Informace o kvalifikační práci Bariéry využívání dotací ze státních fondů a fondů Evropské unie z pohledu ředitele a zřizovatele základní školy s počtem do 500 žáků.
Dokončená práce zatím bez pokusu o obhajobu (DBPOO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Bariéry využívání dotací ze státních fondů a fondů Evropské unie z pohledu ředitele a zřizovatele základní školy s počtem do 500 žáků.
Hlavní téma v angličtině
Barriers to using subsidies from state and European Union funds from the point of view of the director and founder of a primary school with up to 500 pupils.
Název dle studenta
Bariéry využívání dotací ze státních fondů a fondů Evropské unie z pohledu ředitele a zřizovatele základní školy s počtem do 500 žáků.
Název dle studenta v angličtině
Barriers to using subsidies from state and European Union funds from the point of view of the director and founder of a primary school with up to 500 pupils.
Rozvoj základního školství je do značné míry podmíněn dostupností finančních
zdrojů, a to nejen z veřejných rozpočtů, ale i ze státních fondů a fondů Evropské unie.
Současná praxe naznačuje, že ředitelé základních škol tyto zdroje nevyužívají v plném
rozsahu.
Cílem této práce je identifikovat bariéry vnímané řediteli a zřizovateli základních škol
ve Šluknovském výběžku s nanejvýš 500 žáky ve využívání finančních prostředků mimo
státní a obecní rozpočet a navrhnou způsoby, jak tyto bariéry odstranit, resp. zmírnit jejich
vliv. Experiment byl uskutečněn během února 2024 pomocí polostrukturovaného rozhovoru.
Soubor respondentů tvořil 10 ředitelů základních škol a 10 starostů měst ve Šluknovském
výběžku.
Výzkum je založen na kvalitativním šetření (dotazníkové šetření a interview - osobní i
telefonické). Získané informace byly vyhodnoceny metodou otevřeného, axiálního a
selektivního kódování.
Přidanou hodnotou práce je zvýšit je zvýšit míru využívání státních fondů a fondů
Evropské unie k rozvoji základního školství ve Šluknovském výběžku.
Anotace v angličtině
The development of basic education is conditioned with availibility of financial
resources to a great extetnt. Not only from public budgets, but also from state funds and from
funds of European Union. In current practise, principals of elementary schools don't use these
resources to their full extent.
The aim of this work is to identify barriers perceived by principals and founders of
schools with a maximum of 500 pupils in Šluknov ridge in the use of funds outside the state
and municipal budget and propose ways to remove these bariers, or mitigate their influence.
The experiment was conducted using a semi-constructed enterview during February 2024.
The group of respondents consisted of 10 principals of elementary schools and 10 mayors of
towns in the Šluknov ridge.
The reseach is based on qualitative inquiry (questionnaire survey and
interview - personal and telephone). The informations were evaluated using the method of
open, axial and selective coding.
The added value of the task is to increase the rate of use the state and European Union
funds for the development of primary education in the Šluknov ridge.
Klíčová slova
Dotace, financování školství, ředitel, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Subsidy, funding of education, director, education
Rozsah průvodní práce
39 s. (63 575 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Rozvoj základního školství je do značné míry podmíněn dostupností finančních
zdrojů, a to nejen z veřejných rozpočtů, ale i ze státních fondů a fondů Evropské unie.
Současná praxe naznačuje, že ředitelé základních škol tyto zdroje nevyužívají v plném
rozsahu.
Cílem této práce je identifikovat bariéry vnímané řediteli a zřizovateli základních škol
ve Šluknovském výběžku s nanejvýš 500 žáky ve využívání finančních prostředků mimo
státní a obecní rozpočet a navrhnou způsoby, jak tyto bariéry odstranit, resp. zmírnit jejich
vliv. Experiment byl uskutečněn během února 2024 pomocí polostrukturovaného rozhovoru.
Soubor respondentů tvořil 10 ředitelů základních škol a 10 starostů měst ve Šluknovském
výběžku.
Výzkum je založen na kvalitativním šetření (dotazníkové šetření a interview - osobní i
telefonické). Získané informace byly vyhodnoceny metodou otevřeného, axiálního a
selektivního kódování.
