Fakulta | Pedagogická fakulta (PF) |
---|---|
Studijní program | Výtvarná výchova pro vzdělávání (B0114A300129) |
Studijní obor / Specializace | Výtvarná výchova pro vzdělávání (MAIOR) (B0114A300129/1 - A21) |
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský |
Forma studia | Prezenční |
Standardní doba studia | 3 roky |
Počet ECTS kreditů | 180 |
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) |
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program |
Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
Studijní a zkušební řád | URL |
Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
Klíčové studijní výstupy | Cílem studia je poskytnout studentům kvalitní vzdělání v oblasti umělecké tvorby, dobrou orientaci v problematice umění a vizuální kultury a zároveň základní vědomosti v oboru výtvarná výchova a zkušenosti se světem výtvarné pedagogiky. Student se přirozeně kontaktuje s aktuálními proměnami výtvarného umění skrze autentickou zkušenost vlastní tvorby a skrze její ověření účastí na výstavách a výtvarných akcích, což je předpokladem pro jeho dovednost předat umělecké hodnoty širší veřejnosti. V obecném měřítku koncepce studijního programu reaguje na skutečnost, že prostor vizuální kultury je schopen poskytnout současné společnosti aktivity, které mají charakter tvůrčí, výchovný, vzdělávací, poradenský i relaxační, čímž je vhodný k uplatnění a využití různých, přitom velmi potřebných (re)socializačních a transformačních aktivit. Obsahem studia je nabytí specifických znalostí a dovedností v oblasti výtvarné výchovy a v oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie. Důraz je kladen na dovednosti zprostředkovat výtvarné umění různým skupinám obyvatel a na obecnou schopnost uplatit nabyté vědomosti a dovednosti v práci s lidmi. Prakticky orientovaná umělecká oblast studia provádí studenta jednotlivými disciplínami jak v klasických, tak v digitálních médiích. Na základě této zkušenosti potom student může rozpracovat v posledním ročníku studia vlastní tvůrčí projekt, který vyústí v kvalitní umělecky orientovanou bakalářskou práci s výtvarně pedagogickým přesahem. V teoretické části studia zaměřené na uměleckou oblast jsou studentům předávány vědomosti a dovednosti v oblasti dějin umění, estetiky a kurátorství. Předmět interpretace uměleckého díla je spojujícím prvkem mezi uměleckými a výtvarně pedagogickými předměty. Výtvarně pedagogická oblast pak seznamuje studenty ve své teoretické části se základy teorií ve výtvarné výchově, s metodologií pedagogiky umění a jednotlivými modely zprostředkování tvorby. Navazující aplikační modely umožňují studentům vyzkoušet a realizovat vlastní výtvarně pedagogické projekty v praxi na úrovni druhého a třetího stupně a mimoškolního vzdělávání. |
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | nespecifikováno |
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
Profil programu | nespecifikováno |
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
Garant oboru / specializace | Hašek Miroslav, Mgr. Ph.D. |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Statut | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Kód předmětu | Název předmětu (* Státnice) | Vyučovací jazyk | Počet ECTS kreditů | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Povinný | 1 | Letní | KFHS/B305 | Úvod do filozofie | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/7022 | Britská literatura 1 - do konce 18. stol | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/7020 | Seminář anglického jazyka 2 | Čeština | 6 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/7023 | Angloamerická kulturní studia | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/7021 | Morfosyntax 1 | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/Q022 | Britská literatura 1 - do konce 18. stol | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/Q023 | Angloamerická kulturní studia | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/Q020 | Seminář anglického jazyka 2 | Čeština | 6 | |
Povinný | 1 | Letní | KAJ/Q021 | Morfosyntax 1 | Čeština | 3 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7012 | Úvod do studia jazyka | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7013 | Úvod do studia literatury | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7010 | Seminář anglického jazyka 1 | Angličtina | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7015 | Fonetika a fonologie | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7011 | Historie Velké Británie a USA | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7016 | Praktická fonetika | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/7014 | Literatura pro děti a mládež | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q011 | Historie Velké Británie a USA | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q014 | Literatura pro děti a mládež | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q013 | Úvod do studia literatury | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q012 | Úvod do studia jazyka | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q010 | Seminář anglického jazyka 1 | Angličtina | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q015 | Fonetika a fonologie | Čeština | 2 | |
Povinný | 1 | Zimní | KAJ/Q016 | Praktická fonetika | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/7040 | Seminář anglického jazyka 4 | Čeština | 5 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/7043 | Kompetence učitele AJ | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/7042 | Britská literatura 3 | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/7041 | Lexikologie a sémantika | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/Q042 | Britská literatura 3 | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/Q046 | Kompetence učitele AJ | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/Q041 | Lexikologie a sémantika | Čeština | 2 | |
Povinný | 2 | Letní | KAJ/Q040 | Seminář anglického jazyka 4 | Čeština | 5 | |
Povinný | 2 | Zimní | KI/IKT1 | Informační a komunikační technologie I | Čeština | 1 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/7030 | Seminář anglického jazyka 3 | Čeština | 3 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/7032 | Britská literatura 2 - vybrané kapitoly z 19. století | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/7031 | Morfosyntax 2 | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/Q031 | Morfosyntax 2 | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/Q032 | Britská literatura 2 - vybrané kapitoly z 19. století | Čeština | 4 | |
Povinný | 2 | Zimní | KAJ/Q030 | Seminář anglického jazyka 3 | Čeština | 3 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/7061 | Evropský kontext výuky cizích jazyků | Čeština | 2 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/7060 | Americká literatura 2 | Čeština | 15 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/7064 | Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání (*) | Čeština | 0 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/Q060 | Americká literatura 2 | Čeština | 15 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/Q064 | Anglický jazyk a literatura pro vzdělávání (*) | Čeština | 0 | |
Povinný | 3 | Letní | KAJ/Q061 | Evropský kontext výuky cizích jazyků | Čeština | 2 | |
Povinný | 3 | Zimní | KAJ/7051 | Úvod do didaktiky anglického jazyka | Čeština | 2 | |
Povinný | 3 | Zimní | KAJ/7050 | Americká literatura 1 | Čeština | 5 | |
Povinný | 3 | Zimní | KAJ/Q050 | Americká literatura 1 | Čeština | 5 | |
Povinný | 3 | Zimní | KAJ/Q054 | Úvod do didaktiky anglického jazyka | Čeština | 2 |