Bakalářská práce je zaměřena na soubor vzdělávacích metod a příprav zaměstnanců zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví. V teoretické části si představíme medicínu katastrof a složky integrovaného záchranného systému. Charakterizujeme si mimořádnou událost s hromadným poškozením zdraví v souvislosti
s činností zdravotnické záchranné služby a na závěr teoretické části si představíme vzdělávací metody Vzdělávacího a výcvikového centra Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje. V praktické části jsme zjišťovali subjektivní názor teoretické a praktické připravenosti pracovníků zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví. Dále jsme zjišťovali vzdělávací preference zdravotnických pracovníků a jejich povědomí o možnosti školení pomocí virtuální reality. Metodou pro získání sběru dat byl kvantitativní anonymní dotazník. Výsledné výsledky dotazníkového šetření nám ukázaly preference respondentů se vzdělávacími metodami. Na základě získaných výsledků byl navržen postup dalšího vzdělávání zaměstnanců Zdravotnické záchranné služby v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on how emergency ambulance crews are educated and trained for major disasters with many casualties. The theoretical part of the thesis describes disaster medicine and the rescue system. Also, the role of emergency ambulance service during major disasters with many casualties will be described. The author of this thesis will introduce the education strategy of The Educational and training center of Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje. The practical part of the thesis analysis's opinion of emergency ambulance crews. The crews were asked by anonymous quantitative questionnaire how they feel about theoretical and practical preparedness for major disasters. The crews were also asked what their educational preferences and their awareness of education in virtual reality are. From all questionnaires received, data were analysed and showed their preferences. As a result of this questionnaire the author made the recommendation for future emergency ambulance crews Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje education and training.
major disaster, disaster medicine, emergency ambulance, employee education, virtual reality
Rozsah průvodní práce
50 s. (54 966 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na soubor vzdělávacích metod a příprav zaměstnanců zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví. V teoretické části si představíme medicínu katastrof a složky integrovaného záchranného systému. Charakterizujeme si mimořádnou událost s hromadným poškozením zdraví v souvislosti
s činností zdravotnické záchranné služby a na závěr teoretické části si představíme vzdělávací metody Vzdělávacího a výcvikového centra Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje. V praktické části jsme zjišťovali subjektivní názor teoretické a praktické připravenosti pracovníků zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví. Dále jsme zjišťovali vzdělávací preference zdravotnických pracovníků a jejich povědomí o možnosti školení pomocí virtuální reality. Metodou pro získání sběru dat byl kvantitativní anonymní dotazník. Výsledné výsledky dotazníkového šetření nám ukázaly preference respondentů se vzdělávacími metodami. Na základě získaných výsledků byl navržen postup dalšího vzdělávání zaměstnanců Zdravotnické záchranné služby v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on how emergency ambulance crews are educated and trained for major disasters with many casualties. The theoretical part of the thesis describes disaster medicine and the rescue system. Also, the role of emergency ambulance service during major disasters with many casualties will be described. The author of this thesis will introduce the education strategy of The Educational and training center of Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje. The practical part of the thesis analysis's opinion of emergency ambulance crews. The crews were asked by anonymous quantitative questionnaire how they feel about theoretical and practical preparedness for major disasters. The crews were also asked what their educational preferences and their awareness of education in virtual reality are. From all questionnaires received, data were analysed and showed their preferences. As a result of this questionnaire the author made the recommendation for future emergency ambulance crews Zdravotnická záchranná služba Ústeckého kraje education and training.
major disaster, disaster medicine, emergency ambulance, employee education, virtual reality
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude uvedení možných způsobů školení zaměstnanců Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje na hromadné postižení zdraví a jejich vyhodnocení.
Struktura práce:
1. Úvod 2. Teoretická část 3. Praktická část 4. Závěr
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude uvedení možných způsobů školení zaměstnanců Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje na hromadné postižení zdraví a jejich vyhodnocení.
Struktura práce:
1. Úvod 2. Teoretická část 3. Praktická část 4. Závěr
Seznam doporučené literatury
DOBIÁŠ, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8
MIŽENKOVÁ, Ľudmila, Ivana, ARGAYOVÁ, Jozef, BUJŇÁK a kolektiv. Obecní traumatologie. vyd. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-4654-3
PEŘAN, David, Patrik, Christian, CMOREJ, Jaroslav, PEKARA, Marcel, NESVADBA a kolektiv. Komentované kaziustiky. vyd. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-3008-5
ŠEBLOVÁ, Jana, Jiří KNOR a kolektiv. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře, 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-2145-8
ŠÍN, Robin, Petr, ŠTOURAČ, Jana, VIDUNOVÁ, et al. Lékařská první pomoc. vyd. Praha: Galén, 2019. ISBN 978-80-7492-433-0
ŠTĚTINA, Jíří, et al. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4578-7
Seznam doporučené literatury
DOBIÁŠ, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4571-8
MIŽENKOVÁ, Ľudmila, Ivana, ARGAYOVÁ, Jozef, BUJŇÁK a kolektiv. Obecní traumatologie. vyd. Praha: Grada Publishing, 2022. ISBN 978-80-271-4654-3
PEŘAN, David, Patrik, Christian, CMOREJ, Jaroslav, PEKARA, Marcel, NESVADBA a kolektiv. Komentované kaziustiky. vyd. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-3008-5
ŠEBLOVÁ, Jana, Jiří KNOR a kolektiv. Urgentní medicína v klinické praxi lékaře, 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-2145-8
ŠÍN, Robin, Petr, ŠTOURAČ, Jana, VIDUNOVÁ, et al. Lékařská první pomoc. vyd. Praha: Galén, 2019. ISBN 978-80-7492-433-0
ŠTĚTINA, Jíří, et al. Zdravotnictví a integrovaný záchranný systém při hromadných neštěstích a katastrofách. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4578-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalářská práce je zaměřena na soubor vzdělávacích metod a příprav zaměstnanců zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví.
V teoretické části student představuje medicínu katastrof a složky integrovaného záchranného systému. Student charakterizuje mimořádnou událost s hromadným poškozením zdraví v souvislosti s činností zdravotnické záchranné služby a na závěr teoretické části představuje vzdělávací metody Vzdělávacího a výcvikového centra Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje.
V praktické části student zjišťoval subjektivní názor teoretické a praktické připravenosti pracovníků zdravotnické záchranné služby na hromadné poškození zdraví. Dále zjišťoval vzdělávací preference zdravotnických pracovníků a jejich povědomí o možnosti školení pomocí virtuální reality.
Metodou pro získání sběru dat byl kvantitativní anonymní dotazník. Výsledné výsledky dotazníkového šetření nám ukázaly preference respondentů se vzdělávacími metodami. Na základě získaných výsledků byl navržen postup dalšího vzdělávání zaměstnanců Zdravotnické záchranné služby v Ústeckém kraji.
Připomínky a dotazy vedoucího bakalářské práce
Žádné
Připomínky a dotazy oponenta bakalářské práce
Žádné
Zkušební komise se shodla na celkovém hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou DOBŘE.