Diplomová práce je zaměřena na dílo Ladislava Fukse Spalovač mrtvol a především
na jeho stejnojmennou filmovou adaptaci od režiséra Juraje Herze. První část práce
nás seznamuje s autorem a jeho knihou. Hlavní část analyzuje filmové zpracování
z audiovizuálního hlediska. Poslední kapitolou je komparace knižní předlohy a její
adaptace.
Anotace v angličtině
This theses discusses a Ladislav Fuks's work - The Cremator - and most importantly, its movie adaptation directed by Juraj Herz. The first part of the thesis focuses on the author and his book. In the main part, we'll analyze the movie adaptation from the audiovisual standpoint. The final part compares the book to its cinematic version.
Klíčová slova
Spalovač mrtvol, Ladislav Fuks, Juraj Herz, adaptace, analýza
Klíčová slova v angličtině
The Cremator, Ladislav Fuks, Juraj Herz, adaptation, analysis
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na dílo Ladislava Fukse Spalovač mrtvol a především
na jeho stejnojmennou filmovou adaptaci od režiséra Juraje Herze. První část práce
nás seznamuje s autorem a jeho knihou. Hlavní část analyzuje filmové zpracování
z audiovizuálního hlediska. Poslední kapitolou je komparace knižní předlohy a její
adaptace.
Anotace v angličtině
This theses discusses a Ladislav Fuks's work - The Cremator - and most importantly, its movie adaptation directed by Juraj Herz. The first part of the thesis focuses on the author and his book. In the main part, we'll analyze the movie adaptation from the audiovisual standpoint. The final part compares the book to its cinematic version.
Klíčová slova
Spalovač mrtvol, Ladislav Fuks, Juraj Herz, adaptace, analýza
Klíčová slova v angličtině
The Cremator, Ladislav Fuks, Juraj Herz, adaptation, analysis
Zásady pro vypracování
1) Shromáždění primární a sekundární literatury.
2) Studium odborné literatury k teorii adaptace.
3) Vypracování interpretační části.
4) Závěry, shrnutí.
Zásady pro vypracování
1) Shromáždění primární a sekundární literatury.
2) Studium odborné literatury k teorii adaptace.
3) Vypracování interpretační části.
4) Závěry, shrnutí.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011.
DRBOHLAV, Jan a Juraj HERZ. Autopsie (pitva režiséra). V Praze: Nakladatelství Mladá fronta, 2015.
HUTCHEONOVÁ, Linda. Teória adaptácie. Brno: JAMU, 2012.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica, číslo 430.
KOVALČÍK, Aleš. Tvář a maska: postavy Ladislava Fukse. Jinočany: H & H Vyšehradská, 2006. Profily, sv. 6.
MONACO, James a David LINDROTH. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus, 35.
HUTCHEONOVÁ, Linda. Teória adaptácie. Brno: JAMU, 2012.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. Opera Universitatis Masarykianae Brunensis. Facultas philosophica, číslo 430.
KOVALČÍK, Aleš. Tvář a maska: postavy Ladislava Fukse. Jinočany: H & H Vyšehradská, 2006. Profily, sv. 6.
MONACO, James a David LINDROTH. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus, 35.