Mobilní aplikace se v posledních letech staly nedílnou součástí veřejné a sdílené dopravy. Digitalizace služeb patří mezi nejmodernější přístupy dnešní doby a neustále
nabírá na popularitě. Využívání mobilních aplikací přináší mnoho výhod a jsou budoucností v segmentu služeb. Cílem práce je příprava doporučení pro zvýšení
povědomí o mobilní aplikaci taxislužby Daros Taxi s.r.o. a zvýšení počtu aktivních uživatelů této aplikace. Nejprve budou provedeny řízené rozhovory se stálými
aktivními zákazníky, které budou vycházet ze struktury Value Proposition Canvas. Na základě jejich výsledků bude realizováno dotazníkové šetření na výzkumném
souboru všech registrovaných uživatelů mobilní aplikace, které zjistí spokojenost zákazníků s dílčími aspekty aplikace. Získaná data budou zpracována a kategorizováma
nejprve pomocí popisné statistiky a poté pomocí regresní analýzy. Výsledky povedou k návrhům pro vylepšení a optimalizaci aplikace a implementaci nových prvků
s cílem zvýšit počet aktivních uživatelů využívajících aplikaci. Implementovaná doporučení budou též využita jako základní prvek obsahu komunikační kampaně. Na
základě reklamní kampaně, která bude komunikovat hlavní přínosy využívání aplikace, by se měl zvýšit počet zaregistrovaných uživatelů, dále by se měl zvýšit počet
skutečně aktivních uživatelů aplikace, což by mělo vést ke zvýšení obratu společnosti vedoucí z užívání aplikace.
Anotace v angličtině
Mobile apps have become an integral part of public and shared transport in recent years. The digitisation of services is one of the most modern approaches of our time and is constantly
is gaining in popularity. The use of mobile apps brings many benefits and is the future of the service segment. The aim of this thesis is to develop recommendations to increase
awareness of the mobile application of Daros Taxi s.r.o. and increase the number of active users of this application. First, guided interviews will be conducted with regular
active customers, based on the structure of the Value Proposition Canvas. Based on their results, a questionnaire survey will be conducted on the research
sample of all registered users of the mobile application to determine customer satisfaction with sub-aspects of the application. The collected data will be processed and categorized
first using descriptive statistics and then using regression analysis. The results will lead to suggestions for improving and optimizing the app and implementing new features
in order to increase the number of active users using the application. The implemented recommendations will also be used as a basic element of the content of the communication campaign. At
An advertising campaign communicating the main benefits of using the app should increase the number of registered users, as well as the number of
of actual active users of the app, which should lead to an increase in the company's turnover resulting from the use of the app.
Klíčová slova
Doprava, taxislužba, mobilní aplikace, marketing
Klíčová slova v angličtině
Transportation, taxi service, mobile application, marketing
Rozsah průvodní práce
90
Jazyk
CZ
Anotace
Mobilní aplikace se v posledních letech staly nedílnou součástí veřejné a sdílené dopravy. Digitalizace služeb patří mezi nejmodernější přístupy dnešní doby a neustále
nabírá na popularitě. Využívání mobilních aplikací přináší mnoho výhod a jsou budoucností v segmentu služeb. Cílem práce je příprava doporučení pro zvýšení
povědomí o mobilní aplikaci taxislužby Daros Taxi s.r.o. a zvýšení počtu aktivních uživatelů této aplikace. Nejprve budou provedeny řízené rozhovory se stálými
aktivními zákazníky, které budou vycházet ze struktury Value Proposition Canvas. Na základě jejich výsledků bude realizováno dotazníkové šetření na výzkumném
souboru všech registrovaných uživatelů mobilní aplikace, které zjistí spokojenost zákazníků s dílčími aspekty aplikace. Získaná data budou zpracována a kategorizováma
nejprve pomocí popisné statistiky a poté pomocí regresní analýzy. Výsledky povedou k návrhům pro vylepšení a optimalizaci aplikace a implementaci nových prvků
s cílem zvýšit počet aktivních uživatelů využívajících aplikaci. Implementovaná doporučení budou též využita jako základní prvek obsahu komunikační kampaně. Na
základě reklamní kampaně, která bude komunikovat hlavní přínosy využívání aplikace, by se měl zvýšit počet zaregistrovaných uživatelů, dále by se měl zvýšit počet
skutečně aktivních uživatelů aplikace, což by mělo vést ke zvýšení obratu společnosti vedoucí z užívání aplikace.
Anotace v angličtině
Mobile apps have become an integral part of public and shared transport in recent years. The digitisation of services is one of the most modern approaches of our time and is constantly
is gaining in popularity. The use of mobile apps brings many benefits and is the future of the service segment. The aim of this thesis is to develop recommendations to increase
awareness of the mobile application of Daros Taxi s.r.o. and increase the number of active users of this application. First, guided interviews will be conducted with regular
active customers, based on the structure of the Value Proposition Canvas. Based on their results, a questionnaire survey will be conducted on the research
sample of all registered users of the mobile application to determine customer satisfaction with sub-aspects of the application. The collected data will be processed and categorized
first using descriptive statistics and then using regression analysis. The results will lead to suggestions for improving and optimizing the app and implementing new features
in order to increase the number of active users using the application. The implemented recommendations will also be used as a basic element of the content of the communication campaign. At
An advertising campaign communicating the main benefits of using the app should increase the number of registered users, as well as the number of
of actual active users of the app, which should lead to an increase in the company's turnover resulting from the use of the app.
