Informace o kvalifikační práci Ověření cíleného intervenčního programu (kompenzačních cvičení) na korekci svalových dysbalancí u skupiny žáků 2. stupně základní školy
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Ověření cíleného intervenčního programu (kompenzačních cvičení) na korekci svalových dysbalancí u skupiny žáků 2. stupně základní školy
Hlavní téma v angličtině
Verification of targered intervention program (compensatory exercises) for the correction of mucle imbalances in a group of pupils in the 2nd grade of primary school
Název dle studenta
Ověření cíleného intervenčního programu (kompenzačních cvičení) na korekci svalových dysbalancí u skupiny žáků 2. stupně základní školy
Název dle studenta v angličtině
Verification of a targeted intervention program (compensatory exercises) for the correction of muscle imbalances in a group of pupils in the 2nd grade of primary school
Diplomová práce "Ověření cíleného intervenčního programu (kompenzačních cvičení) na korekci svalových dysbalancí u skupiny žáků 2. stupně základní školy" se zabývá ověřením intervenčního plánu v hodinách tělesné výchovy a možnostech, jak cvičení aplikovat do všedního života dětí. Dále také možností, jak motivovat děti k pohybu jako prevenci k funkčním poruchám pohybového systému.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Verification of a targeted intervention program (compensatory exercises) for the correction of muscle imbalances in a group of pupils in the 2nd grade of primary school" deals with the verification of the intervention plan in physical education classes and the possibilities of applying exercise to children's everyday life. Furthermore, the possibility of motivating children to move as a prevention of functional disorders of the musculoskeletal system.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, poruchy, pohybový systém, zdravotní Tv, sport, zdraví, zdravý životní styl, dospívání, základní škola, žák, duševní hygiena, motivace, možnosti.
Diplomová práce "Ověření cíleného intervenčního programu (kompenzačních cvičení) na korekci svalových dysbalancí u skupiny žáků 2. stupně základní školy" se zabývá ověřením intervenčního plánu v hodinách tělesné výchovy a možnostech, jak cvičení aplikovat do všedního života dětí. Dále také možností, jak motivovat děti k pohybu jako prevenci k funkčním poruchám pohybového systému.
Anotace v angličtině
The diploma thesis "Verification of a targeted intervention program (compensatory exercises) for the correction of muscle imbalances in a group of pupils in the 2nd grade of primary school" deals with the verification of the intervention plan in physical education classes and the possibilities of applying exercise to children's everyday life. Furthermore, the possibility of motivating children to move as a prevention of functional disorders of the musculoskeletal system.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, poruchy, pohybový systém, zdravotní Tv, sport, zdraví, zdravý životní styl, dospívání, základní škola, žák, duševní hygiena, motivace, možnosti.
Cílem výzkumu je ověřit, zda navržený intervenční program (kompenzační cvičení) pozitivně ovlivní svalové dysbalance u dětí na základní škole. Výzkumu se zúčastní děti na druhém stupni základní školy v Lužci nad Vltavou, a to ve věku 11-15 let. K výzkumu budou využity neinvazivní metody. Metodika vyšetřování proběhne dle testu Jaroše/Lomíčka. Očekáváme, že výzkum bude mít pozitivní vliv na držení těla u dětí.
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce dle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Zásady pro vypracování
Cílem výzkumu je ověřit, zda navržený intervenční program (kompenzační cvičení) pozitivně ovlivní svalové dysbalance u dětí na základní škole. Výzkumu se zúčastní děti na druhém stupni základní školy v Lužci nad Vltavou, a to ve věku 11-15 let. K výzkumu budou využity neinvazivní metody. Metodika vyšetřování proběhne dle testu Jaroše/Lomíčka. Očekáváme, že výzkum bude mít pozitivní vliv na držení těla u dětí.
1. Zpracování kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP, PF UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Práci realizovat v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Kontakt s probandy, nakládání s daty a údaji vést v souladu s obecně platnými etickými pravidly, popř. v souladu se směrnicí "Etika vědecké a výzkumné činnosti na PF UJEP".
4. Kvalifikační práci zpracovat v souladu s dodržováním předložených norem, postupů, metod, technik a způsobů diagnostikování.
5. Při zpracování kvalifikační práce vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
6. Spolupracovat s vedoucím práce dle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Seznam doporučené literatury
Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing, a. s.
Petrů, D., Novotný, F., & Cihlář, D. (2017). Jak psát závěrečné práce na KTVS PF UJEP. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Haladová, E., & Nechvátalová, L. (2011). Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Národní centrum ošetřovatelských a nelékařských zdravotnických oborů.
Matoušová, M., & Kyralová, M. (1995). Zdravotní tělesná výchova: metodické texty pro školení cvičitelů zdravotní tělesné výchovy. Praha: Onyx.
Čelikovský, S. (1974). Antromotorika: teorie tělesných cvičení. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Stackeová, D. (2014). Fitness programy z pohledu kinantropologie. Praha: Galén.
Fořt, P. (2015). Aby dětem chutnalo. Praha: Ikar.
Sekot, A. (2002). Sociologie v kostce. Brno: Paido.
Stejskal, P. (2004). Proč a jak se zdravě hýbat. Břeclav: Presstempus.
Měkota, K., & Novosad, J. (2005) Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého
Seznam doporučené literatury
Perič, T., & Dovalil, J. (2010). Sportovní trénink. Praha: Grada Publishing, a. s.
Petrů, D., Novotný, F., & Cihlář, D. (2017). Jak psát závěrečné práce na KTVS PF UJEP. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.
Haladová, E., & Nechvátalová, L. (2011). Vyšetřovací metody hybného systému. Brno: Národní centrum ošetřovatelských a nelékařských zdravotnických oborů.
Matoušová, M., & Kyralová, M. (1995). Zdravotní tělesná výchova: metodické texty pro školení cvičitelů zdravotní tělesné výchovy. Praha: Onyx.
Čelikovský, S. (1974). Antromotorika: teorie tělesných cvičení. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Stackeová, D. (2014). Fitness programy z pohledu kinantropologie. Praha: Galén.
Fořt, P. (2015). Aby dětem chutnalo. Praha: Ikar.
Sekot, A. (2002). Sociologie v kostce. Brno: Paido.
Stejskal, P. (2004). Proč a jak se zdravě hýbat. Břeclav: Presstempus.
Měkota, K., & Novosad, J. (2005) Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého