V bakalářské práci je řešen návrh nového víka zavazadlového prostoru a jeho konstrukční zhodnocení pro návrh koncepčního vozu AFD car vytvořeného designovým centrem firmy Aufeer design s.r.o, v programu Catia V5. V teoretické části práce je stručná rešerše současného stavu a teoretický popis konstrukce. V praktické části práce je popsána kinematika otevírání víka, návrh vstupního otvoru zavazadlového prostoru, umístění zámku, dorazů, zavěsů, konstrukce dílů víka zavazadlového prostoru a tvorba 3D modelu pro budoucí provedení pevnostní analýzy výpočtovým oddělením ve vybraných kritických bodech. V závěru práce je provedeno zhodnocení vyrobitelnosti nově navrženého designu víka zavazadlového prostoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design of a new luggage compartment lid and its structural evaluation for the design of a concept car AFD car created by the design centre of Aufeer design s.r.o., in Catia V5. In the theoretical part of the thesis there is a brief research of the current state of the art and a theoretical description of the design. The practical part of the thesis describes the kinematics of the lid opening, the design of the luggage compartment entrance opening, the location of the lock, stops, hinges, the construction of the luggage compartment lid parts and the creation of a 3D model for future strength analysis by the calculation department at selected critical points. The thesis concludes with an evaluation of the manufacturability of the newly designed luggage compartment lid design.
V bakalářské práci je řešen návrh nového víka zavazadlového prostoru a jeho konstrukční zhodnocení pro návrh koncepčního vozu AFD car vytvořeného designovým centrem firmy Aufeer design s.r.o, v programu Catia V5. V teoretické části práce je stručná rešerše současného stavu a teoretický popis konstrukce. V praktické části práce je popsána kinematika otevírání víka, návrh vstupního otvoru zavazadlového prostoru, umístění zámku, dorazů, zavěsů, konstrukce dílů víka zavazadlového prostoru a tvorba 3D modelu pro budoucí provedení pevnostní analýzy výpočtovým oddělením ve vybraných kritických bodech. V závěru práce je provedeno zhodnocení vyrobitelnosti nově navrženého designu víka zavazadlového prostoru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design of a new luggage compartment lid and its structural evaluation for the design of a concept car AFD car created by the design centre of Aufeer design s.r.o., in Catia V5. In the theoretical part of the thesis there is a brief research of the current state of the art and a theoretical description of the design. The practical part of the thesis describes the kinematics of the lid opening, the design of the luggage compartment entrance opening, the location of the lock, stops, hinges, the construction of the luggage compartment lid parts and the creation of a 3D model for future strength analysis by the calculation department at selected critical points. The thesis concludes with an evaluation of the manufacturability of the newly designed luggage compartment lid design.
Při zpracování práce budou dodrženy závazné pokyny pro vypracování závěrečných prací.
Cílem bakalářské práce bude návrh parametrického modelu víka zavazadlového prostoru u návrhu koncepčního vozu AFD Car v programu CATIA V5.
Součástí práce bude stručná rešerše současného stavu, teoretický popis konstrukce a návrhu kinematiky víka zavazadlového prostoru. V praktické části bude proveden návrh vstupního otvoru zavazadlového prostoru, umístění zámku, dorazů, závěsu, uchycovacích bodu spoileru. Ve vybraných kritických místech bude provedena pevnostní kontrola konstrukce dílů a výztuh víka zavazadlového prostoru. V závěru práce bude provedeno technicko-ekonomické zhodnocení.
Zásady pro vypracování
Při zpracování práce budou dodrženy závazné pokyny pro vypracování závěrečných prací.
Cílem bakalářské práce bude návrh parametrického modelu víka zavazadlového prostoru u návrhu koncepčního vozu AFD Car v programu CATIA V5.
Součástí práce bude stručná rešerše současného stavu, teoretický popis konstrukce a návrhu kinematiky víka zavazadlového prostoru. V praktické části bude proveden návrh vstupního otvoru zavazadlového prostoru, umístění zámku, dorazů, závěsu, uchycovacích bodu spoileru. Ve vybraných kritických místech bude provedena pevnostní kontrola konstrukce dílů a výztuh víka zavazadlového prostoru. V závěru práce bude provedeno technicko-ekonomické zhodnocení.
Seznam doporučené literatury
[1] Vlk, F.: Stavba motorových vozidel. Brno: VLK, 2003. ISBN 80-238-757-2
[2] Tickoo, S.: CATIA V5 6R2019 for Designers - 17th Edition. ISBN 9781640570863
[3] Beroun, S., Schole, C.: Základy automobilové techniky. Mladá Boleslav, 2003. ISBN 80-239-0659-3
[4] Grečenko, A.: Motory a vozidla. Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, ÚSTÍ NAD LABEM 2011. ISBN 9788074143311
Seznam doporučené literatury
[1] Vlk, F.: Stavba motorových vozidel. Brno: VLK, 2003. ISBN 80-238-757-2
[2] Tickoo, S.: CATIA V5 6R2019 for Designers - 17th Edition. ISBN 9781640570863
[3] Beroun, S., Schole, C.: Základy automobilové techniky. Mladá Boleslav, 2003. ISBN 80-239-0659-3
[4] Grečenko, A.: Motory a vozidla. Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, ÚSTÍ NAD LABEM 2011. ISBN 9788074143311
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval svou bakalářskou práci. Poté se přečetli posudky vedoucího práce a oponenta práce.
Vedoucí bakalářské práce nemá dotazy.
Dotazy oponenta:
- Tabulka na straně 38 - materiál ocel. Specifikujte vlastnosti ocelového materiálu používaného pro zadní víka?
- Co by způsobila změna tloušťky vnitřního plechu z 0,8mm na 0,65mm?
- Jaké jsou další možné úpravy na navržené konstrukci zadního víka pro snížení hmotnosti?
Následovala diskuze.
Dotazy:
- Co z práce je Vaše vlastní práce?
- Jakým způsobem jste se vypořádal s pevnostní kontrolou výztuží?
- V práci je několikrát uvedeno slovo váha místo hmotnost.
- Osa rotace víka byla fixně nastavena?
- Proč se držíte jednoduché konstrukce mechanismu? Proč jste nepoužil nějaký složitější?
- Výztuhy jste navrhoval Vy? Na základě čeho? Udělal jste pevnostní analýzu?
- V jakém SW jste dělal simulaci tažení?
- Co to jsou redukční otvory? Co proběhne po jejich návrhu?