Bakalářská práce (BP) se věnuje ergoterapeutické intervenci u osoby s Lesch Nyhanovým syndromem. Teoretická část se týká představení syndromu a popsání vhodných terapeutických metod a kompenzačních pomůcek. Následuje praktická část, kde je popisován pacient s tímto onemocněním a naši cílenou terapii. Na závěr se dočtete výsledky zmíněné terapie a její zhodnocení.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses on occupational therapy intervention in a person with Lesch Nyhan syndrome. The theoretical part concerns the introduction of the syndrome and the description of appropriate therapeutic methods and compensatory aids. This is followed by a practical part describing the patient with this condition and our targeted therapy. Finally, you will read the results of the mentioned therapy and its evaluation.
Klíčová slova
Alternativní a augmentativní komunikace, ergoterapie, kompenzační pomůcky, Lesch-Nyhanův syndrom, terapeutické metody
Klíčová slova v angličtině
Alternative and augmentative communication, occupational therapy, compensatory aids, Lesch-Nyhan syndrome, therapeutic methods
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce (BP) se věnuje ergoterapeutické intervenci u osoby s Lesch Nyhanovým syndromem. Teoretická část se týká představení syndromu a popsání vhodných terapeutických metod a kompenzačních pomůcek. Následuje praktická část, kde je popisován pacient s tímto onemocněním a naši cílenou terapii. Na závěr se dočtete výsledky zmíněné terapie a její zhodnocení.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses on occupational therapy intervention in a person with Lesch Nyhan syndrome. The theoretical part concerns the introduction of the syndrome and the description of appropriate therapeutic methods and compensatory aids. This is followed by a practical part describing the patient with this condition and our targeted therapy. Finally, you will read the results of the mentioned therapy and its evaluation.
Klíčová slova
Alternativní a augmentativní komunikace, ergoterapie, kompenzační pomůcky, Lesch-Nyhanův syndrom, terapeutické metody
Klíčová slova v angličtině
Alternative and augmentative communication, occupational therapy, compensatory aids, Lesch-Nyhan syndrome, therapeutic methods
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u Lesch Nyhanova syndromu.
Možnosti využití terapeutických postupů a komplexnost jejich léčby u diagnózy Lesch Nyhanova syndromu.
Provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření – kineziologický rozbor, hodnocení ADL, vyšetření svalové síly, vyšetření jemné a hrubé motoriky, ...
Na základě vstupního ergoterapeutického vyšetření stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého ergoterapeutického plánu –míčková facilitace, bazální stimulace, vibrační masáž, myofasciální techniky, ...
Provedení výstupního ergoterapeutického vyšetření.
Na základě výsledků výstupního ergoterapeutického vyšetření doporučení optimálního dlouhodobého plánu ergoterapie.
Zhodnocení výsledků terapie.
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u Lesch Nyhanova syndromu.
Možnosti využití terapeutických postupů a komplexnost jejich léčby u diagnózy Lesch Nyhanova syndromu.
Provedení vstupního ergoterapeutického vyšetření – kineziologický rozbor, hodnocení ADL, vyšetření svalové síly, vyšetření jemné a hrubé motoriky, ...
Na základě vstupního ergoterapeutického vyšetření stanovení cíle ergoterapie a doporučení optimálního krátkodobého ergoterapeutického plánu –míčková facilitace, bazální stimulace, vibrační masáž, myofasciální techniky, ...
Provedení výstupního ergoterapeutického vyšetření.
Na základě výsledků výstupního ergoterapeutického vyšetření doporučení optimálního dlouhodobého plánu ergoterapie.
Zhodnocení výsledků terapie.
Seznam doporučené literatury
Crawhall J.C., J.F. Henderson, W.N. Kelley , Diagnosis and treatment of the lesch-nyhan syndrome [online]. Pediatric RESEARCH, May 1972. Dostupné z https://doi.org/10.1203/00006450-197205000-00004.
Bell, S., I. Kolobova, L. Crapper, C. Ernst, Lesch - Nyhan Syndrome: Models, Theories, and Therapies [online]. National Library of Medicine, November 2016. Dostupné z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27920633./
Menozzi, E.; A. Latorre, B. Balint, K.P. Bhatia, Dystonia in Handcuffs: A Picture Typical of Lesch-Nyhan Syndrome [online]. National Library of Medicine, May 2019. Dostupné z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6749813./
Seznam doporučené literatury
Crawhall J.C., J.F. Henderson, W.N. Kelley , Diagnosis and treatment of the lesch-nyhan syndrome [online]. Pediatric RESEARCH, May 1972. Dostupné z https://doi.org/10.1203/00006450-197205000-00004.
Bell, S., I. Kolobova, L. Crapper, C. Ernst, Lesch - Nyhan Syndrome: Models, Theories, and Therapies [online]. National Library of Medicine, November 2016. Dostupné z https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27920633./
Menozzi, E.; A. Latorre, B. Balint, K.P. Bhatia, Dystonia in Handcuffs: A Picture Typical of Lesch-Nyhan Syndrome [online]. National Library of Medicine, May 2019. Dostupné z https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6749813./
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma „Ergoterapeutická intervence u osoby s Lesch Nyhanovým syndromem“. Svoji obhajobu rozdělila studentka do dvou částí, a to teoretické a hlavní části. V teoretické části popsala komisi Lesch Nyhanový syndrom, popsala vhodné terapeutické metody a kompenzační pomůcky. V hlavní části své obhajoby popsala studentka kazuistiku vybraného 10. letého pacienta s tímto onemocněním a cílenou terapii. Studentka popsala postup při vytvoření a provádění krátkodobého ergoterapeutického plánu. V závěru obhajoby popsala studentka výsledky mezi vstupním a výstupním vyšetřením a navrhla dlouhodobý ergoterapeutický plán. Studentka zdůraznila nutnost úzké spolupráce s rodinou u takto závažné diagnózy.
+ otázky vedoucího BP
V přílohách BP postrádám fotografii Vámi vyrobené pomůcky pro spaní. Proč není v přílohách uvedena?
+ otázky oponenta BP
V současné době je na trhu velká škála aplikací, které lze využít v rámci AAK, myslíte si, že by Vašeho klienta mohly motivovat?
Využíval klient nějaké kompenzační pomůcky, které by zlepšily pADL?
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce a oponenta výborně. Prokázala erudovanost v dané problematice. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou výborně.