Název předmětu | Didaktika společenských věd II |
---|---|
Kód předmětu | KFHS/P404 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Didaktická reflexe souvislé pedagogické praxe. 2. Kontroverze ve výuce společenskovědních témat. 3. - 4. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu OV a OSZ 5. Osobnost žáka a možnosti rozvoje jeho klíčových kompetencí v rámci základů společenských věd (kognitivní a axiologická rovina společenskovědních témat). 6. Práce s chybou. 7. Efektivní metody a formy práce ve výuce občanské výchovy a společenských věd. 8. Role, kompetence a nároky na učitele společenských věd. 9. Diskuse, debata ve výuce společenských věd. 10. Práce s případovými studiemi. 11. Práce s filmem, tvorba výukového videa. 12. Práce s tématy moderní historie ve výuce společenských věd. 13. Úloha a možnosti učebnic ve výuce společenských věd; analýza vybraných stávajících učebnic 14. Návrhy vzdělávacích programů pro jednotlivé společenskovědní disciplíny.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Hlavním cílem předmětu je prohloubení znalostí o výuce občanské výchovy a společenských věd a o vybraných metodách a formách práce
- znalosti o výuce kontroverzních občanských a kontroverzních témat - znalosti o vybraných efektivních metodách ve výuce občanských a společenských témat - schopnosti připravit a vést výuku prostřednictvím zkoumaných metod a forem práce. |
Předpoklady |
KFHS/P403 - Didaktika společenských věd I
KFHS/P403 ----- nebo ----- KFHS/P435 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Studenti v průběhu předmětu vytvářejí portfolio, v němž shromažďují veškeré písemné výstupy z jednotlivých lekcí. 1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence; 3. student při ústní zkoušce obhájí didaktickou analýzu a návrh dvou tematických celků ze dvou vybraných společenských věd. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|