| Fakulta | Přírodovědecká fakulta (PRF) |
|---|---|
| Studijní program | Učitelství geografie pro střední školy (N0114A300123) |
| Studijní obor / Specializace | Učitelství geografie pro střední školy (MAIOR) (N0114A300123/1 - A25) |
| Stupeň získané kvalifikace | Navazující |
| Forma studia | Prezenční |
| Standardní doba studia | 2 roky |
| Počet ECTS kreditů | 120 |
| Udělovaná kvalifikace | Magistr (7) |
| Přístup k dalšímu studiu | Doktorský studijní program |
| Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
| Studijní a zkušební řád | URL |
| Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
| Klíčové studijní výstupy | Navazující magisterský program Učitelství geografie pro střední školy je primárně nabízen absolventům bakalářského studia geografie s víceoborovým zaměřením. Cílem studia je připravit učitele geografie pro střední školy, který bude mít odbornou kvalifikaci pro přímou pedagogickou činnost v geografii a v druhém studovaném oboru. Studium je koncipováno jako dvouoborové a je realizováno výhradně v kombinaci s jiným oborem pro dvouoborové studium. Studijním plánem je garantována rovnocennost přípravy v obou oborech. Těžiště obsahu tkví ve studiu oboru geografie a oborové didaktiky geografie v kombinaci s přidruženým studijním programem druhého oboru a v jejich propojení s pedagogickými, psychologickými disciplínami a pedagogickou praxí. Studium rozvíjí dovednosti nalézt a posoudit geografické informační zdroje různých typů, třídit je, analyzovat, interpretovat získané prostorové informace, využívat moderních geoinformatických prostředků a jejich prostřednictvím prezentovat a argumentovat výsledky své práce. Důraz je kladen na reflektování provázanosti přírodního a socioekonomického (humánního či společenského) subsystému krajinné sféry a vertikální provázanost jednotlivých měřítkových úrovní od lokální přes regionální až po globální. Student si osvojí dovednost předat oborové poznatky prostřednictvím geografického vzdělávání formami a způsoby, které jsou v souladu s moderními pedagogickými, didaktickými a psychologickými zásadami. Díky tematické struktuře studijního plánu a aktivní spolupráci s dalšími obory na vysoké škole si student uvědomuje provázanost jevů a procesů v okolním světě, dokáže aplikovat poznatky o společensko-ekonomických a přírodních jevech, procesech a především jejich interakcích v prostoru v různých oborech a komunikovat tyto poznatky s učícími se jedinci v edukačním procesu. Studium je koncipováno jako pregraduální část celoživotního vzdělávání. Předpokládá se, že znalosti a dovednosti, které student v navazujícím magisterském programu získá, si v rámci celoživotního vzdělávání bude soustavně upevňovat a doplňovat podle aktuálních trendů jak v geografii a přidruženém oboru, tak v pedagogických a psychologických vědních disciplínách. |
| Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
| Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
| Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
| Profil programu | nespecifikováno |
| Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
| Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
| Garant oboru / specializace | Anděl Jiří, doc. RNDr. CSc. |

Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGEO/M103 | Aktuální problémy Česka | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
| KGEO/PPP | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+3 | 1 | Zimní | |
| KGEO/M105 | Didaktika geografie I | 3 | Zp | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
| KGEO/PSPPN | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
| KGEO/M221 | Didaktika terénních cvičení | 1 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M220 | Didaktika geografie II | 3 | Zk+ | 1+2+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/PPZS | Souvislá ped. praxe na 2. stupni ZŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M217 | Makroregiony I | 3 | Zk | 2+0+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M216 | Regionální exkurze - Česko | 3 | Zp | 0+3D+0 | 1 | Letní | |
| KGEO/M318 | Přednášky učitelů z praxe | 1 | Zp | 0+2+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/PPSS | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 0+3T+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M314 | Aktuální problémy Evropy | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/KRSP | Komplexní reflektivní seminář praxe | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M315 | Makroregiony II | 3 | Zk | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M305 | Geografický výzkum v zahraničí | 3 | Zp | 2+0+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M304 | Diplomový seminář I | 3 | Zp | 0+2+0 | 2 | Zimní | |
| KGEO/M411 | Didaktický projekt | 2 | Zp | 0+2S+0 | 2 | Letní | |
| KGEO/M412 | Diplomový seminář II | 3 | Zp | 0+1+0 | 2 | Letní | |
| KGEO/M410 | GIS projekt | 3 | Zk | 0+1+0 | 2 | Letní | |
| KGEO/M413 | Příprava k SZZ a obhajobě DP | 6 | Zp | 0+1+0 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KGEO/SZZSŠ | Učitelství geografie pro střední školy | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KFHS/P403 | Didaktika SV I | 2 | Zp | 1+0+0 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P405 | Axiologická a kongitivní dimenze v SV | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P404 | Didaktika SV II | 2 | Zk | 1+0+1 | 1 | Letní | |
| KFHS/P409 | Výchova-občan-demokracie | 1 | Zp | 0+0+1 | 1 | Letní | |
| KFHS/P412 | Kontroverzní témata v SV | 2 | Zk | 0+0+1 | 2 | Zimní | |
| KFHS/P413 | Etické předpoklady výchovy | 2 | Zp | 1+0+0 | 2 | Zimní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KPOL/N001 | Komparace moderních demokracií | 2 | Zp | 1+0+0 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P400 | Lidská, občanská a přirozená práva | 2 | Zp | 1+0+0 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P402 | Etika - současné teorie | 2 | Zp | 1+0+0 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P428 | Sociální spravedlnost | 2 | Zk | 2+0+0 | 1 | Zimní | |
| KPOL/N002 | Liberální demokracie v časech krize | 3 | Zk | 1+0+1 | 1 | Letní | |
| KFHS/P406 | Zahraniční zkušenost | 1 | Zp | 0+0+0 | 1 | Letní | |
| KFHS/P408 | Systematická religionistika | 2 | Zp | 2+0+0 | 1 | Letní | |
| KFHS/P415 | Národní identita | 2 | Zp | 1+0+1 | 1 | Letní | |
| KFHS/P422 | Teorie parlamentarismu a reprezentace | 2 | Zp | 1+0+0 | 2 | Zimní | |
| KFHS/P410 | Filozofická antropologie | 1 | Zp | 1+0+0 | 2 | Zimní | |
| KFHS/P411 | Stát a náboženství | 2 | Zp | 1+0+0 | 2 | Zimní | |
| KFHS/P423 | Analýza médií | 2 | Zp | 1+0+1 | 2 | Letní | |
| KFHS/P414 | Česká státnost | 2 | Zk | 1+0+0 | 2 | Letní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KFHS/P418 | Průběžná pedagogická praxe | 1 | Zp | 0+0+6D | 1 | Zimní | |
| KFHS/P417 | Přípravný seminář k pedagogické praxi | 1 | Zp | 0S+0+1 | 1 | Zimní | |
| KFHS/P419 | Souvislá pedagogická praxe na ZŠ | 3 | Zp | 3T+0+0 | 1 | Letní | |
| KFHS/P420 | Souvislá pedagogická praxe na SŠ | 3 | Zp | 3T+0+0 | 2 | Zimní | |
| KFHS/P421 | Komplexní reflektivní seminář - praxe | 1 | Zp | 0+0+1 | 2 | Zimní |
| Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| KFHS/NSZZ | SZZ Učitelství společenských věd pro SŠ | 0 | Szv | 0+0+0 | 2 | - |