Cílem diplomové práce je ověřit, zda specificky ucelené studijní materiály vedou žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ ke splnění výstupů Rámcového vzdělávacího programu v oblasti cizího jazyka, v našem případě konkrétně v předmětu anglický jazyk.
Anotace v angličtině
The goal of my diploma thesis is to verify that specific comprehensive study materials, leading pupils with special educational needs to meet the outputs of the Framework Education Program in the field of a foreign language, in our case specifically in the subject English language.
Klíčová slova
Studijní materiály, žák a speciální vzdělávací potřeby, cizí jazyk, anglický jazyk, rámcový vzdělávací program, pandemie, školní vzdělávací program, očekávané výstupy, klíčové kompetence žáka a učitele, etiologie SVP, diagnostika SVP, rodina a SVP, organizační formy výuky, metody vyučování, osobnost učitele, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
Study materials, pupil and special educational needs(SEN), foreign language, English language, Framework educational program, pandemic, School educational program, expected outputs, key competences of the pupil and teacher, SEN etiology, diagnosis of SEN, family and SEN, organizational forms of teaching, teaching methods, teacher's personality, Czech language
Rozsah průvodní práce
127 s. (198 909 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je ověřit, zda specificky ucelené studijní materiály vedou žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ ke splnění výstupů Rámcového vzdělávacího programu v oblasti cizího jazyka, v našem případě konkrétně v předmětu anglický jazyk.
Anotace v angličtině
The goal of my diploma thesis is to verify that specific comprehensive study materials, leading pupils with special educational needs to meet the outputs of the Framework Education Program in the field of a foreign language, in our case specifically in the subject English language.
Klíčová slova
Studijní materiály, žák a speciální vzdělávací potřeby, cizí jazyk, anglický jazyk, rámcový vzdělávací program, pandemie, školní vzdělávací program, očekávané výstupy, klíčové kompetence žáka a učitele, etiologie SVP, diagnostika SVP, rodina a SVP, organizační formy výuky, metody vyučování, osobnost učitele, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
Study materials, pupil and special educational needs(SEN), foreign language, English language, Framework educational program, pandemic, School educational program, expected outputs, key competences of the pupil and teacher, SEN etiology, diagnosis of SEN, family and SEN, organizational forms of teaching, teaching methods, teacher's personality, Czech language
Zásady pro vypracování
Seznámit se se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5D/2020 Vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací na PF UJEP.
Průběžně konzultovat dílčí části diplomové práce s vedoucím práce.
Prostudovat a zpracovat odbornou literaturu vztahující se k tématu a doplnit ji vlastním komentářem.
Na základě prostudované literatury vypracovat teoretickou část práce, jež bude obsahovat vymezení poruch žáků s SVP a LMP, dále bude obsahovat metody, postupy a techniky práce s těmito žáky a také vliv učitele na úspěšné zvládnutí anglického jazyka.
Zpracovat a připravit praktickou část práce, která bude uskutečněna ve školním prostředí, kdy dojde k vymezení osobnosti každého žáka a na základě přípravy se souborem vlastních pracovních listů v období 3.-5. ročníku, si žáci s SVP a s LPM v 5. ročníku vypracují didaktický test, který ověří požadované výstupy RVP.
Zpracovat výsledky šetření a na základě zjištěných poznatků provést závěrečné shrnutí.
Zformulovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Zásady pro vypracování
Seznámit se se směrnicí děkana PF UJEP Ústí nad Labem č. 5D/2020 Vedení, psaní a odevzdávání kvalifikačních prací na PF UJEP.
Průběžně konzultovat dílčí části diplomové práce s vedoucím práce.
Prostudovat a zpracovat odbornou literaturu vztahující se k tématu a doplnit ji vlastním komentářem.
Na základě prostudované literatury vypracovat teoretickou část práce, jež bude obsahovat vymezení poruch žáků s SVP a LMP, dále bude obsahovat metody, postupy a techniky práce s těmito žáky a také vliv učitele na úspěšné zvládnutí anglického jazyka.
Zpracovat a připravit praktickou část práce, která bude uskutečněna ve školním prostředí, kdy dojde k vymezení osobnosti každého žáka a na základě přípravy se souborem vlastních pracovních listů v období 3.-5. ročníku, si žáci s SVP a s LPM v 5. ročníku vypracují didaktický test, který ověří požadované výstupy RVP.
Zpracovat výsledky šetření a na základě zjištěných poznatků provést závěrečné shrnutí.
Zformulovat doporučení pro pedagogickou praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Učebnice pro vysoké školy
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
KOCUROVÁ, Marie. Specifické poruchy učení a chování. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-705-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
WEDLICHOVÁ, Iva. Vývojová psychologie. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2010. ISBN 978-80-7414-320-5.
ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod:Nakladatelství TOBIÁŠ, 2005, ISBN 80-7311-022-9.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-326-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Přeložil Vladimír JŮVA, přeložil Vendula HLAVATÁ. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
HENDRICH, Josef. Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Učebnice pro vysoké školy
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN 978-80-200-2274-5.
KOCUROVÁ, Marie. Specifické poruchy učení a chování. Plzeň: Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-705-X.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
WEDLICHOVÁ, Iva. Vývojová psychologie. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2010. ISBN 978-80-7414-320-5.
ZELINKOVÁ, Olga. Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod:Nakladatelství TOBIÁŠ, 2005, ISBN 80-7311-022-9.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-326-0.