Tato bakalářská práce se věnovala analýze, návrhu a implementaci nové strategie digitálního marketingu pro kosmetický salon Guinot v Děčíně, s primárním cílem zvýšit počet platících zákazníků. Dílčí cíle představovaly zvýšení zisku a vytvoření účinnějšího způsobu distribuce novinek o produktech a službách prostřednictvím implementace nové strategie digitálního marketingu. Pro naplnění cíle práce bylo využito primárních dat, která byla získána pomocí dotazníku vyplněného respondenty navštěvující podnik, volně dostupných internetových nástrojů pro měření úspěšnosti na vybraných digitálních kanálech a analýzy cílové skupiny, s následným sestavením strategie. Nově navržená strategie byla vybranému podniku implementována a poté byly její výsledky změřeny pomocí porovnání výsledků z nového dotazníku a analytických nástrojů Google Analytics a Meta Business Suite s výsledky novými. Implementace navrhované strategie zahrnovala optimalizaci webových stránek, intenzivnější a cílenější využití sociálních sítí a spuštění nových PPC kampaní s pečlivě vybranými klíčovými slovy a cílovým geografickým zaměřením. V rámci vytváření nové strategie digitálního marketingu byly formulovány cíle marketingové strategie, kterých bylo implementací dosaženo. Výsledkem implementace nové strategie bylo signifikantní zvýšení návštěvnosti webových stránek salonu, větší dosah reklamních kampaní na sociálních sítích a ve vyhledávací síti Google. Hlavním výsledkem bylo získání nových zákazníků a výrazné zvýšení zisku, který byl interpretován s pomocí regresního modelu. Dále došlo k vytvoření účinnějšího způsobu distribuce novinek o produktech a službách, který je nyní představován sociálními sítěmi aktualizovanými webovými stránkami. Na základě práce byla formulována doporučení, která mohou kosmetickému salonu Guinot pomoci s dalšími úpravami marketingové strategie a s dalším plněním marketingových cílů. Práce poskytuje podnikům a jednotlivcům, kteří vytváří digitální marketingové strategie svépomocí, ucelený přehled základních nástrojů digitálního marketingu a představuje postup, kterým mohou strategii digitálního marketingu vytvořit, implementovat a následně vyhodnotit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focused on analyzing, creating, and implementing a new digital marketing strategy for the Guinot beauty salon in Děčín, with the primary goal of increasing the number of paying customers. Sub-goals included boosting profits and creating a more effective method of distributing news about products and services through the implementation of a new digital marketing strategy. To achieve the objective of the thesis, primary data were utilized, gathered through a questionnaire completed by visitors to the business, freely available online tools for measuring success on selected digital channels, and an analysis of the target group, followed by the formulation of a strategy. The newly proposed strategy was implemented in the selected business, and then its results were measured by comparing the outcomes from a new questionnaire and analytical tools such as Google Analytics and Meta Business Suite with the new results. The implementation of the proposed strategy included website optimization, more intensive and targeted use of social media, and launching new PPC campaigns with carefully selected keywords and geographic targeting. As part of creating a new digital marketing strategy, marketing strategy goals were formulated, which were achieved through implementation. The result of implementing the new strategy was a significant increase in website traffic, greater reach of advertising campaigns on social media, and in the Google search network. The main result was the acquisition of new customers and a significant increase in profit, interpreted using a regression model. Furthermore, a more effective method of distributing news about products and services was created, now presented by social media and updated websites. Based on the work, recommendations were formulated that can help the Guinot beauty salon with further adjustments to the marketing strategy and with further fulfillment of marketing goals. The thesis provides businesses and individuals who create digital marketing strategies on their own with a comprehensive overview of basic digital marketing tools and presents a procedure by which they can create, implement, and subsequently evaluate a digital marketing strategy.
