Cílem práce je poukázat na možnosti využití interaktivního terapeutického přístroje Myro? v ergoterapii u dětí s vývojovou dyspraxií v porovnání s využitím standardních ergoterapeutických postupů při ergoterapeutické intervenci. Práce se zaměřuje se na možnost využití přístroje Myro? při ergoterapeutické intervenci a na porovnávání se standardními terapiemi. Teoretická část je zaměřená na obecný popis vývojové dyspraxie u dětí. Část praktická se věnuje kazuistice dětského klienta s vývojovou dyspraxií, zpracování jeho anamnézy, provedení vstupního hodnocení, kontrolního hodnocení a výstupního hodnocení. Pro hodnocení byla použita testovací baterie MABC2. Práce dále obsahuje krátkodobý ergoterapeutický plán po dobu vedení ergoterapeutické intervence a dlouhodobý ergoterapeutický plán, včetně edukace.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to point out the possibilities of using the interactive therapeutic device Myro? in occupational therapy in children with developmental dyspraxia in comparison with the use of standard occupational therapy procedures in occupational therapy intervention. Thesis focuses on the possibility of using the Myro? device in occupational therapy intervention and on comparison with standard therapies. The theoretical part is focused on a general description of developmental dyspraxia in children. The practical part deals with the case study of a child client with developmental dyspraxia, processing of his anamnesis, implementation of the initial evaluation, control evaluation and output evaluation. The MABC2 test battery was used for evaluation. The work also contains a short-term occupational therapy plan for the duration of occupational therapy intervention and a long-term occupational therapy plan, including education.
Klíčová slova
Myro?, terapie pomocí interaktivního systému, vývojová dyspraxie
Klíčová slova v angličtině
developmental dyspraxia, Myro?, therapy using an interactive system
Rozsah průvodní práce
78 s. + 11 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je poukázat na možnosti využití interaktivního terapeutického přístroje Myro? v ergoterapii u dětí s vývojovou dyspraxií v porovnání s využitím standardních ergoterapeutických postupů při ergoterapeutické intervenci. Práce se zaměřuje se na možnost využití přístroje Myro? při ergoterapeutické intervenci a na porovnávání se standardními terapiemi. Teoretická část je zaměřená na obecný popis vývojové dyspraxie u dětí. Část praktická se věnuje kazuistice dětského klienta s vývojovou dyspraxií, zpracování jeho anamnézy, provedení vstupního hodnocení, kontrolního hodnocení a výstupního hodnocení. Pro hodnocení byla použita testovací baterie MABC2. Práce dále obsahuje krátkodobý ergoterapeutický plán po dobu vedení ergoterapeutické intervence a dlouhodobý ergoterapeutický plán, včetně edukace.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to point out the possibilities of using the interactive therapeutic device Myro? in occupational therapy in children with developmental dyspraxia in comparison with the use of standard occupational therapy procedures in occupational therapy intervention. Thesis focuses on the possibility of using the Myro? device in occupational therapy intervention and on comparison with standard therapies. The theoretical part is focused on a general description of developmental dyspraxia in children. The practical part deals with the case study of a child client with developmental dyspraxia, processing of his anamnesis, implementation of the initial evaluation, control evaluation and output evaluation. The MABC2 test battery was used for evaluation. The work also contains a short-term occupational therapy plan for the duration of occupational therapy intervention and a long-term occupational therapy plan, including education.
