Cílem práce je zjednodušení práce při vytváření aplikací pro Virtuální realitu v vývojovém prostředí Unity. Výstupní nástroj bude sloužit k nahrávaní lidského pohybu s následným exportem pro podporované aplikace. Pro tuto praci budou využity produkty pro Virtuální realitu Vive a Vive Pro firmy HTC. Sestavu kterou použiji pro tuto bakalářskou práci jsou HMD pro Virtualní realitu HTC Vive Pro, pár ovladačů HTC Vive Controller a pár sledovacích stanic z HTC vive setu. Vyvojové prostředí Unity jsem vybral z těchto důvodů: dobře sepsaná dokumentace, aktivní vývoj, velká komunita a velké množství návodů jak ve formě videa, tak i ve formě knih, či internetových článků.
Annotation in English
The aim of this work is to simplify the work of creating applications for Virtual Reality in the Unity development environment. The output tool will be used to record human motion with subsequent export for supported applications. HTC's Vive and Vive Pro virtual reality products will be used for this work. The kit I will be using for this bachelor thesis are the HMD HTC Vive Pro Virtual Reality, a pair of HTC Vive Controllers and a pair of tracking stations from the HTC vive set. I chose the Unity development environment for the following reasons: well-written documentation, active development, a large community, and a large amount of tutorials both in video form and in the form of books or web articles.
Keywords
Virtuální realita, Unity, nahrávání pohybu, C#
Keywords in English
Virtual reality, Unity, Motion Capture, C#
Length of the covering note
69 s
Language
CZ
Annotation
Cílem práce je zjednodušení práce při vytváření aplikací pro Virtuální realitu v vývojovém prostředí Unity. Výstupní nástroj bude sloužit k nahrávaní lidského pohybu s následným exportem pro podporované aplikace. Pro tuto praci budou využity produkty pro Virtuální realitu Vive a Vive Pro firmy HTC. Sestavu kterou použiji pro tuto bakalářskou práci jsou HMD pro Virtualní realitu HTC Vive Pro, pár ovladačů HTC Vive Controller a pár sledovacích stanic z HTC vive setu. Vyvojové prostředí Unity jsem vybral z těchto důvodů: dobře sepsaná dokumentace, aktivní vývoj, velká komunita a velké množství návodů jak ve formě videa, tak i ve formě knih, či internetových článků.
Annotation in English
The aim of this work is to simplify the work of creating applications for Virtual Reality in the Unity development environment. The output tool will be used to record human motion with subsequent export for supported applications. HTC's Vive and Vive Pro virtual reality products will be used for this work. The kit I will be using for this bachelor thesis are the HMD HTC Vive Pro Virtual Reality, a pair of HTC Vive Controllers and a pair of tracking stations from the HTC vive set. I chose the Unity development environment for the following reasons: well-written documentation, active development, a large community, and a large amount of tutorials both in video form and in the form of books or web articles.
Keywords
Virtuální realita, Unity, nahrávání pohybu, C#
Keywords in English
Virtual reality, Unity, Motion Capture, C#
Research Plan
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pomocný nástroj pro zjednodušení práce vývojářům her a animací. Tento nástroj má sloužit k jednoduchému a rychlému nahrávání vlastního pohybu těla za využití moderního vybavení pro virtuální realitu (VR). Pohyby těla se implementují jako tzv. duch, který předvede daný pohyb pro následné opakování. Nástroj má být společně se samotným systémem jednoduchý, rychlý a otevřený, což umožní lepší integraci aplikace do existujících nástrojů a aplikací.
Osnova:
virtuální realita: druhy, prostředky a využití
vliv VR na člověka (pohyb ve VR)
herní svět jako segment VR
vývojové prostředí Unity
vytvoření nástroje pro nahrávání a přehrávání pohybu
implementace herního prostředí v aplikační formě
Research Plan
Cílem této bakalářské práce je vytvořit pomocný nástroj pro zjednodušení práce vývojářům her a animací. Tento nástroj má sloužit k jednoduchému a rychlému nahrávání vlastního pohybu těla za využití moderního vybavení pro virtuální realitu (VR). Pohyby těla se implementují jako tzv. duch, který předvede daný pohyb pro následné opakování. Nástroj má být společně se samotným systémem jednoduchý, rychlý a otevřený, což umožní lepší integraci aplikace do existujících nástrojů a aplikací.
Osnova:
virtuální realita: druhy, prostředky a využití
vliv VR na člověka (pohyb ve VR)
herní svět jako segment VR
vývojové prostředí Unity
vytvoření nástroje pro nahrávání a přehrávání pohybu
implementace herního prostředí v aplikační formě
Recommended resources
LAVIERI, Dr. Edward. Getting Started with Unity 2018: A Beginner's Guide to 2D and 3D game development with Unity. Third Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78883-010-2.
DORAN, John P. a Alan ZUCCONI. Unity 2018 Shaders and Effects Cookbook: Transform your game into a visually stunning masterpiece with over 70 recipes. Third Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78839-623-3.
LINOWES, Jonathan. Unity Virtual Reality Projects: Learn Virtual Reality by developing more than 10 engaging projects with Unity 2018. Second Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78847-880-9.
LANHAM, Micheal. Game Audio Development with Unity 5.X: Design a blockbuster game soundtrack with Unity 5.X. Birmingham: Packt Publishing, 2017. ISBN 978-1-78728-645-0.
THORN, Alan. Unity 2018 by Example: Learn about game and virtual reality development by creating five engaging projects. Second Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-7839-870-1.
FERRONE, Harrison. Learning C# by Developing Games with Unity 2019: Code in C# and build 3D games with Unity. Fourth Edition. BIRMINGHAM: Packt Publishing, 2019. ISBN 978-1-78953-205-0.
Recommended resources
LAVIERI, Dr. Edward. Getting Started with Unity 2018: A Beginner's Guide to 2D and 3D game development with Unity. Third Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78883-010-2.
DORAN, John P. a Alan ZUCCONI. Unity 2018 Shaders and Effects Cookbook: Transform your game into a visually stunning masterpiece with over 70 recipes. Third Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78839-623-3.
LINOWES, Jonathan. Unity Virtual Reality Projects: Learn Virtual Reality by developing more than 10 engaging projects with Unity 2018. Second Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-78847-880-9.
LANHAM, Micheal. Game Audio Development with Unity 5.X: Design a blockbuster game soundtrack with Unity 5.X. Birmingham: Packt Publishing, 2017. ISBN 978-1-78728-645-0.
THORN, Alan. Unity 2018 by Example: Learn about game and virtual reality development by creating five engaging projects. Second Edition. Birmingham: Packt Publishing, 2018. ISBN 978-1-7839-870-1.
FERRONE, Harrison. Learning C# by Developing Games with Unity 2019: Code in C# and build 3D games with Unity. Fourth Edition. BIRMINGHAM: Packt Publishing, 2019. ISBN 978-1-78953-205-0.