Diplomová práce pojednává o hudebních preferencích dětí mladšího školního věku. V teoretické části je shrnuta definice a historie hudby, hudební vývoj dětí a vliv prostředí na jejich preference. Práce je zaměřena také na hudební žánry a styly, na základě kterých jsme stavěli hudební preference dětí. Včetně historie je v této části zmíněna i hudba v budoucnosti. V praktické části je uveden výzkum, který byl proveden na základní škole ve Vinoři a na základní škole v Rumburku U Nemocnice. Vzorkem vyly děti čtvrté a páté třídy. Následně byly výsledky výzkumu porovnány podle lokality.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the musical preferences of the children of younger school age. The theoretical part summarizes the definition and music history, the musical development of children and the influence of the environment on their preferences. The thesis is also focused on musical genres and styles, on the basis of which we built the musical preferences of children. In addition to history, the music in the future is mentioned in this section. In the practical part, there is research that was carried out at the primary school Vinoř and at the primary school in Rumburk U Nemocnice. The sample was represented by children in the fourth and fifth grades. Subsequently, the results of the research were compared by/according to the location.
Klíčová slova
hudební preference, hudba, hudební žánry, hudební styl, vliv, děti mladšího školního věku, rodinné prostředí, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
music preferences, music, music genres, musical style, influence, children of younger school age, family environment, school environment
Rozsah průvodní práce
100 s. (156 279 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o hudebních preferencích dětí mladšího školního věku. V teoretické části je shrnuta definice a historie hudby, hudební vývoj dětí a vliv prostředí na jejich preference. Práce je zaměřena také na hudební žánry a styly, na základě kterých jsme stavěli hudební preference dětí. Včetně historie je v této části zmíněna i hudba v budoucnosti. V praktické části je uveden výzkum, který byl proveden na základní škole ve Vinoři a na základní škole v Rumburku U Nemocnice. Vzorkem vyly děti čtvrté a páté třídy. Následně byly výsledky výzkumu porovnány podle lokality.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the musical preferences of the children of younger school age. The theoretical part summarizes the definition and music history, the musical development of children and the influence of the environment on their preferences. The thesis is also focused on musical genres and styles, on the basis of which we built the musical preferences of children. In addition to history, the music in the future is mentioned in this section. In the practical part, there is research that was carried out at the primary school Vinoř and at the primary school in Rumburk U Nemocnice. The sample was represented by children in the fourth and fifth grades. Subsequently, the results of the research were compared by/according to the location.
Klíčová slova
hudební preference, hudba, hudební žánry, hudební styl, vliv, děti mladšího školního věku, rodinné prostředí, školní prostředí
Klíčová slova v angličtině
music preferences, music, music genres, musical style, influence, children of younger school age, family environment, school environment
Zásady pro vypracování
1. Prostudování a dodržení aktuální směrnice děkana pro vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací (č. 5E/2019) 2. Prostudování RVP, odborné literatury, shrnutí a hodnocení získaných informací k tématu 3. Stanovení cíle a obsahu diplomové práce, formulace hypotéz a výzkumných záměrů a zpracování teoretické části do jednotlivých kapitol 4. Koncepce praktické části 5. Pravidelné konzultace s vedoucím před odevzdáním definitivního textu
Zásady pro vypracování
1. Prostudování a dodržení aktuální směrnice děkana pro vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací (č. 5E/2019) 2. Prostudování RVP, odborné literatury, shrnutí a hodnocení získaných informací k tématu 3. Stanovení cíle a obsahu diplomové práce, formulace hypotéz a výzkumných záměrů a zpracování teoretické části do jednotlivých kapitol 4. Koncepce praktické části 5. Pravidelné konzultace s vedoucím před odevzdáním definitivního textu
Seznam doporučené literatury
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : Karolinum 2007. HOLAS, M, VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha : SPN 1987. Slovník české hudební kultury. Praha: Editio Supraphon, 1997. MATZNER, Antonín, POLEDŇÁK, Ivan, WASSERBERGER, Igor. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby: Část věcná. Praha: Supraphon, 1983. Málková Tereza: Hudební žánry a jejich působení na krátkodobou paměť, PDF MU Brno, 2015, Diplomová práce, [online], dostupné z: http://is.muni.cz/th/350643/pedf_m/ SEDLÁK, F. Hudební vývoj dítěte. 1. vyd. Praha, 1974.
Seznam doporučené literatury
VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : Karolinum 2007. HOLAS, M, VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha : SPN 1987. Slovník české hudební kultury. Praha: Editio Supraphon, 1997. MATZNER, Antonín, POLEDŇÁK, Ivan, WASSERBERGER, Igor. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby: Část věcná. Praha: Supraphon, 1983. Málková Tereza: Hudební žánry a jejich působení na krátkodobou paměť, PDF MU Brno, 2015, Diplomová práce, [online], dostupné z: http://is.muni.cz/th/350643/pedf_m/ SEDLÁK, F. Hudební vývoj dítěte. 1. vyd. Praha, 1974.