Práce zaměřená na tvorbu multimediálního materiálu obsahuje základní informace týkající se aerobiku, jako je historie, adaptační změny vyvolané aerobní činností, přínos aktivity, důležité vlastnosti a dovednosti lektora, charakteristiku hudby pro aerobik a kapitolu věnující se didaktice aerobiku. Dále je v práci vysvětleno, proč je aktivita a pohyb pro člověka důležitý. Následuje charakteristika dětí staršího školního věku, vliv aerobní aktivity na jejich organismus a zásady průběhu lekce aerobiku pro děti. Hlavní částí práce je vytvořená webová stránka obsahující výuková videa, mající sloužit učitelům tělesné výchovy jako pomůcka pro výuku aerobiku pro děti.
Anotace v angličtině
The work aimed at creating multimedia material contains basic information related to
aerobics, such as history, adaptive changes induced by aerobic activity, benefits of the activity, important characteristics and skills of the instructor, haracteristics of aerobic music and a chapter on aerobic didactics. Furthermore, the thesis explains why activity and movement is important for humans. This is followed by the characteristics of high school students, the effect of aerobic activity on their bodies, and the principles of conducting an aerobics class for children. The main part of the thesis is a website containing educational videos, designed to serve as a tool for physical education teachers to teach aerobics to children.
Klíčová slova
Aerobik, děti staršího školního věku, multimediální materiál, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Aerobics, high school students, multimedia material, movement
Rozsah průvodní práce
53 s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zaměřená na tvorbu multimediálního materiálu obsahuje základní informace týkající se aerobiku, jako je historie, adaptační změny vyvolané aerobní činností, přínos aktivity, důležité vlastnosti a dovednosti lektora, charakteristiku hudby pro aerobik a kapitolu věnující se didaktice aerobiku. Dále je v práci vysvětleno, proč je aktivita a pohyb pro člověka důležitý. Následuje charakteristika dětí staršího školního věku, vliv aerobní aktivity na jejich organismus a zásady průběhu lekce aerobiku pro děti. Hlavní částí práce je vytvořená webová stránka obsahující výuková videa, mající sloužit učitelům tělesné výchovy jako pomůcka pro výuku aerobiku pro děti.
Anotace v angličtině
The work aimed at creating multimedia material contains basic information related to
aerobics, such as history, adaptive changes induced by aerobic activity, benefits of the activity, important characteristics and skills of the instructor, haracteristics of aerobic music and a chapter on aerobic didactics. Furthermore, the thesis explains why activity and movement is important for humans. This is followed by the characteristics of high school students, the effect of aerobic activity on their bodies, and the principles of conducting an aerobics class for children. The main part of the thesis is a website containing educational videos, designed to serve as a tool for physical education teachers to teach aerobics to children.
Klíčová slova
Aerobik, děti staršího školního věku, multimediální materiál, pohyb
Klíčová slova v angličtině
Aerobics, high school students, multimedia material, movement
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem této práce je vytvoření multimediálního materiálu pro výuku aerobiku na druhém stupni základních škol. Práce se bude skládat z teoretické a praktické části. Praktická část bude obsahovat výuková a metodická videa, která budou vložena na webovou stránku. Tento materiál bude sloužit jako pomůcka pro učitele k vedení aerobních jednotek při hodinách tělesné výchovy, a přispěje tak ke zpestření či obohacení výuky pro žáky.
Zásady:
1. Zpracování kvalifikační práce budu realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práce bude realizována v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem.
3. Kvalifikační práce bude vycházet z odborných zdrojů domácího a zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
4. Práce bude konzultována s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
1. Shrnutí teoretické části
rešerše odborné literatury se zaměřením na aerobik
věková charakteristika dětí staršího školního věku
metodicko-didaktické aspekty tvorby cvičebních jednotek
2. Shrnutí metodologických východisek práce
metodika tvorby multimediálního výukového materiálu
3. Tvorba multimediálního výukového materiálu
4. Stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem této práce je vytvoření multimediálního materiálu pro výuku aerobiku na druhém stupni základních škol. Práce se bude skládat z teoretické a praktické části. Praktická část bude obsahovat výuková a metodická videa, která budou vložena na webovou stránku. Tento materiál bude sloužit jako pomůcka pro učitele k vedení aerobních jednotek při hodinách tělesné výchovy, a přispěje tak ke zpestření či obohacení výuky pro žáky.
Zásady:
1. Zpracování kvalifikační práce budu realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práce bude realizována v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů a dodržování etických norem.
3. Kvalifikační práce bude vycházet z odborných zdrojů domácího a zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
4. Práce bude konzultována s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
1. Shrnutí teoretické části
rešerše odborné literatury se zaměřením na aerobik
věková charakteristika dětí staršího školního věku
metodicko-didaktické aspekty tvorby cvičebních jednotek
2. Shrnutí metodologických východisek práce
metodika tvorby multimediálního výukového materiálu
3. Tvorba multimediálního výukového materiálu
4. Stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, Marie, DVOŘÁKOVÁ, Šárka, SEBERA, Martin a Aleš SEKOT. Kapitoly ze sportu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 80-210-3531-5.
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. Tišnov: Sursum, 1994. ISBN 80-857-9903-0.
FIALOVÁ, Ludmila a Antonín RYCHTECKÝ. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-718-4659-7.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 97-880-2462-8.
PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. Děti a sport. ISBN 80-247-0683-0.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-731-5047-6.
SKOPOVÁ, Marie a Jana BERÁNKOVÁ. Aerobik: kompletní průvodce. Praha: Grada, 2008. ISBN 97-880-2471-3.
TOUFAROVÁ, Hana. Aerobik s dětmi plus. Olomouc: HANEX, 2003. ISBN 80-857-8342-8.
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, Marie, DVOŘÁKOVÁ, Šárka, SEBERA, Martin a Aleš SEKOT. Kapitoly ze sportu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 80-210-3531-5.
ČAČKA, Otto. Psychologie dítěte. Tišnov: Sursum, 1994. ISBN 80-857-9903-0.
FIALOVÁ, Ludmila a Antonín RYCHTECKÝ. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-718-4659-7.
JANSA, Petr. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 97-880-2462-8.
PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2004. Děti a sport. ISBN 80-247-0683-0.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-731-5047-6.
SKOPOVÁ, Marie a Jana BERÁNKOVÁ. Aerobik: kompletní průvodce. Praha: Grada, 2008. ISBN 97-880-2471-3.
TOUFAROVÁ, Hana. Aerobik s dětmi plus. Olomouc: HANEX, 2003. ISBN 80-857-8342-8.