Klíčová slova
Myro?, terapie pomocí interaktivního systému, vývojová dyspraxie
Klíčová slova v angličtině
developmental dyspraxia, Myro?, therapy using an interactive system
Zásady pro vypracování
a) Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u dětského klienta s vývojovou dyspraxií
b) 04/2021 Provedení vstupního ergoterapeutické hodnocení
c) 05/2021 Terapie s využitím standardních ergoterapeutických postupů
d) 06/2021 Terapie s využitím interaktivního terapeutického systému Myro, kontrolní hodnocení
e) 10/2021 Kontrolního hodnocení, terapie s využitím standardních ergoterapeutických postupů
f) 11/2021 Terapie s využitím interaktivního terapeutického systému Myro
g)12/2021 Výstupní hodnocení
h) Porovnání výsledků stavu klienta před zahájením terapie a po ukončení terapie, se zdůrazněním nejdůležitějších patologických odchylek
Zásady pro vypracování
a) Teoretická analýza odborné literatury shrnující problematiku ergoterapie u dětského klienta s vývojovou dyspraxií
b) 04/2021 Provedení vstupního ergoterapeutické hodnocení
c) 05/2021 Terapie s využitím standardních ergoterapeutických postupů
d) 06/2021 Terapie s využitím interaktivního terapeutického systému Myro, kontrolní hodnocení
e) 10/2021 Kontrolního hodnocení, terapie s využitím standardních ergoterapeutických postupů
f) 11/2021 Terapie s využitím interaktivního terapeutického systému Myro
g)12/2021 Výstupní hodnocení
h) Porovnání výsledků stavu klienta před zahájením terapie a po ukončení terapie, se zdůrazněním nejdůležitějších patologických odchylek
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ P., et al., 2020. Rehabilitace v Klinické praxi: Druhé vydání. Praha: Galén. ISBN 978-80-7492-500-9.
KLUSOŇOVÁ E., 2011. Ergoterapie v praxi. Praha: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 264 s. ISBN 978-80-7013-535-8.
JELÍNKOVÁ, J., M., KRIVOŠÍKOVÁ, L., ŠAJTAROVÁ., 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 270 s. ISBN 978-807367-583-7.
SLOWÍK, J., 2016. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0095-8.
ZELINKOVÁ, O., 2015. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0875-4.
NICHOLLS, A. Myro - Alliance Rehabilitation. Home - Alliance Rehabilitation [online] [cit. 19.10.2021]. Dostupné z: htt//alliancerehab.com.au/current-programs/tyromotion/myro-2/?fbclid=IwAR2w4e202zlZIy0I8inxqU4wb9WEr3-E6WIEOwKzvqd32jAg9OJ6f-PFxlI
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma „Využití přístroje Myro v ergoterapii u dětí s vývojovou dyspraxií“. Cílem studentky bylo představit komisi možnosti využití interaktivního terapeutického přístroje Myro v ergoterapii u dětí s vývojovou dyspraxií v porovnání s využitím standardních ergoterapeutických postupů při ergoterapeutické intervenci. Práci zaměřila studentka na možnost využití přístroje Myro při ergoterapeutické intervenci a na porovnávání se standardními terapiemi. V teoretické části popsala studentka obecný popis vývojové dyspraxie u dětí. V hlavní části své obhajoby se věnovala kazuistice 7 letého klienta s vývojovou dyspraxií, zpracování jeho anamnézy, provedení vstupního hodnocení, kontrolního hodnocení a výstupního hodnocení. Pro hodnocení využila studentka testovací baterie MABC2 a statistických dat získaných na přístroji Myro. Na závěr své obhajoby popsala studentka krátkodobý ergoterapeutický plán podobu vedení ergoterapeutické intervence a také dlouhodobý ergoterapeutický plán, včetně edukace a zhodnotila výhody konvenční a přístrojové terapie.
otázky vedoucího BP
Zkuste nastínit dlouhodobější prognózu Vašeho klienta vzhledem k jeho věku a souběhu více vad.
otázky oponenta BP
1.Pokud byste měla zvolit jen jeden postup (konvenční/ robotický) u klienta, který by to byl a proč?
Studentka odpověděla na všechny otázky vedoucího práce a oponenta výborně. Studentka prokázala erudovanost v dané problematice. Komise se shodla na závěrečném hodnocení obhajoby bakalářské práce známkou výborně.