Diplomová práce "Vzdělávání zaměstnanců v soukromém a státním sektoru" se
zabývá problematikou vzdělávání dospělých. Cílem práce je výzkum a komparace toho, jak
moc jsou jednotlivá pracovní prostředí otevřená vzdělávání svých zaměstnanců a také, jaké
možnosti k tomu využívají.
Teoretická část se zaobírá vymezením základních pojmů v kontextu vzdělávání
zaměstnanců, dále popisuje strategie vzdělávání zaměstnanců, podnikové vzdělávání
dospělých a vzdělávání ve státním sektoru. Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového
šetření zaměřeného na oblast fungování vzdělávání zaměstnanců ve vybraných institucích.
Cílem výzkumného šetření je zjistit a nalézt odlišnosti ve vzdělávání zaměstnanců
v soukromém a státním sektoru. Výsledky dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny a
porovnány dohromady za pomoci grafů v MS Excel.
Annotation in English
The diploma thesis "Education of employees in the private and state sector" deals
with the issue of adult education. The goal of the work is research and comparison of how
much individual work environments are open to the education of their employees and also
what opportunities they use for this.
The theoretical part deals with the definition of basic concepts in the context of
employee education, and also describes employee education strategies, corporate adult
education and education in the state sector. The practical part consists of the results of a
questionnaire survey focused on the functioning of employee education in selected
institutions.
The goal of the research investigation is to find out and find differences in the
education of employees in the private and state sectors. The results of the questionnaire
survey are evaluated and compared together using graphs in MS Excel.
Keywords
vzdělávání dospělých, andragogika, podnikové vzdělávání, vzdělávání ve státním sektoru
Keywords in English
adult education, andragogy, corporate education, education in the state sector
Length of the covering note
61 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce "Vzdělávání zaměstnanců v soukromém a státním sektoru" se
zabývá problematikou vzdělávání dospělých. Cílem práce je výzkum a komparace toho, jak
moc jsou jednotlivá pracovní prostředí otevřená vzdělávání svých zaměstnanců a také, jaké
možnosti k tomu využívají.
Teoretická část se zaobírá vymezením základních pojmů v kontextu vzdělávání
zaměstnanců, dále popisuje strategie vzdělávání zaměstnanců, podnikové vzdělávání
dospělých a vzdělávání ve státním sektoru. Praktickou část tvoří výsledky dotazníkového
šetření zaměřeného na oblast fungování vzdělávání zaměstnanců ve vybraných institucích.
Cílem výzkumného šetření je zjistit a nalézt odlišnosti ve vzdělávání zaměstnanců
v soukromém a státním sektoru. Výsledky dotazníkového šetření jsou vyhodnoceny a
porovnány dohromady za pomoci grafů v MS Excel.
Annotation in English
The diploma thesis "Education of employees in the private and state sector" deals
with the issue of adult education. The goal of the work is research and comparison of how
much individual work environments are open to the education of their employees and also
what opportunities they use for this.
The theoretical part deals with the definition of basic concepts in the context of
employee education, and also describes employee education strategies, corporate adult
education and education in the state sector. The practical part consists of the results of a
questionnaire survey focused on the functioning of employee education in selected
institutions.
The goal of the research investigation is to find out and find differences in the
education of employees in the private and state sectors. The results of the questionnaire
survey are evaluated and compared together using graphs in MS Excel.
Keywords
vzdělávání dospělých, andragogika, podnikové vzdělávání, vzdělávání ve státním sektoru
Keywords in English
adult education, andragogy, corporate education, education in the state sector
Research Plan
Diplomová práce se bude týkat tématu vzdělávání dospělých, konkrétně bude porovnávat možnosti vzdělávání zaměstnanců ve veřejném a soukromém sektoru. Práce bude zkoumat a porovnávat, jak a na kolik jsou jednotlivá pracovní prostředí otevřená vzdělávání svých zaměstnanců a také, jaké možnosti k tomu využívají. Práce bude zkoumat, zda je vybraná společnost či instituce otevřena vzdělávání svých zaměstnanců, dále bude zkoumat přínosnost vzdělávání zaměstnanců ve vybraných institucích a zda jsou nastavené cíle a plány vzdělávacích aktivit. Výzkum se bude snažit zjistit, zda a jakým způsobem funguje vzdělávání zaměstnanců v různých typech institucí. Cílem práce bude zjistit, zda a popřípadě jaké existují rozdíly mezi vzděláváním zaměstnanců v rámci soukromého a státního sektoru. Jako výzkumná metoda bude použito dotazníkové šetření vždy ze dvou firem a státních institucí. Výsledkem bude na základě zjištění z šetření doporučení pro zlepšení a zefektivnění vzdělávání zaměstnanců v praxi.
Research Plan
Diplomová práce se bude týkat tématu vzdělávání dospělých, konkrétně bude porovnávat možnosti vzdělávání zaměstnanců ve veřejném a soukromém sektoru. Práce bude zkoumat a porovnávat, jak a na kolik jsou jednotlivá pracovní prostředí otevřená vzdělávání svých zaměstnanců a také, jaké možnosti k tomu využívají. Práce bude zkoumat, zda je vybraná společnost či instituce otevřena vzdělávání svých zaměstnanců, dále bude zkoumat přínosnost vzdělávání zaměstnanců ve vybraných institucích a zda jsou nastavené cíle a plány vzdělávacích aktivit. Výzkum se bude snažit zjistit, zda a jakým způsobem funguje vzdělávání zaměstnanců v různých typech institucí. Cílem práce bude zjistit, zda a popřípadě jaké existují rozdíly mezi vzděláváním zaměstnanců v rámci soukromého a státního sektoru. Jako výzkumná metoda bude použito dotazníkové šetření vždy ze dvou firem a státních institucí. Výsledkem bude na základě zjištění z šetření doporučení pro zlepšení a zefektivnění vzdělávání zaměstnanců v praxi.
Recommended resources
VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9
VETEŠKA, J. Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2017. ISBN 978-80-7561-073-7
KRYSTOŇ, M., SABOLOVÁ, G. Úvod do andragogiky a psychologie dospelých. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2003. ISBN 78-80-8055-851-5
KALOUS, Jaroslav a kol. Vzdělávací politika ČR v globálním kontextu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1261-5. Strategie vzdělávací politiky v ČR do roku 2030+
Recommended resources
VETEŠKA, J. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9
VETEŠKA, J. Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2017. ISBN 978-80-7561-073-7
KRYSTOŇ, M., SABOLOVÁ, G. Úvod do andragogiky a psychologie dospelých. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2003. ISBN 78-80-8055-851-5
KALOUS, Jaroslav a kol. Vzdělávací politika ČR v globálním kontextu. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1261-5. Strategie vzdělávací politiky v ČR do roku 2030+