Cílem této práce je vytvoření přehledného srovnání a vysvětlení pojmů týkajících se sociálních sítí, jejich funkcí a možností propagace hudebního obsahu. Dále také práce zkoumá, jaký názor mají současní hudebníci na sociální sítě, zda je aktivně využívají a zda jim ulehčují fungování
v hudebním světě. Práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická se věnuje historii a vývoji propagace hudby a dále funkcím několika vybraných světových sociálních sítí. Praktická část se věnuje konkrétním způsobům propagace hudby a vyhodnocení dotazníkového šetření, které má potvrdit stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to create a celarly arranged explanation of terms connected to social media, their functions and possibilities of promoting music content. Furthermore, the work examines the opinions of contemporary musicians on social networks and whether they use them and find them helpful. This thesis contains two main parts. The theoretical part is about history and evolution of musical promotion. Also it concerns the main functions of some importaint social networks. The practical part deals with specific ways of promotion and results of questionnaire survey, which is to prove the previously stated hypothesis.
Klíčová slova
sociální sítě, sociální média, hudebníci ve 21. století, propagace hudby, hudební marketing
Klíčová slova v angličtině
Social media, Social networks, Musicians in the 21st century, Music promotion, Music marketing
Rozsah průvodní práce
57s. (95 043 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvoření přehledného srovnání a vysvětlení pojmů týkajících se sociálních sítí, jejich funkcí a možností propagace hudebního obsahu. Dále také práce zkoumá, jaký názor mají současní hudebníci na sociální sítě, zda je aktivně využívají a zda jim ulehčují fungování
v hudebním světě. Práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická se věnuje historii a vývoji propagace hudby a dále funkcím několika vybraných světových sociálních sítí. Praktická část se věnuje konkrétním způsobům propagace hudby a vyhodnocení dotazníkového šetření, které má potvrdit stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to create a celarly arranged explanation of terms connected to social media, their functions and possibilities of promoting music content. Furthermore, the work examines the opinions of contemporary musicians on social networks and whether they use them and find them helpful. This thesis contains two main parts. The theoretical part is about history and evolution of musical promotion. Also it concerns the main functions of some importaint social networks. The practical part deals with specific ways of promotion and results of questionnaire survey, which is to prove the previously stated hypothesis.
Klíčová slova
sociální sítě, sociální média, hudebníci ve 21. století, propagace hudby, hudební marketing
Klíčová slova v angličtině
Social media, Social networks, Musicians in the 21st century, Music promotion, Music marketing
Zásady pro vypracování
četba odborné literatury
Historické srovnání propagace hudby ve 20. a 21. století,
jaká byla používána méda? Kdo měl možnost svoji hudbu propagovat a jak? Jaké změny přináší možnosti 21. století a internet, sociální sítě a globalizace umění a především hudby?
Názory profesionálních muzikantů, zkušenosti a preferované způsoby propagace vlastní tvorby.
Zásady pro vypracování
četba odborné literatury
Historické srovnání propagace hudby ve 20. a 21. století,
jaká byla používána méda? Kdo měl možnost svoji hudbu propagovat a jak? Jaké změny přináší možnosti 21. století a internet, sociální sítě a globalizace umění a především hudby?
Názory profesionálních muzikantů, zkušenosti a preferované způsoby propagace vlastní tvorby.
Seznam doporučené literatury
SANTI, Matěj, Music - Media - History, Transcript Verlag, 2021
KAWASAKI, Guy, Umění sociálních médií, Impossible, s.r.o., 2017
VYHNÁNKOVÁ, Eliška, LOSEKOOT, Michelle, Jak na sítě(Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích), Jan Melvil publishing, 2019
SEMERÁDOVÁ, Tereza a WEINLICH, Petr, Marketing na Facebooku a Instagramu, Computer press, 2019 KLUSÁK, Pavel, Co je nového v hudbě, Nová beseda, 2018 Kolektiv autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram 2, Zoner PRESS, 2018
Blogy, články a podcasty: https://www.azcd.cz/blog/ https://www.tunecore.com/cs/guides/digital-marketing-for-musicians-101 https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/08/spotify-nuti-hudebni-kapely-k-promyslenejsimu-marketingu/ https://operaplus.cz/o-hudebnim-marketingu-dobre-a-spatne-reklame/ https://www.youtube.com/watch?v=sIH5QCoPk_o https://www.youtube.com/watch?v=lS2kucC0uZ4
Seznam doporučené literatury
SANTI, Matěj, Music - Media - History, Transcript Verlag, 2021
KAWASAKI, Guy, Umění sociálních médií, Impossible, s.r.o., 2017
VYHNÁNKOVÁ, Eliška, LOSEKOOT, Michelle, Jak na sítě(Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích), Jan Melvil publishing, 2019
SEMERÁDOVÁ, Tereza a WEINLICH, Petr, Marketing na Facebooku a Instagramu, Computer press, 2019 KLUSÁK, Pavel, Co je nového v hudbě, Nová beseda, 2018 Kolektiv autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram 2, Zoner PRESS, 2018
Blogy, články a podcasty: https://www.azcd.cz/blog/ https://www.tunecore.com/cs/guides/digital-marketing-for-musicians-101 https://www.mediaguru.cz/clanky/2020/08/spotify-nuti-hudebni-kapely-k-promyslenejsimu-marketingu/ https://operaplus.cz/o-hudebnim-marketingu-dobre-a-spatne-reklame/ https://www.youtube.com/watch?v=sIH5QCoPk_o https://www.youtube.com/watch?v=lS2kucC0uZ4