Informace o kvalifikační práci Vliv sportovního zaměření žáků na jejich postoj ke kooperativním činnostem v hodinách anglického jazyka na základní škole
Diplomová práce je zaměřena na vliv sportovního zaměření na žákovu činnost během kooperativních aktivit v hodinách anglického jazyka. Práce poskytuje teoretické informace o kooperativním učení a jeho spojitosti s výukou anglického jazyka. Zabývá se také různými rozdíly mezi sportovci a nesportovci v jejich chování a odvedené práci při kooperativním učení. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má sportovní zaměření na kooperativní učení využívané ve výuce anglického jazyka. Výzkum probíhal v hodinách anglického jazyka ve čtvrtém a pátém ročníku na základní škole se sportovním zaměřením. Metody výzkumu a následné zpracování a vyhodnocení dat poskytnou informace o tomto stylu výuky a jeho vlivu na žáky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the impact of sports major on student's work in cooperative activities in English lessons. The thesis defines theoretical information about cooperative learning and its usage within English language teaching. It also deals with differences between sports and non-sport major students in their attitudes to cooperative learning. The aim of this thesis is to determine whether sport influences cooperative learning used in English language teaching. The research took place in fourth and fifth grade English lessons at an elementary school with extended physical education classes. The research analysis provides readers with information about this learning method and its impact on students.
Klíčová slova
kooperativní učení, sport, motivace, anglický jazyk, základní škola
Klíčová slova v angličtině
cooperative learning, sport, motivation, English language, elementary school
Rozsah průvodní práce
125 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vliv sportovního zaměření na žákovu činnost během kooperativních aktivit v hodinách anglického jazyka. Práce poskytuje teoretické informace o kooperativním učení a jeho spojitosti s výukou anglického jazyka. Zabývá se také různými rozdíly mezi sportovci a nesportovci v jejich chování a odvedené práci při kooperativním učení. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má sportovní zaměření na kooperativní učení využívané ve výuce anglického jazyka. Výzkum probíhal v hodinách anglického jazyka ve čtvrtém a pátém ročníku na základní škole se sportovním zaměřením. Metody výzkumu a následné zpracování a vyhodnocení dat poskytnou informace o tomto stylu výuky a jeho vlivu na žáky.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the impact of sports major on student's work in cooperative activities in English lessons. The thesis defines theoretical information about cooperative learning and its usage within English language teaching. It also deals with differences between sports and non-sport major students in their attitudes to cooperative learning. The aim of this thesis is to determine whether sport influences cooperative learning used in English language teaching. The research took place in fourth and fifth grade English lessons at an elementary school with extended physical education classes. The research analysis provides readers with information about this learning method and its impact on students.
Klíčová slova
kooperativní učení, sport, motivace, anglický jazyk, základní škola
Klíčová slova v angličtině
cooperative learning, sport, motivation, English language, elementary school
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude zkoumat vliv sportovního zaměření žáků na jejich postoj ke kooperativním činnostem v hodinách anglického jazyka na základní škole. Cílovou skupinou budou žáci čtvrtých a pátých sportovních a nesportovních tříd základní školy.
Teoretická část shrne obecné principy kooperativních učebních aktivit, faktory kooperativní výuky ovlivňující činnost žáka ve výuce anglického jazyka a popíše vliv sportu na vzdělávací výsledky.
Součástí této práce bude empirický výzkum, který zjistí, zda žáci ze sportovně zaměřených tříd zaujímají jiný postoj ke zvoleným kooperativním aktivitám než žáci z nesportovních tříd. Výzkumná část bude obsahovat pedagogický experiment, ve kterém studentka naplánuje a realizuje kooperativní aktivity směřované k týmové spolupráci. Během experimentu budou žáci monitorováni za účelem sběru dat, které zhodnotí efektivitu dosažených cílů.
Cílem práce je za pomoci zvolených metod zjistit a popsat některé vlivy spojené s působením sportovního zaměření na kooperativní činnost v anglickém jazyce.
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude zkoumat vliv sportovního zaměření žáků na jejich postoj ke kooperativním činnostem v hodinách anglického jazyka na základní škole. Cílovou skupinou budou žáci čtvrtých a pátých sportovních a nesportovních tříd základní školy.
Teoretická část shrne obecné principy kooperativních učebních aktivit, faktory kooperativní výuky ovlivňující činnost žáka ve výuce anglického jazyka a popíše vliv sportu na vzdělávací výsledky.
Součástí této práce bude empirický výzkum, který zjistí, zda žáci ze sportovně zaměřených tříd zaujímají jiný postoj ke zvoleným kooperativním aktivitám než žáci z nesportovních tříd. Výzkumná část bude obsahovat pedagogický experiment, ve kterém studentka naplánuje a realizuje kooperativní aktivity směřované k týmové spolupráci. Během experimentu budou žáci monitorováni za účelem sběru dat, které zhodnotí efektivitu dosažených cílů.
Cílem práce je za pomoci zvolených metod zjistit a popsat některé vlivy spojené s působením sportovního zaměření na kooperativní činnost v anglickém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, Marie. Obecná psychologie: dílčí aspekty lidské psychiky a jejich orgánový základ. 2016. ISBN 9788024632681.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vydání 3., rozšířené a aktualizované. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0983-6.
Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. Approaches and Methods in Language Teaching. 2001. ISBN: 0521008433
Williams, Marion. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. 1997. ISBN 9780521498807.
Sitná, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
Svoboda, Bohumil. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0156-7.
Seznam doporučené literatury
Vágnerová, Marie. Obecná psychologie: dílčí aspekty lidské psychiky a jejich orgánový základ. 2016. ISBN 9788024632681.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vydání 3., rozšířené a aktualizované. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0983-6.
Richards, Jack C.; Rodgers, Theodore S. Approaches and Methods in Language Teaching. 2001. ISBN: 0521008433
Williams, Marion. Psychology for Language Teachers: A Social Constructivist Approach. 1997. ISBN 9780521498807.
Sitná, Dagmar. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
Svoboda, Bohumil. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0156-7.