V předkládané bakalářské práce se budeme zabývat vlivem Snoezelenu, coby teraputické přístupu využívaného v rámci předškolního vzdělávání. V teoretické části práce se budeme zabývat charakteristikou samotné terapeutické metody, její realizací a využívání v praxi. Praktická část práce bude založena na případové studii. Cílem práce bude představit možnosti rozvoje smyslového vnímání prostřednictvím terapie Snoezelen u jedinců docházejících do MŠ Duha.
Anotace v angličtině
In the presented bachelor thesis we will focus to the influence of Snoezelen as a therapeutic approach using in preschool education. We will deal with the characteristics of the therapeutic method and hers implementation and use in practice during the theoretical part of the work. The practical part of this work will be based on a case study. The target of this work will be to present the possibilities of development of sensory perception using Snoezelen therapy in individuals attending to Duha Kindergarten.
V předkládané bakalářské práce se budeme zabývat vlivem Snoezelenu, coby teraputické přístupu využívaného v rámci předškolního vzdělávání. V teoretické části práce se budeme zabývat charakteristikou samotné terapeutické metody, její realizací a využívání v praxi. Praktická část práce bude založena na případové studii. Cílem práce bude představit možnosti rozvoje smyslového vnímání prostřednictvím terapie Snoezelen u jedinců docházejících do MŠ Duha.
Anotace v angličtině
In the presented bachelor thesis we will focus to the influence of Snoezelen as a therapeutic approach using in preschool education. We will deal with the characteristics of the therapeutic method and hers implementation and use in practice during the theoretical part of the work. The practical part of this work will be based on a case study. The target of this work will be to present the possibilities of development of sensory perception using Snoezelen therapy in individuals attending to Duha Kindergarten.
V předkládané bakalářské práce se budeme zabývat vlivem snoezelenu, coby teraputické přístupu využívaného v rámci předškolního vzdělávání. V teoretické části práce se budeme zabývat charakteristikou samotné terapeutické metody, její realizací a využívání v praxi. Praktická část práce bude založena na případové studii. Cílem práce bude představit možnosti rozvoje smyslového vnímání prostřednictvím terapie snoezelen u jedince docházejícího do MŠ Duha.
Zásady pro vypracování
V předkládané bakalářské práce se budeme zabývat vlivem snoezelenu, coby teraputické přístupu využívaného v rámci předškolního vzdělávání. V teoretické části práce se budeme zabývat charakteristikou samotné terapeutické metody, její realizací a využívání v praxi. Praktická část práce bude založena na případové studii. Cílem práce bude představit možnosti rozvoje smyslového vnímání prostřednictvím terapie snoezelen u jedince docházejícího do MŠ Duha.
Seznam doporučené literatury
FISHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ, Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-1829-0
JANKŮ, Kateřina. Využívání metody Snoezelen u osob s mentálním postižením. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7368-915-5.
FILATOVA, R. a JANKŮ, K. Snoezelen. Vyd 1. Frýdek-Místek: Tiskárna Kleinwächter, 2010, s. 160. ISBN 978-80-260-0115-7.
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
Seznam doporučené literatury
FISHER, Slavomil. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ, Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-1829-0
JANKŮ, Kateřina. Využívání metody Snoezelen u osob s mentálním postižením. V Ostravě: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7368-915-5.
FILATOVA, R. a JANKŮ, K. Snoezelen. Vyd 1. Frýdek-Místek: Tiskárna Kleinwächter, 2010, s. 160. ISBN 978-80-260-0115-7.
BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.