Informace o studijním programu

« Zpět
Fakulta Pedagogická fakulta (PF)
Studijní program Učitelství pro základní školy (N7503)
Studijní obor / Specializace Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (jednooborové) (7503T008/14 - A14)
Stupeň získané kvalifikace Navazující
Forma studia Kombinovaná
Standardní doba studia 2 roky
Počet ECTS kreditů 120
Udělovaná kvalifikace Magistr (7)
Přístup k dalšímu studiu Doktorský studijní program  
Způsob ukončení Státní závěrečná zkouška
Studijní a zkušební řád URL
Fakultní koordinátor
Klenerová Jana, Mgr.
E-mail: Jana.Klenerova@ujep.cz
Telefon: +420475283165
Fax:
Klíčové studijní výstupy Absolvent získá řádnou učitelskou kvalifikaci pro výuku anglického jazyka na prvním a druhém stupni základních škol, včetně kvalifikace pro výuku na jiných typech škol a v jazykových kurzech. Absolvent bude zároveň připraven na to, aby mohl po úspěšném absolvování tohoto magisterského programu usilovat o přijetí do studia na jiné univerzitě, která má/bude mít příslušný doktorský program akreditovaný pro studium teorie vyučování anglického jazyka. Student bude moci uplatnit svou kvalifikaci při hledání dalších možností studia také v zahraničí. Cíle v oblasti pedagogiky a psychologie jsou charakterizovány schopností aplikovat vědomosti a dovednosti získané při studiu pedagogických a psychologických disciplín tak, aby mu umožnily kvalifikovaně vést a řídit výchovně vzdělávací proces na sekundárním stupni vzdělávání. Jedná se o komplex vědomostí a intelektuálních i praktických dovedností z oblasti pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky. Cíle v oblasti oborových předmětů " udržení a upevnění profesionální znalosti anglického jazyka na úrovni "proficiency" (dle referenčního rámce EU jde o úroveň zkušeného mluvčího C1 a C2) ; " osvojení učitelských dovedností v oblasti výuky anglického jazyka; " osvojení řídících dovedností ve třídě při výuce AJ; " rozvoj schopnosti zabývat se akčním výzkumem a zamýšlet se nad svými zkušenostmi; " schopnost identifikovat styly vyučování cizího jazyka; " rozvoj znalostí týkajících se základních sociokulturních informací a schopností učit je " rozvoj interkulturálních postojů a dovedností; " rozšíření znalostí v oblasti literatury a schopnosti rozvíjet estetické vnímání žáků " velmi dobré porozumění procesům testování, hodnocení a evaluaci; rozvoj schopnosti dále pracovat s těmito prostředky při výuce anglického jazyka; " rozvoj schopnosti rozvíjet různé myšlenkové operace a kritické myšlení; " rozvoj schopnosti vypořádat se s individuálním přístupem k rozdílným typům žáků s rozdílnými schopnostmi a rozdílném věku; " rozvoj schopnosti koordinace práce skupinové i práce ve dvojicích; " rozvoj schopnosti řídit projektovou činnost; kooperativní a kolaborativní metody výuky " rozvoj schopnosti podporovat rozvoj tvořivosti (školní drama, práce ve školních klubech a v zájmových kroužcích) " rozvoj schopnosti reflexe a sebereflexe a řízení aktivit, které reflektivní učení rozvíjejí.
Specifické požadavky pro přijetí nespecifikováno
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání nespecifikováno
Kvalifikační požadavky a předpisy nespecifikováno
Profil programu nespecifikováno
Podmínky pokračování studia nespecifikováno
Profesní profily absolventů s příklady nespecifikováno
Garant oboru / specializace Orlova Natalia, doc. CSc.

Seznam plánů oborů, které lze volit v kombinaci s vybraným oborem

Název studijního oboru / specializace (kód oboru, Etapa a Verze studijního plánu)