Bakalářská práce se zabývá vzděláváním pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s v Ústí nad Labem. Cílem práce je analýza procesu vzdělávání se zaměřením na individuální a skupinové potřeby pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s. Na základě výsledků navrhnout změny a inovace v současném systému vzdělávání na základě zjištěných dat a aktuálních trendů. V metodologii je použita kvantitativní i kvalitativní forma výzkumu šetření. Práce obsahuje i obecné představení vzdělávání v sociální práci a popis sociálních služeb v organizaci a ukázat vzdělávací politiku v organizaci. V závěru práce se zaměřím na rizikové nebo problematické oblasti ve vzdělávání v organizaci. V práci jsem se dozvěděla, že pracovníci by měli zájem o kvalitnější a širší nabídku vzdělávacích aktivit. Poté by bylo žádoucí, aby organizace s pracovníky pravidelně sestavovala a dodržovala jejich individuální vzdělávací plány. Z výzkumného šetření se ukázalo, že organizace má z projektů vyhrazeno málo finančních prostředků na vzdělávání. Vedení společnosti se nedostatečně zajímá o výsledky proběhlých vzdělávání u svých pracovníků. Poslední překážkou se projevilo nastavení procesu vzdělávání v organizaci. Registrované sociální služby mají lépe vyřešený celý proces vzdělávání než neregistrované služby.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of workers in the non-profit organization People in Need, o.p.s in Ústí nad Labem. The aim of the thesis is to analyse the process of education with a focus on the individual and group needs of workers in the non-profit organisation People in Need, o.p.s. Based on the results, propose changes and innovations in the current education system based on the data and current trends. Both quantitative and qualitative forms of survey research are used in the methodology. The thesis includes a general introduction of social work education and description of social services in the organization and show the educational policy in the organization. At the end of the thesis I will focus on the risk or problem areas in the education in the organization. In the thesis I have learned that the staff would be interested in a better and wider range of educational activities. Then, it would be desirable for the organization to regularly set up and follow individual training plans with the workers. The research investigation revealed that the organisation has little funding allocated from projects for training. The management is not sufficiently interested in the results of the training undertaken by its workers. The last obstacle was found to be the setup of training process in the organization. Registered social services have a better set up of the whole training process than unregistered services.
Klíčová slova
Vzdělávání, vzdělávací potřeba, organizace, pracovník, Člověk v tísni, o.p.s.
Klíčová slova v angličtině
Education, educational need, organization, worker, People in Need, o.p.s.
Rozsah průvodní práce
56 s. (65 005 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s v Ústí nad Labem. Cílem práce je analýza procesu vzdělávání se zaměřením na individuální a skupinové potřeby pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s. Na základě výsledků navrhnout změny a inovace v současném systému vzdělávání na základě zjištěných dat a aktuálních trendů. V metodologii je použita kvantitativní i kvalitativní forma výzkumu šetření. Práce obsahuje i obecné představení vzdělávání v sociální práci a popis sociálních služeb v organizaci a ukázat vzdělávací politiku v organizaci. V závěru práce se zaměřím na rizikové nebo problematické oblasti ve vzdělávání v organizaci. V práci jsem se dozvěděla, že pracovníci by měli zájem o kvalitnější a širší nabídku vzdělávacích aktivit. Poté by bylo žádoucí, aby organizace s pracovníky pravidelně sestavovala a dodržovala jejich individuální vzdělávací plány. Z výzkumného šetření se ukázalo, že organizace má z projektů vyhrazeno málo finančních prostředků na vzdělávání. Vedení společnosti se nedostatečně zajímá o výsledky proběhlých vzdělávání u svých pracovníků. Poslední překážkou se projevilo nastavení procesu vzdělávání v organizaci. Registrované sociální služby mají lépe vyřešený celý proces vzdělávání než neregistrované služby.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the education of workers in the non-profit organization People in Need, o.p.s in Ústí nad Labem. The aim of the thesis is to analyse the process of education with a focus on the individual and group needs of workers in the non-profit organisation People in Need, o.p.s. Based on the results, propose changes and innovations in the current education system based on the data and current trends. Both quantitative and qualitative forms of survey research are used in the methodology. The thesis includes a general introduction of social work education and description of social services in the organization and show the educational policy in the organization. At the end of the thesis I will focus on the risk or problem areas in the education in the organization. In the thesis I have learned that the staff would be interested in a better and wider range of educational activities. Then, it would be desirable for the organization to regularly set up and follow individual training plans with the workers. The research investigation revealed that the organisation has little funding allocated from projects for training. The management is not sufficiently interested in the results of the training undertaken by its workers. The last obstacle was found to be the setup of training process in the organization. Registered social services have a better set up of the whole training process than unregistered services.
Klíčová slova
Vzdělávání, vzdělávací potřeba, organizace, pracovník, Člověk v tísni, o.p.s.
Klíčová slova v angličtině
Education, educational need, organization, worker, People in Need, o.p.s.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace individuálních a skupinových vzdělávacích potřeby pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s. v Ústí nad Labem na základě analýzy současného systému vzdělávání v organizaci, individuálních potřeb a systému hodnocení pracovního výkonu pracovníků. Pro splnění cíle práce bude využit integrovaný přístup šetření. Zjištění budou zapracována jako inovace do současného systému vzdělávání v organizaci.
Struktura práce:
Vzdělávání v oblasti sociální práce.
Identifikace vzdělávacích potřeb jako faktor efektivního výkonu práce.
Současné nastavení systému vzdělávací politiky v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s.
Vlastní šetření – identifikace individuálních a skupinových vzdělávacích potřeb pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s., vymezení problematických a rizikových oblastí.
Návrh změn a inovací v současném systému vzdělávání na základě zjištěných dat a aktuálních trendů
Zásady pro vypracování
Cílem práce je identifikace individuálních a skupinových vzdělávacích potřeby pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s. v Ústí nad Labem na základě analýzy současného systému vzdělávání v organizaci, individuálních potřeb a systému hodnocení pracovního výkonu pracovníků. Pro splnění cíle práce bude využit integrovaný přístup šetření. Zjištění budou zapracována jako inovace do současného systému vzdělávání v organizaci.
Struktura práce:
Vzdělávání v oblasti sociální práce.
Identifikace vzdělávacích potřeb jako faktor efektivního výkonu práce.
Současné nastavení systému vzdělávací politiky v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s.
Vlastní šetření – identifikace individuálních a skupinových vzdělávacích potřeb pracovníků v neziskové organizaci Člověk v tísni, o.p.s., vymezení problematických a rizikových oblastí.
Návrh změn a inovací v současném systému vzdělávání na základě zjištěných dat a aktuálních trendů
Seznam doporučené literatury
Amstrong, M. (2015). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada
Barták, J. (2015). Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Univerzita Jana Amose Komenského. Praha
Kociánová, T. (2018). Vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, pracujících v pobytových službách pro osoby s mentálním postižením [Diplomová práce]. Masarykova univerzita
Koubek, J. (2007). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (4., rozš. a dopl. vyd). Praha: Management Press.
Zákon č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách
Seznam doporučené literatury
Amstrong, M. (2015). Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada
Barták, J. (2015). Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Univerzita Jana Amose Komenského. Praha
Kociánová, T. (2018). Vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, pracujících v pobytových službách pro osoby s mentálním postižením [Diplomová práce]. Masarykova univerzita
Koubek, J. (2007). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky (4., rozš. a dopl. vyd). Praha: Management Press.
Zákon č. 108/2006 Sb., zákon o sociálních službách