Bakalářská práce popisuje motivaci ke studiu sociální práce a spokojenost se studiem studentů oboru sociální práce v kontextu distanční výuky. Zaměřuji se na to, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka motivaci ke studiu a spokojenost se studiem studentů oboru sociální práce ze tří českých univerzit. Na základě analýzy se zabývám možnými opatřeními pro zvýšení motivace a spokojenosti se studiem, identifikací silných a slabých stránek distanční výuky a zhodnocením využitelnosti prvků distanční výuky v běžné výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the subject of motivation to study social work and the satisfaction with the study of students in the field of social work in the context of distance learning. I focus on whether and how distance learning influenced the motivation to study and the satisfaction with the study of students in the field of social work from three Czech universities. Based on the analysis, I deal with possible measures for increasing motivation and satisfaction with studies, identifying the strengths and weaknesses of distance learning and evaluating the applicability of elements of distance learning in regular in person learning.
Klíčová slova
sociální práce, distanční výuka, covid-19, studium, motivace
Klíčová slova v angličtině
social work, distance learning, covid-19, studies, motivation
Rozsah průvodní práce
58 s. (83 817 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje motivaci ke studiu sociální práce a spokojenost se studiem studentů oboru sociální práce v kontextu distanční výuky. Zaměřuji se na to, zda a jakým způsobem ovlivnila distanční výuka motivaci ke studiu a spokojenost se studiem studentů oboru sociální práce ze tří českých univerzit. Na základě analýzy se zabývám možnými opatřeními pro zvýšení motivace a spokojenosti se studiem, identifikací silných a slabých stránek distanční výuky a zhodnocením využitelnosti prvků distanční výuky v běžné výuce.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the subject of motivation to study social work and the satisfaction with the study of students in the field of social work in the context of distance learning. I focus on whether and how distance learning influenced the motivation to study and the satisfaction with the study of students in the field of social work from three Czech universities. Based on the analysis, I deal with possible measures for increasing motivation and satisfaction with studies, identifying the strengths and weaknesses of distance learning and evaluating the applicability of elements of distance learning in regular in person learning.
Klíčová slova
sociální práce, distanční výuka, covid-19, studium, motivace
Klíčová slova v angličtině
social work, distance learning, covid-19, studies, motivation
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je na základě analýzy navrhnout opatření pro zvýšení motivace ke studiu a spokojenosti se studiem studentů oboru sociální práce v kontextu proběhlé distanční výuky. Mým výzkumným vzorkem budou studenti oboru sociální práce, kteří při svém studiu zažili distanční výuku, data budou získána kombinací dotazníkového šetření mezi studenty a polostrukturovanými rozhovory s těmi, kteří studium v období distanční výuky zažili.
Struktura (obsah) práce:
1. Distanční vzdělávání
2. Rizika spojená s distančním vzděláváním
3. Sociální práce
4. Studium sociální práce
5. Motivace ke studiu sociální práce
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je na základě analýzy navrhnout opatření pro zvýšení motivace ke studiu a spokojenosti se studiem studentů oboru sociální práce v kontextu proběhlé distanční výuky. Mým výzkumným vzorkem budou studenti oboru sociální práce, kteří při svém studiu zažili distanční výuku, data budou získána kombinací dotazníkového šetření mezi studenty a polostrukturovanými rozhovory s těmi, kteří studium v období distanční výuky zažili.
Struktura (obsah) práce:
1. Distanční vzdělávání
2. Rizika spojená s distančním vzděláváním
3. Sociální práce
4. Studium sociální práce
5. Motivace ke studiu sociální práce
Seznam doporučené literatury
Hackett, S., Kuronen, M., Matthies, A. L., Kresal, B. (2003). The motivation, professional development and identity of social work students in four European countries. European Journal of Social Work. 6(2), 163-178
Jandová, Z. (2020). Reflexe distanční výuky během pandemie onemocnění covid-19. (případová studie). Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích. 4(2), 59-72
Niwaz, A., Waqas, Q., Kamran, S. (2019). An exploration of issues and challanges faced by students in distance learning environment. Global Social Sciences Review. 4(4), 77-83
Stárek, L. (2022). The Motivation and characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work. TEM Journal, 11(1), 37-43
Všetulová, M., Nocar, D., Urbášková, L., Dvořáková, M. (2007). Příručka pro tutora. Akademie distančního vzdělávání UPOL
Seznam doporučené literatury
Hackett, S., Kuronen, M., Matthies, A. L., Kresal, B. (2003). The motivation, professional development and identity of social work students in four European countries. European Journal of Social Work. 6(2), 163-178
Jandová, Z. (2020). Reflexe distanční výuky během pandemie onemocnění covid-19. (případová studie). Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích. 4(2), 59-72
Niwaz, A., Waqas, Q., Kamran, S. (2019). An exploration of issues and challanges faced by students in distance learning environment. Global Social Sciences Review. 4(4), 77-83
Stárek, L. (2022). The Motivation and characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work. TEM Journal, 11(1), 37-43
Všetulová, M., Nocar, D., Urbášková, L., Dvořáková, M. (2007). Příručka pro tutora. Akademie distančního vzdělávání UPOL