Klíčová slova
digitální marketing, marketingová strategie, online marketing, sociální sítě, PPC reklamní kampaň, SEO
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, marketing strategy, online marketing, social media, PPC ads, SEO
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnovala analýze, návrhu a implementaci nové strategie digitálního marketingu pro kosmetický salon Guinot v Děčíně, s primárním cílem zvýšit počet platících zákazníků. Dílčí cíle představovaly zvýšení zisku a vytvoření účinnějšího způsobu distribuce novinek o produktech a službách prostřednictvím implementace nové strategie digitálního marketingu. Pro naplnění cíle práce bylo využito primárních dat, která byla získána pomocí dotazníku vyplněného respondenty navštěvující podnik, volně dostupných internetových nástrojů pro měření úspěšnosti na vybraných digitálních kanálech a analýzy cílové skupiny, s následným sestavením strategie. Nově navržená strategie byla vybranému podniku implementována a poté byly její výsledky změřeny pomocí porovnání výsledků z nového dotazníku a analytických nástrojů Google Analytics a Meta Business Suite s výsledky novými. Implementace navrhované strategie zahrnovala optimalizaci webových stránek, intenzivnější a cílenější využití sociálních sítí a spuštění nových PPC kampaní s pečlivě vybranými klíčovými slovy a cílovým geografickým zaměřením. V rámci vytváření nové strategie digitálního marketingu byly formulovány cíle marketingové strategie, kterých bylo implementací dosaženo. Výsledkem implementace nové strategie bylo signifikantní zvýšení návštěvnosti webových stránek salonu, větší dosah reklamních kampaní na sociálních sítích a ve vyhledávací síti Google. Hlavním výsledkem bylo získání nových zákazníků a výrazné zvýšení zisku, který byl interpretován s pomocí regresního modelu. Dále došlo k vytvoření účinnějšího způsobu distribuce novinek o produktech a službách, který je nyní představován sociálními sítěmi aktualizovanými webovými stránkami. Na základě práce byla formulována doporučení, která mohou kosmetickému salonu Guinot pomoci s dalšími úpravami marketingové strategie a s dalším plněním marketingových cílů. Práce poskytuje podnikům a jednotlivcům, kteří vytváří digitální marketingové strategie svépomocí, ucelený přehled základních nástrojů digitálního marketingu a představuje postup, kterým mohou strategii digitálního marketingu vytvořit, implementovat a následně vyhodnotit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focused on analyzing, creating, and implementing a new digital marketing strategy for the Guinot beauty salon in Děčín, with the primary goal of increasing the number of paying customers. Sub-goals included boosting profits and creating a more effective method of distributing news about products and services through the implementation of a new digital marketing strategy. To achieve the objective of the thesis, primary data were utilized, gathered through a questionnaire completed by visitors to the business, freely available online tools for measuring success on selected digital channels, and an analysis of the target group, followed by the formulation of a strategy. The newly proposed strategy was implemented in the selected business, and then its results were measured by comparing the outcomes from a new questionnaire and analytical tools such as Google Analytics and Meta Business Suite with the new results. The implementation of the proposed strategy included website optimization, more intensive and targeted use of social media, and launching new PPC campaigns with carefully selected keywords and geographic targeting. As part of creating a new digital marketing strategy, marketing strategy goals were formulated, which were achieved through implementation. The result of implementing the new strategy was a significant increase in website traffic, greater reach of advertising campaigns on social media, and in the Google search network. The main result was the acquisition of new customers and a significant increase in profit, interpreted using a regression model. Furthermore, a more effective method of distributing news about products and services was created, now presented by social media and updated websites. Based on the work, recommendations were formulated that can help the Guinot beauty salon with further adjustments to the marketing strategy and with further fulfillment of marketing goals. The thesis provides businesses and individuals who create digital marketing strategies on their own with a comprehensive overview of basic digital marketing tools and presents a procedure by which they can create, implement, and subsequently evaluate a digital marketing strategy.
