Část teoretická uvádí poznatky popisující schizofrenii, její průběh a etiologii. Dále specifikuje ergoterapii a jiné léčebné metody, užívající se při práci se schizofrenním pacientem. Ve druhé části je popsána případová studie, která zahrnuje popis anamnézy, metodiky a ergoterapeutické intervence prováděné s konkrétním pacientem. Na základě vstupního hodnocení byl stanoven krátkodobý ergoterapeutický plán, dle kterého byly intervence realizovány. V průběhu terapií bylo provedeno kontrolní ergoterapeutické hodnocení. Po ukončení terapeutických intervencí bylo uskutečněno výstupní ergoterapeutické hodnocení a následně zhotoven dlouhodobý ergoterapeutický plán. V závěru práce došlo ke shrnutí základních poznatků a výsledků vyplývajících z provedené studie.
Anotace v angličtině
The theoretical part presents knowledge describing schizophrenia, its course and etiology. It also specifies occupational therapy and other treatment methods used when working with a schizophrenic patient. The second part describes a case study, which includes a description of the anamnesis, methodology and occupational therapy intervention performed with a particular patient. Based on the initial evaluation, a short-term occupational therapy plan was determined, according to which the interventions were implemented. A control occupational therapy evaluation was performed during the therapies. After the completion of therapeutic interventions, an output occupational therapy evaluation was performed and subsequently a long-term occupational therapy plan was prepared. At the end of the work there was a summary of basic knowledge and results resulting from the study.
Klíčová slova
edukace, ergoterapie, kvalita života nemocného, návykové látky, schizofrenie,
Klíčová slova v angličtině
education, occupational therapy, life quality of patient, addictive substance, schizophrenia,
Rozsah průvodní práce
71 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Část teoretická uvádí poznatky popisující schizofrenii, její průběh a etiologii. Dále specifikuje ergoterapii a jiné léčebné metody, užívající se při práci se schizofrenním pacientem. Ve druhé části je popsána případová studie, která zahrnuje popis anamnézy, metodiky a ergoterapeutické intervence prováděné s konkrétním pacientem. Na základě vstupního hodnocení byl stanoven krátkodobý ergoterapeutický plán, dle kterého byly intervence realizovány. V průběhu terapií bylo provedeno kontrolní ergoterapeutické hodnocení. Po ukončení terapeutických intervencí bylo uskutečněno výstupní ergoterapeutické hodnocení a následně zhotoven dlouhodobý ergoterapeutický plán. V závěru práce došlo ke shrnutí základních poznatků a výsledků vyplývajících z provedené studie.
Anotace v angličtině
The theoretical part presents knowledge describing schizophrenia, its course and etiology. It also specifies occupational therapy and other treatment methods used when working with a schizophrenic patient. The second part describes a case study, which includes a description of the anamnesis, methodology and occupational therapy intervention performed with a particular patient. Based on the initial evaluation, a short-term occupational therapy plan was determined, according to which the interventions were implemented. A control occupational therapy evaluation was performed during the therapies. After the completion of therapeutic interventions, an output occupational therapy evaluation was performed and subsequently a long-term occupational therapy plan was prepared. At the end of the work there was a summary of basic knowledge and results resulting from the study.
Klíčová slova
edukace, ergoterapie, kvalita života nemocného, návykové látky, schizofrenie,
Klíčová slova v angličtině
education, occupational therapy, life quality of patient, addictive substance, schizophrenia,
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u psychiatrického pacienta.
Provedení vstupního ergoterapeutického hodnocení za pomocí ADL, Addenbrookského testů pro vyhodnocení základních schopností a aktuálního stavu pacienta.
Zhodnocení komunikace a spolupráce během individuálních i skupinových terapií.
Dle výsledků hodnocení stanovení krátkodobého plánu ergoterapie.
Kontrolní hodnocení během terapie za účelem zaznamenání pokroků.
Provedení výstupního ergoterapeutického hodnocení pomocí ADL testu a dalších testů použitých při vstupním vyšetření.
Na základě výsledků výstupního hodnocení shrnutí patologií a zpracování dlouhodobého plánu vedoucího ke zlepšení kvality života pacienta po ukončení pobytu v psychiatrické nemocnici.
