | Makroregiony I | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KGEO/M221 | Didaktika terénních cvičení | Čeština | 1 | |
Povinný | 1 | Letní | KGEO/M220 | Didaktika geografie II | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KBI/N202 | Praktikum z biologie B | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KBI/N203 | Didaktika biologie II | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KBI/N200 | Ekologie | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KBI/N201 | Evoluční a vývojová biologie | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KBI/PPZS | Souvislá pedagogická praxe na 2. stupni ZŠ | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | KGEO/M103 | Aktuální problémy Česka | Čeština | 5 | |
Povinný | 1 | Zimní | KGEO/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | Čeština | 1 | |
Povinný | 1 | Zimní | KGEO/M105 | Didaktika geografie I | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | KGEO/PPP | Průběžná pedagogická praxe | Čeština | 1 | |
Povinný | 1 | Zimní | KMA/STB | Statistika v biologii | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/N103 | Didaktika biologie I | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/N104 | Praktikum z biologie A | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/N100 | Antropologie a genetika člověka | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/N102 | Biologie členovců | Čeština | 4 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | Čeština | 1 | |
Povinný | 1 | Zimní | KBI/PPP | Průběžná pedagogická praxe | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Letní | KGEO/M412 | Diplomový seminář II | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KGEO/M411 | Didaktický projekt | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Letní | KGEO/SZZSŠ | Učitelství geografie pro střední školy (*) | Čeština | 0 | |
Povinný | 2 | Letní | KGEO/M413 | Příprava k SZZ a obhajobě DP | Čeština | 6 | |
Povinný | 2 | Letní | KGEO/M410 | GIS projekt | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Letní | KBI/SZZSŠ | Učitelství biologie pro střední školy (*) | Čeština | 0 | |
Povinný | 2 | Letní | KBI/N400 | Biologie hub | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/M305 | Geografický výzkum v zahraničí | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/M315 | Makroregiony II | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/M304 | Diplomový seminář I | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/M314 | Aktuální problémy Evropy | Čeština | 5 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/M318 | Přednášky učitelů z praxe | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBI/N300 | Výchova ke zdraví | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBI/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Zimní | KGEO/N305 | Základy geologie | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBI/N303 | Didaktika biologie III | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBI/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KBI/N305 | Etologie živočichů | Čeština | 3 |