Klíčová slova
digitální marketing, marketingová strategie, online marketing, sociální sítě, PPC reklamní kampaň, SEO
Klíčová slova v angličtině
digital marketing, marketing strategy, online marketing, social media, PPC ads, SEO
Zásady pro vypracování
Digitální marketing se stává nepostradatelným pro většinu firem. Prostřednictvím něj se snaží přeměnit potenciální zákazníky v platící zákazníky. Některé společnosti však disponují omezeným rozpočtem a nemají tak dostatek finančních prostředků na zaplacení marketingové agentury, případně zřízení vlastního marketingového oddělení. Cílem bakalářské práce je zvýšení počtu platících zákazníků vybraného podniku ve sledovaném období v důsledku implementace nové marketingové strategie. Dílčími cíli jsou zvýšení tržeb a porovnání způsobů distribuce informací o produktech a službách vybraného podniku tak, aby se k zákazníkům dostávaly v pravý čas a přinášely tak kýžený efekt. Pro sestavení strategie bude využito primárních dat, která budou získána pomocí dotazníku vyplněného respondenty navštěvující podnik, dotazníkových šetření o věkových skupinách na sociálních sítích a volně dostupných internetových nástrojů pro měření úspěšnosti na vybraných digitálních kanálech. Nově navržená strategie bude vybranému podniku implementována a poté budou její dopady vyhodnoceny prostřednictvím porovnání výsledků z nového dotazníku a analytických nástrojů Google Analytics a Meta Business Manager s výsledky předešlými. Očekávaným výsledkem je zvýšení počtu platících zákazníků, zvýšení tržeb a porovnání digitálních kanálů pro marketingovou prezentaci daného podniku. Práce pomůže danému podniku v sestavení dlouhodobé strategie digitálního marketingu a bude inspirací dalším čtenářům, kteří vyhledávají informace k tomuto tématu.
Zásady pro vypracování
Digitální marketing se stává nepostradatelným pro většinu firem. Prostřednictvím něj se snaží přeměnit potenciální zákazníky v platící zákazníky. Některé společnosti však disponují omezeným rozpočtem a nemají tak dostatek finančních prostředků na zaplacení marketingové agentury, případně zřízení vlastního marketingového oddělení. Cílem bakalářské práce je zvýšení počtu platících zákazníků vybraného podniku ve sledovaném období v důsledku implementace nové marketingové strategie. Dílčími cíli jsou zvýšení tržeb a porovnání způsobů distribuce informací o produktech a službách vybraného podniku tak, aby se k zákazníkům dostávaly v pravý čas a přinášely tak kýžený efekt. Pro sestavení strategie bude využito primárních dat, která budou získána pomocí dotazníku vyplněného respondenty navštěvující podnik, dotazníkových šetření o věkových skupinách na sociálních sítích a volně dostupných internetových nástrojů pro měření úspěšnosti na vybraných digitálních kanálech. Nově navržená strategie bude vybranému podniku implementována a poté budou její dopady vyhodnoceny prostřednictvím porovnání výsledků z nového dotazníku a analytických nástrojů Google Analytics a Meta Business Manager s výsledky předešlými. Očekávaným výsledkem je zvýšení počtu platících zákazníků, zvýšení tržeb a porovnání digitálních kanálů pro marketingovou prezentaci daného podniku. Práce pomůže danému podniku v sestavení dlouhodobé strategie digitálního marketingu a bude inspirací dalším čtenářům, kteří vyhledávají informace k tomuto tématu.
Seznam doporučené literatury
Bilgin Y. (2018) The Effect Of Social Media Marketing Activities On Brand Awareness, Brand Image And Brand Loyalty. Business & Management Studies: An International Journal, 6(1), 128-148. https://doi.org/10.15295/bmij.v6i1.229
Li, F., Larimo, J., a Leonidou, L. C. (2020). Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), 51–70. https://doi.org/10.1007/s11747-020-00733-3
Sundaram, R., Sharma, R., a Shakya, A. (2020). Power of Digital Marketing in Building Brands: A Review of Social Media Advertisement. International Journal of Management, 11(4), 244–254.
Seznam doporučené literatury
Bilgin Y. (2018) The Effect Of Social Media Marketing Activities On Brand Awareness, Brand Image And Brand Loyalty. Business & Management Studies: An International Journal, 6(1), 128-148. https://doi.org/10.15295/bmij.v6i1.229
Li, F., Larimo, J., a Leonidou, L. C. (2020). Social media marketing strategy: definition, conceptualization, taxonomy, validation, and future agenda. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), 51–70. https://doi.org/10.1007/s11747-020-00733-3
Sundaram, R., Sharma, R., a Shakya, A. (2020). Power of Digital Marketing in Building Brands: A Review of Social Media Advertisement. International Journal of Management, 11(4), 244–254.