Komunikace se zákazníkem a zvyšování povědomí o podniku tvoří součástí každého podniku, a proto je důležité využít a správně použít komunikaci na sociální síti. Z odborné literatury vyplývá, že trend sociální sítě Facebook ve stravovacím odvětví neustále roste a styl zvolené komunikace na této platformě je pro zákazníky důležitý, protože i tím se buduje povědomí. Cílem práce je rozšíření komunikace podniku na Facebooku, které povede ke zvýšení povědomí o podniku. Práce obsahuje data primární i sekundární. Na začátku je analyzován marketingový mix 4P, poté je provedena SWOT analýza podniku, analýza konkurence a analýza komunikace hlavního konkurenta na Facebooku. Dalšími sekundárními daty jsou údaje ze sociální sítě Facebook, zejména počet sledujících podniku, počet komentářů či počet oznámení polohy podniku na Facebooku. Díky dotazníkovému šetření, které zjišťuje, jakou komunikaci zákazníci očekávají a preferují, jsou získána data primární. Data jsou testována pomocí metod chí kvadrát test nezávislosti a ověřením využití funkce CHITEST, Kruskal-Wallisovým testem a testem na relativní čestnost. Pro zjištění zvýšení povědomí jsou zpracovány statistiky ze sociální sítě Facebook. Pomocí výsledků, které např. ukazují, že zákazníci nechtějí být přesyceni příliš mnoha příspěvky, mají zájem o voucher zdarma, svůj čas na sociální síti tráví v odpoledních a večerních hodinách, zajímá je převážně obsah sdělení doplněný fotografiemi či videm a s dalšími doporučeními může podnik komunikaci na sociální síti přizpůsobit podle požadavků zákazníků.
Anotace v angličtině
Communication with customers and raising awareness of a company are a part of any business, so it is important to embrace and correctly use communication on social media. From the professional literature, it follows that there is a steadily increasing trend in the use of the Facebook social network in the catering industry, and the style of communication chosen on this platform is important for customers, because it also builds awareness. The aim of the thesis is to expand the communication of a company on Facebook, which will lead to an increase in its awareness. The thesis contains both primary and secondary data. At the beginning, a 4P marketing mix, a SWOT analysis of the company, an analysis of competitors, and an analysis of the main competitor's communication on Facebook, is used. Other secondary data include data from the Facebook social network, in particular the number of followers of the company, the number of comments, or the number of announcements of the company's location on Facebook. Primary data are obtained through a questionnaire survey, which helps determine the type of communication that customers expect and prefer. The data are processed using a non-parametric test, and are subsequently verified using the CHITEST function, relative frequency test, and Kruskal-Wallis test. Statistics from the Facebook social network are processed to determine any increase in awareness. Using results that show, for example, that customers do not want to be overwhelmed by too many posts, are interested in a free voucher, spend their time on the social network in the afternoon and evening, are mainly interested in the content of the message accompanied by photos or video, and with other recommendations, the company can tailor the communication on the social network according to customer requirements.
Klíčová slova
online marketing, komunikace na sociální síti, Facebook, stravovací zařízení
Klíčová slova v angličtině
online marketing, communication on a social network, Facebook, catering facilities
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Komunikace se zákazníkem a zvyšování povědomí o podniku tvoří součástí každého podniku, a proto je důležité využít a správně použít komunikaci na sociální síti. Z odborné literatury vyplývá, že trend sociální sítě Facebook ve stravovacím odvětví neustále roste a styl zvolené komunikace na této platformě je pro zákazníky důležitý, protože i tím se buduje povědomí. Cílem práce je rozšíření komunikace podniku na Facebooku, které povede ke zvýšení povědomí o podniku. Práce obsahuje data primární i sekundární. Na začátku je analyzován marketingový mix 4P, poté je provedena SWOT analýza podniku, analýza konkurence a analýza komunikace hlavního konkurenta na Facebooku. Dalšími sekundárními daty jsou údaje ze sociální sítě Facebook, zejména počet sledujících podniku, počet komentářů či počet oznámení polohy podniku na Facebooku. Díky dotazníkovému šetření, které zjišťuje, jakou komunikaci zákazníci očekávají a preferují, jsou získána data primární. Data jsou testována pomocí metod chí kvadrát test nezávislosti a ověřením využití funkce CHITEST, Kruskal-Wallisovým testem a testem na relativní čestnost. Pro zjištění zvýšení povědomí jsou zpracovány statistiky ze sociální sítě Facebook. Pomocí výsledků, které např. ukazují, že zákazníci nechtějí být přesyceni příliš mnoha příspěvky, mají zájem o voucher zdarma, svůj čas na sociální síti tráví v odpoledních a večerních hodinách, zajímá je převážně obsah sdělení doplněný fotografiemi či videm a s dalšími doporučeními může podnik komunikaci na sociální síti přizpůsobit podle požadavků zákazníků.
