Bakalářská práce se zaměřuje na životní příběhy mladých lidí ze sociálně vyloučené lokality. Práce se týká sociálního vyloučení a souvisejících aspektů, kterými jsou sociální fungování, etnická příslušnost, znaky a důsledky sociálního vyloučení, kdy součástí práce jsou taktéž potřeby mnou zvolené cílové skupiny. Cílem mé bakalářské práce je analyzovat, jak mladí lidé ze sociálně vyloučené lokality vnímají svoji životní situaci, přičemž mým cílem je také odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, která zní "Jak vnímají mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit svou životní situaci". Ve své práci využívám kvalitativní formu výzkumu, a to pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the life stories of young people from a socially excluded locality. The thesis focuses on the issue of social exclusion and related aspects, which are social functioning, ethnicity, signs and consequences of social exclusion, where the needs of the target group chosen by me are also part of the thesis. The goal of my bachelor's thesis is to analyze how young people from socially excluded locations perceive their life situation, while my goal is also to answer the main research question, which is "How do young people from socially excluded locations perceive their life situation." In my work, I use a qualitative form of research, using semi-structured interviews.
Klíčová slova
Sociální vyloučení, sociálně vyloučená lokalita, potřeby, diskriminace, vnímání, životní příběhy
Klíčová slova v angličtině
Social exclusion, socially excluded locality, needs, discrimination, perception, life stories
Rozsah průvodní práce
76 s. (135 796 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na životní příběhy mladých lidí ze sociálně vyloučené lokality. Práce se týká sociálního vyloučení a souvisejících aspektů, kterými jsou sociální fungování, etnická příslušnost, znaky a důsledky sociálního vyloučení, kdy součástí práce jsou taktéž potřeby mnou zvolené cílové skupiny. Cílem mé bakalářské práce je analyzovat, jak mladí lidé ze sociálně vyloučené lokality vnímají svoji životní situaci, přičemž mým cílem je také odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, která zní "Jak vnímají mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit svou životní situaci". Ve své práci využívám kvalitativní formu výzkumu, a to pomocí polostrukturovaných rozhovorů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the life stories of young people from a socially excluded locality. The thesis focuses on the issue of social exclusion and related aspects, which are social functioning, ethnicity, signs and consequences of social exclusion, where the needs of the target group chosen by me are also part of the thesis. The goal of my bachelor's thesis is to analyze how young people from socially excluded locations perceive their life situation, while my goal is also to answer the main research question, which is "How do young people from socially excluded locations perceive their life situation." In my work, I use a qualitative form of research, using semi-structured interviews.
Klíčová slova
Sociální vyloučení, sociálně vyloučená lokalita, potřeby, diskriminace, vnímání, životní příběhy
Klíčová slova v angličtině
Social exclusion, socially excluded locality, needs, discrimination, perception, life stories
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat, jak mladí lidé ze sociálně vyloučené lokality vnímají svoji životní situaci. Toto téma budu zjišťovat na základě polostrukturovaného rozhovoru. Participanty budou mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit. Mým cílem bude odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, která zní "Jak vnímají mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit svou životní situaci". Analýza dat proběhne formou kódování rozhovorů. Chtěla bych poskytnout bližší informace o tom, jak mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit vnímají svoji životní situaci, a tím pomoct kupříkladu pracovníkům s jejich budoucími intervencemi.
Struktura práce:
1. Sociální vyloučení a etnicita, sociální fungování a sociálně vyloučené lokality
2. Důsledky sociálního vyloučení
3. Potřeby mladých lidí ze sociálně vyloučené lokality
4. Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru s mladými lidmi ze sociálně vyloučených lokalit
5. Vnímání životní situace mladými lidmi ze sociálně vyloučené lokality
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat, jak mladí lidé ze sociálně vyloučené lokality vnímají svoji životní situaci. Toto téma budu zjišťovat na základě polostrukturovaného rozhovoru. Participanty budou mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit. Mým cílem bude odpovědět na hlavní výzkumnou otázku, která zní "Jak vnímají mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit svou životní situaci". Analýza dat proběhne formou kódování rozhovorů. Chtěla bych poskytnout bližší informace o tom, jak mladí lidé ze sociálně vyloučených lokalit vnímají svoji životní situaci, a tím pomoct kupříkladu pracovníkům s jejich budoucími intervencemi.
Struktura práce:
1. Sociální vyloučení a etnicita, sociální fungování a sociálně vyloučené lokality
2. Důsledky sociálního vyloučení
3. Potřeby mladých lidí ze sociálně vyloučené lokality
4. Kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru s mladými lidmi ze sociálně vyloučených lokalit
5. Vnímání životní situace mladými lidmi ze sociálně vyloučené lokality
Seznam doporučené literatury
Hirt, T. & Jakoubek, M. (Ed.), (2006). "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-76-8
Nikolai, T. & Sedláčková, P. (2007). Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni. ISBN 978-80-86961-45-3
Sirovátka, T. (Ed.), (2002). Menšiny a marginalizované skupiny v České republice. Brno: Masarykova univerzita. Rubikon (Masarykova univerzita). ISBN 80-210-2791-6
Seznam doporučené literatury
Hirt, T. & Jakoubek, M. (Ed.), (2006). "Romové" v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-76-8
Nikolai, T. & Sedláčková, P. (2007). Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni. ISBN 978-80-86961-45-3
Sirovátka, T. (Ed.), (2002). Menšiny a marginalizované skupiny v České republice. Brno: Masarykova univerzita. Rubikon (Masarykova univerzita). ISBN 80-210-2791-6