Klíčová slova
Doprava, taxislužba, mobilní aplikace, marketing
Klíčová slova v angličtině
Transportation, taxi service, mobile application, marketing
Zásady pro vypracování
Mobilní aplikace se v posledních letech staly nedílnou součástí veřejné a sdílené dopravy. Digitalizace služeb patří mezi nejmodernější přístupy dnešní doby a neustále nabírá na popularitě. Využívání mobilních aplikací přináší mnoho výhod a jsou budoucností v segmentu služeb. Cílem práce je příprava doporučení pro zvýšení povědomí o mobilní aplikaci taxislužby Daros Taxi s.r.o. a zvýšení počtu aktivních uživatelů této aplikace. Nejprve budou provedeny řízené rozhovory se stálými aktivními zákazníky, které budou vycházet ze struktury Value Proposition Canvas. Na základě jejich výsledků bude realizováno dotazníkové šetření na výzkumném souboru všech registrovaných uživatelů mobilní aplikace, které zjistí spokojenost zákazníků s dílčími aspekty aplikace. Získaná data budou zpracována a kategorizováma nejprve pomocí popisné statistiky a poté pomocí regresní analýzy. Výsledky povedou k návrhům pro vylepšení a optimalizaci aplikace a implementaci nových prvků s cílem zvýšit počet aktivních uživatelů využívajících aplikaci. Implementovaná doporučení budou též využita jako základní prvek obsahu komunikační kampaně. Na základě reklamní kampaně, která bude komunikovat hlavní přínosy využívání aplikace, by se měl zvýšit počet zaregistrovaných uživatelů, dále by se měl zvýšit počet skutečně aktivních uživatelů aplikace, což by mělo vést ke zvýšení obratu společnosti vedoucí z užívání aplikace.
Zásady pro vypracování
Mobilní aplikace se v posledních letech staly nedílnou součástí veřejné a sdílené dopravy. Digitalizace služeb patří mezi nejmodernější přístupy dnešní doby a neustále nabírá na popularitě. Využívání mobilních aplikací přináší mnoho výhod a jsou budoucností v segmentu služeb. Cílem práce je příprava doporučení pro zvýšení povědomí o mobilní aplikaci taxislužby Daros Taxi s.r.o. a zvýšení počtu aktivních uživatelů této aplikace. Nejprve budou provedeny řízené rozhovory se stálými aktivními zákazníky, které budou vycházet ze struktury Value Proposition Canvas. Na základě jejich výsledků bude realizováno dotazníkové šetření na výzkumném souboru všech registrovaných uživatelů mobilní aplikace, které zjistí spokojenost zákazníků s dílčími aspekty aplikace. Získaná data budou zpracována a kategorizováma nejprve pomocí popisné statistiky a poté pomocí regresní analýzy. Výsledky povedou k návrhům pro vylepšení a optimalizaci aplikace a implementaci nových prvků s cílem zvýšit počet aktivních uživatelů využívajících aplikaci. Implementovaná doporučení budou též využita jako základní prvek obsahu komunikační kampaně. Na základě reklamní kampaně, která bude komunikovat hlavní přínosy využívání aplikace, by se měl zvýšit počet zaregistrovaných uživatelů, dále by se měl zvýšit počet skutečně aktivních uživatelů aplikace, což by mělo vést ke zvýšení obratu společnosti vedoucí z užívání aplikace.
Seznam doporučené literatury
Shen, J., Qiu, F., Li, W., & Feng, P. (2015). Exploring the Effect of the Telephone/Online Booking System on Taxi Service: Case Study of Suzhou City in China. CICTP 2015, 1201–1212. https://doi.org/10.1061/9780784479292.111
Weng, G. S., Zailani, S., Iranmanesh, M., & Hyun, S. S. (2017). Mobile taxi booking application service’s continuance usage intention by users. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 57, 207–216. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.07.023
Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: Creative strategy from idea to implementation (Third edition). Lanham: Rowman & Littlefield. ISBN: 978-1-5381-0106-3
Seznam doporučené literatury
Shen, J., Qiu, F., Li, W., & Feng, P. (2015). Exploring the Effect of the Telephone/Online Booking System on Taxi Service: Case Study of Suzhou City in China. CICTP 2015, 1201–1212. https://doi.org/10.1061/9780784479292.111
Weng, G. S., Zailani, S., Iranmanesh, M., & Hyun, S. S. (2017). Mobile taxi booking application service’s continuance usage intention by users. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 57, 207–216. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.07.023
Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: Creative strategy from idea to implementation (Third edition). Lanham: Rowman & Littlefield. ISBN: 978-1-5381-0106-3