Anotace v angličtině
Communication with customers and raising awareness of a company are a part of any business, so it is important to embrace and correctly use communication on social media. From the professional literature, it follows that there is a steadily increasing trend in the use of the Facebook social network in the catering industry, and the style of communication chosen on this platform is important for customers, because it also builds awareness. The aim of the thesis is to expand the communication of a company on Facebook, which will lead to an increase in its awareness. The thesis contains both primary and secondary data. At the beginning, a 4P marketing mix, a SWOT analysis of the company, an analysis of competitors, and an analysis of the main competitor's communication on Facebook, is used. Other secondary data include data from the Facebook social network, in particular the number of followers of the company, the number of comments, or the number of announcements of the company's location on Facebook. Primary data are obtained through a questionnaire survey, which helps determine the type of communication that customers expect and prefer. The data are processed using a non-parametric test, and are subsequently verified using the CHITEST function, relative frequency test, and Kruskal-Wallis test. Statistics from the Facebook social network are processed to determine any increase in awareness. Using results that show, for example, that customers do not want to be overwhelmed by too many posts, are interested in a free voucher, spend their time on the social network in the afternoon and evening, are mainly interested in the content of the message accompanied by photos or video, and with other recommendations, the company can tailor the communication on the social network according to customer requirements.
Klíčová slova
online marketing, komunikace na sociální síti, Facebook, stravovací zařízení
Klíčová slova v angličtině
online marketing, communication on a social network, Facebook, catering facilities
Zásady pro vypracování
Komunikace se zákazníkem a zvyšování povědomí je součástí každého podniku, a proto je důležité využít a správně použít komunikaci na sociálních sítí. Z odborné literatury vyplývá, že trend sociálních sítí ve stravovacím odvětví neustále roste a styl zvolené komunikace na sociálních sítí je pro zákazníky důležitý, protože se i tím buduje povědomí. Cílem práce bude rozšíření komunikace podniku na Facebooku, které povede ke zvýšení povědomí o podniku. Práce bude obsahovat data primárná i sekundární. Na začátku se provede SWOT analýza podniku, která bude obsahovat i analýzu komunikace konkurenta na Facebooku. Dalšími sekundárními daty budou údaje ze sociální sítě Facebook, zejména počet sledujících podniku, počet komentářů či počet oznámení polohy podniku na Facebooku. Díky dotazníkovému šetření, které bude zjišťovat jakou komunikaci zákazníci očekávají a preferují, budou získána data primární. Data budou zpracována pomocí neparametrického testu, následně budou data ověřována využitím funkce CHITEST, testem na relativní četnost a Kruskal-Wallisovým testem a pro zjištění zvýšení povědomí statistiky ze sociální sítě Facebook. Pomocí výsledků bude moci firma komunikaci na sociálních sítí přizpůsobit podle požadavků zákazníků.
Zásady pro vypracování
Komunikace se zákazníkem a zvyšování povědomí je součástí každého podniku, a proto je důležité využít a správně použít komunikaci na sociálních sítí. Z odborné literatury vyplývá, že trend sociálních sítí ve stravovacím odvětví neustále roste a styl zvolené komunikace na sociálních sítí je pro zákazníky důležitý, protože se i tím buduje povědomí. Cílem práce bude rozšíření komunikace podniku na Facebooku, které povede ke zvýšení povědomí o podniku. Práce bude obsahovat data primárná i sekundární. Na začátku se provede SWOT analýza podniku, která bude obsahovat i analýzu komunikace konkurenta na Facebooku. Dalšími sekundárními daty budou údaje ze sociální sítě Facebook, zejména počet sledujících podniku, počet komentářů či počet oznámení polohy podniku na Facebooku. Díky dotazníkovému šetření, které bude zjišťovat jakou komunikaci zákazníci očekávají a preferují, budou získána data primární. Data budou zpracována pomocí neparametrického testu, následně budou data ověřována využitím funkce CHITEST, testem na relativní četnost a Kruskal-Wallisovým testem a pro zjištění zvýšení povědomí statistiky ze sociální sítě Facebook. Pomocí výsledků bude moci firma komunikaci na sociálních sítí přizpůsobit podle požadavků zákazníků.
Seznam doporučené literatury
Fox, G., & Longart, P. (2016). Electronic word-of-mouth: Successful communication strategies for restaurants. Tourism and hospitality management, 22(2), 211-223. DOI: 10.20867/thm.22.2.5
Ioanid, A., Deselnicu, D. C., & Militaru, G. (2017). Branding in the age of social media: how entrepreneurs use social networks to boost their service-based businesses. In Balkan Region Conference on Engineering and Business Education (Vol. 2, No. 1, pp. 79-85). DOI: 10.1515/cplbu-2017-0011
Quinn, D., Chen, L., & Mulvenna, M. (2011, October). Does age make a difference in the behaviour of online social network users?. In 2011 International Conference on Internet of Things and 4th International Conference on Cyber, Physical and Social Computing (pp. 266-272). IEEE. DOI: 10.1109/iThings/CPSCom.2011.86
Seznam doporučené literatury
Fox, G., & Longart, P. (2016). Electronic word-of-mouth: Successful communication strategies for restaurants. Tourism and hospitality management, 22(2), 211-223. DOI: 10.20867/thm.22.2.5
Ioanid, A., Deselnicu, D. C., & Militaru, G. (2017). Branding in the age of social media: how entrepreneurs use social networks to boost their service-based businesses. In Balkan Region Conference on Engineering and Business Education (Vol. 2, No. 1, pp. 79-85). DOI: 10.1515/cplbu-2017-0011
Quinn, D., Chen, L., & Mulvenna, M. (2011, October). Does age make a difference in the behaviour of online social network users?. In 2011 International Conference on Internet of Things and 4th International Conference on Cyber, Physical and Social Computing (pp. 266-272). IEEE. DOI: 10.1109/iThings/CPSCom.2011.86