V mé předložené bakalářské práci bylo hlavním cílem zmapovat a analyzovat současný stav adaptačního procesu a systém postgraduálního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje. Tato analýza interního postgraduálního vzdělávacího systému a nových postupů ve fázi adaptačního procesu ve ZZS ÚK byla podrobně popsána v teoretické části této práce. V empirické části se věnovala cílům, které se zaměřovaly na identifikaci postojům nelékařských zdravotnických pracovníků k celoživotnímu vzdělávání a postojů k internímu systému postgraduálního vzdělávání realizovaného ve ZZS ÚK. Z dílčích cílů empirické části byl zpracován postoj k realizaci adaptačního procesu. Pro dosažení stanovených cílů bylo využito metod kvantitativního výzkumu. Pro získání dat byla použita technika dotazníku. Dotazník čítal 9 dotazníkových položek. Výsledky dotazníkového šetření byly zaneseny do tabulek a následně byly vyhodnocovány pomocí grafů. Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že jsme nalezli rozdíl v postoji mezi respondenty ve ZZS ÚK k celoživotnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků. Respondenti, kteří se stavěli kladně k povinné formě celoživotního vzdělávání převažovali, oproti respondentům, kteří mají smíšený postoj k dobrovolné formě celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků. Dále jsme nalezli zajímavý postoj mezi respondenty k otázce významu kreditního systému u nelékařských pracovníků. Respondenti ukázali, že smysl k navrácení kreditního systému není přínosný. V poslední otázky k postoji stávajícímu adaptačnímu procesu ve ZZS ÚK shledávají respondenti novou formu Logbooku jako vyhovující.
Anotace v angličtině
In my submitted bachelor thesis, the main aim was to map and analyze the current state of the adaptation process and the system of postgraduate education of non-medical medical staff of the Medical Rescue Service of the Ústí nad Labem Region. This analysis of the internal postgraduate education system and new procedures in the adaptation process phase in the Emergency Medical Service of the ÚK, was described in detail in the theoretical part of this thesis. The empirical part was devoted to the objectives, which focused on identifying the attitudes of non-medical healthcare workers towards lifelong learning and attitudes towards the internal system of postgraduate education implemented in the ÚK Ambulance Service. From the sub-objectives of the empirical part, attitudes towards the implementation of the adaptation process were elaborated. To achieve the set objectives, quantitative research methods were used. Questionnaire technique was used to obtain data. The questionnaire consisted of 9 questionnaire items.The results of the questionnaire survey were entered into tables and then evaluated using grf. Based on the obtained results, we can conclude that we found a difference in the attitude among the respondents in ZZS ÚK, towards lifelong learning of health professionals. Respondents had a positive attitude towards the compulsory form of lifelong learning, compared to respondents who had a mixed attitude towards the voluntary form of lifelong learning of health care workers. We also found an interesting attitude among respondents on the question of the importance of credit system for non-medical workers. The respondents showed that the sense to bring back the credit system is not beneficial. In the last part of the important question on the attitude of the current adaptation process in the UK Health Care System, they find the new form of Logbook as satisfactory.
Adaptation process, undergraduate, postgraduate, education, Logbook, Personal Development Card, paramedic, analysis
Rozsah průvodní práce
50 s.+ 9 s příloh (63 723)
Jazyk
CZ
Anotace
V mé předložené bakalářské práci bylo hlavním cílem zmapovat a analyzovat současný stav adaptačního procesu a systém postgraduálního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků Zdravotnické záchranné služby Ústeckého kraje. Tato analýza interního postgraduálního vzdělávacího systému a nových postupů ve fázi adaptačního procesu ve ZZS ÚK byla podrobně popsána v teoretické části této práce. V empirické části se věnovala cílům, které se zaměřovaly na identifikaci postojům nelékařských zdravotnických pracovníků k celoživotnímu vzdělávání a postojů k internímu systému postgraduálního vzdělávání realizovaného ve ZZS ÚK. Z dílčích cílů empirické části byl zpracován postoj k realizaci adaptačního procesu. Pro dosažení stanovených cílů bylo využito metod kvantitativního výzkumu. Pro získání dat byla použita technika dotazníku. Dotazník čítal 9 dotazníkových položek. Výsledky dotazníkového šetření byly zaneseny do tabulek a následně byly vyhodnocovány pomocí grafů. Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že jsme nalezli rozdíl v postoji mezi respondenty ve ZZS ÚK k celoživotnímu vzdělávání zdravotnických pracovníků. Respondenti, kteří se stavěli kladně k povinné formě celoživotního vzdělávání převažovali, oproti respondentům, kteří mají smíšený postoj k dobrovolné formě celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků. Dále jsme nalezli zajímavý postoj mezi respondenty k otázce významu kreditního systému u nelékařských pracovníků. Respondenti ukázali, že smysl k navrácení kreditního systému není přínosný. V poslední otázky k postoji stávajícímu adaptačnímu procesu ve ZZS ÚK shledávají respondenti novou formu Logbooku jako vyhovující.
Anotace v angličtině
In my submitted bachelor thesis, the main aim was to map and analyze the current state of the adaptation process and the system of postgraduate education of non-medical medical staff of the Medical Rescue Service of the Ústí nad Labem Region. This analysis of the internal postgraduate education system and new procedures in the adaptation process phase in the Emergency Medical Service of the ÚK, was described in detail in the theoretical part of this thesis. The empirical part was devoted to the objectives, which focused on identifying the attitudes of non-medical healthcare workers towards lifelong learning and attitudes towards the internal system of postgraduate education implemented in the ÚK Ambulance Service. From the sub-objectives of the empirical part, attitudes towards the implementation of the adaptation process were elaborated. To achieve the set objectives, quantitative research methods were used. Questionnaire technique was used to obtain data. The questionnaire consisted of 9 questionnaire items.The results of the questionnaire survey were entered into tables and then evaluated using grf. Based on the obtained results, we can conclude that we found a difference in the attitude among the respondents in ZZS ÚK, towards lifelong learning of health professionals. Respondents had a positive attitude towards the compulsory form of lifelong learning, compared to respondents who had a mixed attitude towards the voluntary form of lifelong learning of health care workers. We also found an interesting attitude among respondents on the question of the importance of credit system for non-medical workers. The respondents showed that the sense to bring back the credit system is not beneficial. In the last part of the important question on the attitude of the current adaptation process in the UK Health Care System, they find the new form of Logbook as satisfactory.
Adaptation process, undergraduate, postgraduate, education, Logbook, Personal Development Card, paramedic, analysis
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapovat a analyzovat současný stav adaptačního procesu zdravotnických záchranářů v Ústeckém kraji. V teoretické části bude popsán adaptační proces v obecné rovině. Praktická část bude obsahovat vlastní mapující kvantitativní výzkum. Ke zjišťování dat bude použito metody dotazování.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zmapovat a analyzovat současný stav adaptačního procesu zdravotnických záchranářů v Ústeckém kraji. V teoretické části bude popsán adaptační proces v obecné rovině. Praktická část bude obsahovat vlastní mapující kvantitativní výzkum. Ke zjišťování dat bude použito metody dotazování.
Seznam doporučené literatury
ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Praha: Grada, 2012. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4741-192.
BAŠTECKÁ, Bohumila. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. Praha: Grada, 2005. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0708-X.
DINGOVÁ ŠLIKOVÁ, Martina, Lucia VRABELOVÁ a Lucie LIDICKÁ. Základy ošetřovatelství a ošetřovatelských postupů pro zdravotnické záchranáře. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-802-7107-179.
VENGLÁŘOVÁ, Martina. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4082-9.
Seznam doporučené literatury
ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Praha: Grada, 2012. Sestra (Grada). ISBN 978-802-4741-192.
BAŠTECKÁ, Bohumila. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. Praha: Grada, 2005. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0708-X.
DINGOVÁ ŠLIKOVÁ, Martina, Lucia VRABELOVÁ a Lucie LIDICKÁ. Základy ošetřovatelství a ošetřovatelských postupů pro zdravotnické záchranáře. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-802-7107-179.