Zásady pro vypracování
Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u psychiatrického pacienta.
Provedení vstupního ergoterapeutického hodnocení za pomocí ADL, Addenbrookského testů pro vyhodnocení základních schopností a aktuálního stavu pacienta.
Zhodnocení komunikace a spolupráce během individuálních i skupinových terapií.
Dle výsledků hodnocení stanovení krátkodobého plánu ergoterapie.
Kontrolní hodnocení během terapie za účelem zaznamenání pokroků.
Provedení výstupního ergoterapeutického hodnocení pomocí ADL testu a dalších testů použitých při vstupním vyšetření.
Na základě výsledků výstupního hodnocení shrnutí patologií a zpracování dlouhodobého plánu vedoucího ke zlepšení kvality života pacienta po ukončení pobytu v psychiatrické nemocnici.
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍL, S. 2017. Základy psychoterapie. 7. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1227-0.
KRIVOŠÍKOVÁ, M. 2011. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2699-1.
KLUSOŇOVÁ, E. 2011. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-535-8.
DUŠEK, K. a A. VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, 2015. Diagnostika a terapie duševních poruch. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4826-9.
BANKOVSKÁ MOTLOVÁ, L. a F. ŠPANIEL, 2017. Schizofrenie: jak předejít relapsu, aneb, Terapie pro 21. století. 3., přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta. Aeskulap. ISBN 978-80-204-4287-1.
LÁTALOVÁ, K., D. KONČELÍKOVÁ a J. PRAŠKO, 2015. Suicidialita u psychických poruch. Praha: Grada,. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4305-9.
DREHER, J. 2017. Psychofarmakoterapie: stručně, jasně, přehledně. Přeložil Leoš LANDA. Praha: Grada Publishing,. ISBN 978-80-271-0133-7.
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍL, S. 2017. Základy psychoterapie. 7. vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1227-0.
KRIVOŠÍKOVÁ, M. 2011. Úvod do ergoterapie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2699-1.
KLUSOŇOVÁ, E. 2011. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů. ISBN 978-80-7013-535-8.
DUŠEK, K. a A. VEČEŘOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, 2015. Diagnostika a terapie duševních poruch. 2., přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4826-9.
BANKOVSKÁ MOTLOVÁ, L. a F. ŠPANIEL, 2017. Schizofrenie: jak předejít relapsu, aneb, Terapie pro 21. století. 3., přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta. Aeskulap. ISBN 978-80-204-4287-1.
LÁTALOVÁ, K., D. KONČELÍKOVÁ a J. PRAŠKO, 2015. Suicidialita u psychických poruch. Praha: Grada,. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4305-9.
DREHER, J. 2017. Psychofarmakoterapie: stručně, jasně, přehledně. Přeložil Leoš LANDA. Praha: Grada Publishing,. ISBN 978-80-271-0133-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma „Ergoterapie u pacientů Psychiatrické nemocnice Horní Beřkovice“. V teoretické části popsala studentka komisi poznatky popisující schizofrenii, její průběh a etiologii. Dále specifikovala ergoterapii a jiné léčebné metody, využívané v terapii se schizofrenním pacientem. V hlavní části své obhajoby popsala studentka případovou studii, která zahrnovala popis anamnézy, metodiku a ergoterapeutickou intervenci prováděnou s konkrétním pacientem. Na základě vstupního hodnocení stanovila studentka krátkodobý ergoterapeutický plán, dle kterého realizovala intervence. V průběhu terapií provedla studentka kontrolní ergoterapeutické hodnocení. Po ukončení terapeutických intervencí uskutečnila studentka výstupní ergoterapeutické hodnocení a následně zhotovila dlouhodobý ergoterapeutický plán. V závěru své obhajoby shrnula studentka základních poznatky a výsledky vyplývající z provedené studie.
+ otázky vedoucího BP
1.Vysvětlete možnosti uplatnění metody CARe v praxi ergoterapeutů?
2. Jaké postupy jste volila pro vnitřní motivaci pacientů s těžkým duševním onemocněním?
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce a oponenta velmi dobře. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou velmi dobře.