Vyučující
|
-
Marešová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student si bude vědom nutnosti dbát i na uplatňování základních didaktických principů. Zvláštní pozornost bude věnována kolaborativnímu a kooperativnímu učení v souvislosti s výukou zaměřenou na využívání dětské knihy od obrázkové až po romány pro "early young learners". Významnou část studijního předmětu pokrývá práce s knihou, při níž se učí budoucí učitelé pracovat s různými dovednostmi z oblasti myšlení a učí se od samého počátku zabudovávat tzv. higher-order thinking skills (myšlenkové operace vyššího řádu do repertoáru nově získaných kompetencí. V seminářích studenti pracují s aktivizujícími metodami (včetně využití tvořivé dramatiky). Zapojení studenty do týmové práce umožní vytvářet četné varianty hraní rolí (role playing). Kurz je doplněn e-learningovým materiálem v programu moodle - dostupné na adrese https://moodle.pf.ujep.cz/enrol/index.php?id=931
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Exkurze
- 0 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je součástí sady didaktických předmětů a jeho cílem je seznámit budoucí učitele s důležitostí rozvoje četby v anglickém jazyce . Vedle širokého tématu Reading , při němž navazuje předmět na výsledky výzkumů v této oblasti, které potvrzují nutnost vystavit děti mladšího školního věku četbě a různým faktorům, jaké literatura přináší do jejich života, se studenti se seznámí s různými technikami práce s knihou a slovní zásobou, přesvědčí se o síle vypravěčství (storytelling) a naučí se pracovat s texty, texty dále upravovat a vymýšlet aktivity na podporu dalších jazykových kompetencí.
Prokazované znalosti a dovednosti: - znalost nových technik a strategií čtení a práce s dětskou knihou - uplatnění těchto technik při práci s textem na základní škole; - znalost vypravěčských technik - dovednost adaptovat texty pro žáky různých věkových kategorií - uplatnění dramatizace a hraní rolí s cílem posílit výuku jazyka
|
Předpoklady
|
Hlavním předpokladem je zájem zintenzívnit přípravu na budoucí povolání a zájem o rozšíření dovedností pro budoucí práci s dětmi, avšak především seznámit se s novými technikami práce, které vedou k aktivizaci žáků.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Literární projekt zaměřený na rozvoj kreativity a imaginace.
|
Doporučená literatura
|
-
Carrel, P. L., Devine, J., Eskey, D. E. Interactive approaches to second language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.
-
Ellis, G., Brewster, J. The storytelling handbook for primary teachers. London: Penguin Books, 1991.
-
Graham, J., Kelly, A. Reading under control. Teaching reading in the primary school. London: Routledge, 2008.
-
Koťátková,S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, nakl. UK., 1998.
-
Lockwood, M. Promoting reading for pleasure in the primary school. London: SAGE Publication, 2008.
-
Maley, A., & Duff, A. Drama techniques in language learning. Cambridge handbooks for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
-
Spolin, V. Theatre games for the classroom. Illinois: Evanston, 1986.
|