Teoretická část bakalářské práce s názvem Podoby kýče a campu ve výtvarném umění a v současné vizuální kultuře se zabývá historií kýče, uvádí jeho nejčastější strategie, a především na konkrétních příkladech z různých odvětví ukazuje rozličné přístupy v rámci práce s ním. V neposlední řadě se zabývá také rozdílem mezi kýčem a campem. Praktická část zahrnuje popis autorského uměleckého díla vytvořeného na toto téma, jeho interpretaci a zasazení do širšího umělecko-historického kontextu. Součástí praktické části je i výtvarně pedagogický přesah ve formě výtvarného zadání.
Annotation in English
The theoretical part of the bachelor's thesis, entitled Forms of kitsch and camp
in visual art and contemporary visual culture, deals with the history of kitsch, presents its most common strategies, and above all, using specific examples from various fields, shows different approaches in working with kitsch. Finally, it also deals with
the difference between kitsch and camp. The practical part of the work includes
a description of the author's artwork based on this topic, its interpretation, and sets the artwork in a broader artistic-historical context. The practical part also includes didactic activity in form of an art assignment.
Keywords
kýč, camp, výtvarné umění, současná vizuální kultura, populární kultura
Keywords in English
kitsch, camp, fine arts, contemporary visual culture, popular culture
Length of the covering note
64
Language
CZ
Annotation
Teoretická část bakalářské práce s názvem Podoby kýče a campu ve výtvarném umění a v současné vizuální kultuře se zabývá historií kýče, uvádí jeho nejčastější strategie, a především na konkrétních příkladech z různých odvětví ukazuje rozličné přístupy v rámci práce s ním. V neposlední řadě se zabývá také rozdílem mezi kýčem a campem. Praktická část zahrnuje popis autorského uměleckého díla vytvořeného na toto téma, jeho interpretaci a zasazení do širšího umělecko-historického kontextu. Součástí praktické části je i výtvarně pedagogický přesah ve formě výtvarného zadání.
Annotation in English
The theoretical part of the bachelor's thesis, entitled Forms of kitsch and camp
in visual art and contemporary visual culture, deals with the history of kitsch, presents its most common strategies, and above all, using specific examples from various fields, shows different approaches in working with kitsch. Finally, it also deals with
the difference between kitsch and camp. The practical part of the work includes
a description of the author's artwork based on this topic, its interpretation, and sets the artwork in a broader artistic-historical context. The practical part also includes didactic activity in form of an art assignment.
Keywords
kýč, camp, výtvarné umění, současná vizuální kultura, populární kultura
Keywords in English
kitsch, camp, fine arts, contemporary visual culture, popular culture
Research Plan
1. Volba tématu bakalářské práce
2. Výběr a studium odborné literatury
3. Příprava a realizace praktické části bakalářské práce
4. Vypracování textové části bakalářské práce
5. Zhodnocení postupů při realizaci bakalářské práce
6. Dokončení a odevzdání bakalá řské práce
Research Plan
1. Volba tématu bakalářské práce
2. Výběr a studium odborné literatury
3. Příprava a realizace praktické části bakalářské práce
4. Vypracování textové části bakalářské práce
5. Zhodnocení postupů při realizaci bakalářské práce
6. Dokončení a odevzdání bakalá řské práce
Recommended resources
BERGER, John. Způsoby vidění. Přeložil Andrea PRŮCHOVÁ HRŮZOVÁ. V Praze: Labyrint, 2016. Labyrint fresh eye, 3. svazek. ISBN 978-80-87260-78-4.
ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. [i.e. vyd. 2., V Argu 1.]. Praha: Argo, 2006. 367 s.
FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře. Přeložil Petr A. BÍLEK. Praha: Akropolis, 2017. #POPs, sv. č. 1. ISBN 978-80-7470-190-0.
GREENBERG, C.: Avantgarda a kýč. Labyrint revue, 2000, č. 7-8. ISBN: 977-1-10-68827- 2.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 3. Praha: Torst, 2014. ISBN 978-80-7215-477-7.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. 378 s. Studia nových médií. ISBN 978-80-246-2961-2.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Přeložil Miloš CALDA. Praha: Mladá fronta, 2011. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.
TAVINOR, Grant. The Art of Videogames. Chichester: Wiley-Blackwell, 2009. 231 s. ISBN 978-1405187893.
Recommended resources
BERGER, John. Způsoby vidění. Přeložil Andrea PRŮCHOVÁ HRŮZOVÁ. V Praze: Labyrint, 2016. Labyrint fresh eye, 3. svazek. ISBN 978-80-87260-78-4.
ECO, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Vyd. 1. [i.e. vyd. 2., V Argu 1.]. Praha: Argo, 2006. 367 s.
FISKE, John. Jak rozumět populární kultuře. Přeložil Petr A. BÍLEK. Praha: Akropolis, 2017. #POPs, sv. č. 1. ISBN 978-80-7470-190-0.
GREENBERG, C.: Avantgarda a kýč. Labyrint revue, 2000, č. 7-8. ISBN: 977-1-10-68827- 2.
KULKA, Tomáš. Umění a kýč. Vyd. 3. Praha: Torst, 2014. ISBN 978-80-7215-477-7.
MANOVICH, Lev. Jazyk nových médií. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. 378 s. Studia nových médií. ISBN 978-80-246-2961-2.
MCLUHAN, Marshall. Jak rozumět médiím: extenze člověka. 2., rev. vyd. Přeložil Miloš CALDA. Praha: Mladá fronta, 2011. Strategie. ISBN 978-80-204-2409-9.
TAVINOR, Grant. The Art of Videogames. Chichester: Wiley-Blackwell, 2009. 231 s. ISBN 978-1405187893.