Bakalářská práce se zabývá vybranými prostředími v Hejného metodě u předškolních dětí. Teoretická část popisuje podstatu a význam Hejného metody u předškolních dětí a didaktické pomůcky potřebné v jednotlivých prostředích této metody. Cílem praktické části je realizování vlastního šetření, které bude probíhat v mateřských školách u předškolních dětí, metodami pozorování a strukturovaného rozhovoru s pedagogy působícími ve vybraných mateřských školách. Výsledkem pozorování a rozhovorů je snaha zjistit, jakou mají učitelé v mateřských školách zkušenost s metodou a jak se jim daří ji aplikovat v činnostech s předškolními dětmi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the Hejny's method in preschool education. The theoretical part describes the main principles and commonly used aids of the Hejny's method. The practical part surveys the Hejny's method in chosen kindergardens. The survey meth-ods are observation and interviews with kindergarden teachers. The main goal of the thesis is to find out how much experience kindergarden teachers have with Hejny's method and how they apply it in different preschool activities.
Bakalářská práce se zabývá vybranými prostředími v Hejného metodě u předškolních dětí. Teoretická část popisuje podstatu a význam Hejného metody u předškolních dětí a didaktické pomůcky potřebné v jednotlivých prostředích této metody. Cílem praktické části je realizování vlastního šetření, které bude probíhat v mateřských školách u předškolních dětí, metodami pozorování a strukturovaného rozhovoru s pedagogy působícími ve vybraných mateřských školách. Výsledkem pozorování a rozhovorů je snaha zjistit, jakou mají učitelé v mateřských školách zkušenost s metodou a jak se jim daří ji aplikovat v činnostech s předškolními dětmi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the Hejny's method in preschool education. The theoretical part describes the main principles and commonly used aids of the Hejny's method. The practical part surveys the Hejny's method in chosen kindergardens. The survey meth-ods are observation and interviews with kindergarden teachers. The main goal of the thesis is to find out how much experience kindergarden teachers have with Hejny's method and how they apply it in different preschool activities.
Bakalářská práce se zabývá vybranými prostředími v Hejného metodě u předškolních dětí. Teoretická část popisuje podstatu a význam Hejného metody u předškolních dětí a didaktické pomůcky potřebné v jednotlivých prostředích této metody. Cílem praktické části je realizování vlastního šetření, které bude probíhat v mateřských školách u předškolních dětí, metodami pozorování a strukturovaného rozhovoru s pedagogy působícími ve vybraných mateřských školách. Výsledkem pozorování a rozhovorů je snaha zjistit, jakou mají učitelé v mateřských školách zkušenost s metodou a jak se jim daří ji aplikovat v činnostech s předškolními dětmi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá vybranými prostředími v Hejného metodě u předškolních dětí. Teoretická část popisuje podstatu a význam Hejného metody u předškolních dětí a didaktické pomůcky potřebné v jednotlivých prostředích této metody. Cílem praktické části je realizování vlastního šetření, které bude probíhat v mateřských školách u předškolních dětí, metodami pozorování a strukturovaného rozhovoru s pedagogy působícími ve vybraných mateřských školách. Výsledkem pozorování a rozhovorů je snaha zjistit, jakou mají učitelé v mateřských školách zkušenost s metodou a jak se jim daří ji aplikovat v činnostech s předškolními dětmi.
Seznam doporučené literatury
HEJNÝ, Milan, KUŘINA František. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-7367- 397-0.
KOLÁŘ, Zdeněk. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 2012. ISBN isbn978-80-247-3710-2.
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., VONDROVÁ, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290- 189-3.
SLEZÁKOVÁ, J., PROKOPOVÁ, MACHALOVÁ, P., ŠUBRTOVÁ, E., (eds.). PŘEDMATEMATIKA I. Metodika pro učitele mateřských škol. Praha: H-mat, o.p.s., 2020. ISBN 978-80-88247-25-8
WEDLICHOVÁ, Iva. Vývojová psychologie. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2010. ISBN 978-80-7414-320-5.
FUCHS, Eduard, Hana LIŠKOVÁ a Eva ZELENDOVÁ, ed. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978–80–7015–022–1.
Seznam doporučené literatury
HEJNÝ, Milan, KUŘINA František. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 232 s. Pedagogická praxe. ISBN 978-80-7367- 397-0.
KOLÁŘ, Zdeněk. Výkladový slovník z pedagogiky: 583 vybraných hesel. Praha: Grada, 2012. ISBN isbn978-80-247-3710-2.
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., VONDROVÁ, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290- 189-3.
SLEZÁKOVÁ, J., PROKOPOVÁ, MACHALOVÁ, P., ŠUBRTOVÁ, E., (eds.). PŘEDMATEMATIKA I. Metodika pro učitele mateřských škol. Praha: H-mat, o.p.s., 2020. ISBN 978-80-88247-25-8
WEDLICHOVÁ, Iva. Vývojová psychologie. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2010. ISBN 978-80-7414-320-5.
FUCHS, Eduard, Hana LIŠKOVÁ a Eva ZELENDOVÁ, ed. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku: metodický průvodce. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978–80–7015–022–1.