Přidanou hodnotou práce je zvýšit je zvýšit míru využívání státních fondů a fondů
Evropské unie k rozvoji základního školství ve Šluknovském výběžku.
Anotace v angličtině
The development of basic education is conditioned with availibility of financial
resources to a great extetnt. Not only from public budgets, but also from state funds and from
funds of European Union. In current practise, principals of elementary schools don't use these
resources to their full extent.
The aim of this work is to identify barriers perceived by principals and founders of
schools with a maximum of 500 pupils in Šluknov ridge in the use of funds outside the state
and municipal budget and propose ways to remove these bariers, or mitigate their influence.
The experiment was conducted using a semi-constructed enterview during February 2024.
The group of respondents consisted of 10 principals of elementary schools and 10 mayors of
towns in the Šluknov ridge.
The reseach is based on qualitative inquiry (questionnaire survey and
interview - personal and telephone). The informations were evaluated using the method of
open, axial and selective coding.
The added value of the task is to increase the rate of use the state and European Union
funds for the development of primary education in the Šluknov ridge.
Klíčová slova
Dotace, financování školství, ředitel, vzdělání
Klíčová slova v angličtině
Subsidy, funding of education, director, education
Zásady pro vypracování
Rozvoj základního školství je do značné míry podmíněn dostupností finančních zdrojů, a to nejen z veřejných rozpočtů, ale i ze státních fondů a fondů Evropské unie. Současná praxe naznačuje, že ředitelé základních škol tyto zdroje nevyužívají v plném rozsahu. Cílem této práce je identifikovat bariéry vnímané řediteli a zřizovateli základních škol ve Šluknovském výběžku s nanejvýš 500 žáky ve využívání finančních prostředků mimo státní a obecní rozpočet a navrhnout způsoby, jak tyto bariéry odstranit, resp. zmírnit jejich vliv. Výzkum je založen na kvalitativním šetření (dotazníkové šetření a interview - osobní i telefonické). Soubor respondentů bude tvořit 10 ředitelů základních škol a 10 starostů měst ve šluknovském výběžku. Součástí dotazníkového šetření bude 20 otázek, které budou vyhodnoceny metodou otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Přidanou hodnotou práce je zvýšit míru využívání státních fondů a fondů Evropské unie k rozvoji základního školství ve Šluknovském výběžku.
Zásady pro vypracování
Rozvoj základního školství je do značné míry podmíněn dostupností finančních zdrojů, a to nejen z veřejných rozpočtů, ale i ze státních fondů a fondů Evropské unie. Současná praxe naznačuje, že ředitelé základních škol tyto zdroje nevyužívají v plném rozsahu. Cílem této práce je identifikovat bariéry vnímané řediteli a zřizovateli základních škol ve Šluknovském výběžku s nanejvýš 500 žáky ve využívání finančních prostředků mimo státní a obecní rozpočet a navrhnout způsoby, jak tyto bariéry odstranit, resp. zmírnit jejich vliv. Výzkum je založen na kvalitativním šetření (dotazníkové šetření a interview - osobní i telefonické). Soubor respondentů bude tvořit 10 ředitelů základních škol a 10 starostů měst ve šluknovském výběžku. Součástí dotazníkového šetření bude 20 otázek, které budou vyhodnoceny metodou otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Přidanou hodnotou práce je zvýšit míru využívání státních fondů a fondů Evropské unie k rozvoji základního školství ve Šluknovském výběžku.
Seznam doporučené literatury
Hána, D. (2014), Local development implications of pork-barrel: a case study of a Czech district. AUC Geographica, 73–86
Hendl, J., (2014), Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace.Praha: Portál
Sedláková, R., (2014),Výzkum medií. Nejužívanější metody a techniky. Grada Publishing a. s.
Seznam doporučené literatury
Hána, D. (2014), Local development implications of pork-barrel: a case study of a Czech district. AUC Geographica, 73–86
Hendl, J., (2014), Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace.Praha: Portál
Sedláková, R., (2014),Výzkum medií. Nejužívanější metody a techniky. Grada Publishing a. s.