| Fakulta | Přírodovědecká fakulta (PRF) |
|---|---|
| Studijní program | Učitelství geografie pro střední školy (N0114A300123) |
| Studijní obor / Specializace | Učitelství geografie pro střední školy (MINOR) (N0114A300123/2 - A25) |
| Stupeň získané kvalifikace | Navazující |
| Forma studia | Prezenční |
| Standardní doba studia | 2 roky |
| Počet ECTS kreditů | 120 |
| Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) |
| Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program |
| Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
| Studijní a zkušební řád | URL |
| Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
| Klíčové studijní výstupy | Navazující magisterský program Učitelství geografie pro střední školy je primárně nabízen absolventům bakalářského studia geografie s víceoborovým zaměřením. Cílem studia je připravit učitele geografie pro střední školy, který bude mít odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost v geografii a v druhém studovaném oboru. Studium je koncipováno jako dvouoborové a je realizováno výhradně v kombinaci s jiným oborem pro dvouoborové studium. Studijním plánem je garantována rovnocennost přípravy v obou oborech. Těžiště obsahu tkví ve studiu oboru geografie a oborové didaktiky geografie v kombinaci s přidruženým studijním programem druhého oboru a v jejich propojení s pedagogickými, psychologickými disciplínami a pedagogickou praxí. Studium rozvíjí dovednosti nalézt a posoudit geografické informační zdroje různých typů, třídit je, analyzovat, interpretovat získané prostorové informace, využívat moderních geoinformatických prostředků a jejich prostřednictvím prezentovat a argumentovat výsledky své práce. Důraz je kladen na reflektování provázanosti přírodního a socioekonomického (humánního či společenského) subsystému krajinné sféry a vertikální provázanost jednotlivých měřítkových úrovní od lokální přes regionální až po globální. Student si osvojí dovednost předat oborové poznatky prostřednictvím geografického vzdělávání formami a způsoby, které jsou v souladu s moderními pedagogickými, didaktickými a psychologickými zásadami. Díky tematické struktuře studijního plánu a aktivní spolupráci s dalšími obory na vysoké škole si student uvědomuje provázanost jevů a procesů v okolním světě, dokáže aplikovat poznatky o společensko-ekonomických a přírodních jevech, procesech a především jejich interakcích v prostoru v různých oborech a komunikovat tyto poznatky s učícími se jedinci v edukačním procesu. Studium je koncipováno jako pregraduální část celoživotního vzdělávání. Předpokládá se, že znalosti a dovednosti, které student v navazujícím magisterském programu získá, si v rámci celoživotního vzdělávání bude soustavně upevňovat a doplňovat podle aktuálních trendů jak v geografii a přidruženém oboru, tak v pedagogických a psychologických vědních disciplínách. |
| Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
| Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
| Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
| Profil programu | nespecifikováno |
| Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
| Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
| Garant oboru / specializace | Anděl Jiří, doc. RNDr. CSc. |

Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGEO/M103 | Aktuální problémy Česka | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
| KGEO/PPP | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3 | 1 | Zimní | |
| KGEO/M105 | Didaktika geografie I | 3 | Zp | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
| KGEO/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
| KGEO/M221 | Didaktika terénních cvičení | 1 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M220 | Didaktika geografie II | 3 | Zk+ | 1+2+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/PPZS | Souvislá ped. praxe na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M217 | Makroregiony I | 3 | Zk | 2+0+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M216 | Regionální exkurze - Česko | 3 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M305 | Geografický výzkum v zahraničí | 3 | Zp | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M315 | Makroregiony II | 3 | Zk | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M314 | Aktuální problémy Evropy | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M318 | Přednášky učitelů z praxe | 1 | Zp | 0+2+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M410 | GIS projekt | 3 | Zk | 0+1+0 | 2 | Letní | |
| KGEO/M411 | Didaktický projekt | 2 | Zp | 0+2S+0 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGEO/SZZSŠ | Učitelství geografie pro střední školy | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGER/PSPPS | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/PPPS | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3S | 1 | Zimní | |
| KGER/ZZ1 | Zahraniční zkušenost I | 1 | Zp | 0+0+0 | 1 | Zimní | |
| KGER/VKLG | Vybrané kapitoly z lingvistiky | 3 | Zk+ | 1+0+1 | 1 | Zimní | |
| KGER/KDU1 | Komunikační dovednosti pro učitele I | 2 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/KF | Korektivní fonetika | 2 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/LDM | Literatura pro děti a mládež | 3 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
| KGER/KDU2 | Komunikační dovednosti pro učitele II | 3 | Zk | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/NCJ1 | Výuka němčiny jako cizího jazyka I | 2 | Zp | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/DI1 | Didaktika německého jazyka I | 1 | Zp | 1+0+0 | 1 | Letní | |
| KGER/VLZ | Vybrané literární žánry ve výuce | 3 | Zp | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/SPPZS | SPP na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+0+3T | 1 | Letní | |
| KGER/SPPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+0+3T | 2 | Zimní | |
| KGER/VTSN | Vývojové tendence v současné němčině | 3 | Zp | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/KRSPS | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/DI2 | Didaktika německého jazyka II | 3 | Zk | 1+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGER/NCJ2 | Výuka němčiny jako cizího jazyka II | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/KDU3 | Komunikační dovednosti pro učitele III | 3 | Zk+ | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/MSLG | Magisterský seminář lingvistický | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Letní | |
| KGER/MSL | Magisterský seminář literární | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Letní | |
| KGER/MSD | Magisterský seminář didaktický | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Letní | |
| KGER/DIP | Diplomová práce | 10 | Zp | 0+0+0 | 2 | Letní | |
| KGER/DSU | Diplomový seminář pro učitele | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGER/SZZ | SZZ Učitelství německého jazyka a lit. | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | - |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGER/PPPS | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3S | 1 | Zimní | |
| KGER/LITDM | Literatura pro děti a mládež | 2 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
| KGER/PSPPS | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/KF | Korektivní fonetika | 2 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/KODU1 | Komunikační dovednosti pro učitele I | 3 | Zp | 0+0+2 | 1 | Zimní | |
| KGER/ZZ1M | Zahraniční zkušenost I | 1 | Zp | 0+0+0 | 1 | Zimní | |
| KGER/DI1 | Didaktika německého jazyka I | 1 | Zp | 1+0+0 | 1 | Letní | |
| KGER/SPPZS | SPP na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+0+3T | 1 | Letní | |
| KGER/NCJ1M | Výuka němčiny jako cizího jazyka I | 2 | Zp | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/KODU2 | Komunikační dovednosti pro učitele II | 5 | Zk | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/VLZ | Vybrané literární žánry ve výuce | 3 | Zp | 0+0+2 | 1 | Letní | |
| KGER/VTSN1 | Vývojové tendence v současné němčině | 5 | Zk | 1+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/KRSPS | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/DI2MI | Didaktika německého jazyka II | 5 | Zk | 1+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGER/SPPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+0+3T | 2 | Zimní | |
| KGER/NCJ2M | Výuka němčiny jako cizího jazyka II | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Zimní | |
| KGER/MSLM | Magisterský seminář literární | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Letní | |
| KGER/MSLGM | Magisterský seminář lingvistický | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Letní | |
| KGER/DIP | Diplomová práce | 10 | Zp | 0+0+0 | 2 | Letní | |
| KGER/MSDM | Magisterský seminář didaktický | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Letní | |
| KGER/DSU | Diplomový seminář pro učitele | 2 | Zp | 0+0+2 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGER/SZZ | SZZ Učitelství německého jazyka a lit. | 0 | Szv | 0+0+0 | - | - |