Tato bakalářská práce se zabývá způsoby komunikace města Litoměřice a Roudnice nad Labem s občany. Jsou zde podrobně rozebrány jimi používané komunikační kanály, jak fungují a v jaké míře jsou používány.
V praktické části byly informace získávány prostřednictvím osobního rozhovoru s tiskovým mluvčím jak Roudnice nad Labem, tak s tiskovou mluvčí Litoměřic. Dalším zdrojem informací se staly webové stránky, sociální sítě a další komunikační kanály. Následně došlo k vytvoření SWOT analýzy každého města zvlášť. Zjištěné údaje se staly podkladem pro komparaci. Výsledkem tohoto procesu jsou navržena doporučení pro zpracování komunikační strategie obou měst, a to pro každé z nich zvlášť s ohledem na jejich specifika a různorodost potřeb jednotlivých věkových kategorií obyvatel.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the study of the ways of communication in the city of Litoměřice and Roudnice nad Labem with citizens. The thesis provides detailed information on communication channels of the cities, how they work, and to what extent they are used.
In the practical part of this thesis, the information through a personal interview with the spokesperson of both cities was obtained. Websites, social networks and other communication channels have become another source of information. Then a SWOT analysis of each city was created separately. The obtained data became the basis for comparison. As a result of this process, recommendations are proposed for the elaboration of a communication strategy for both cities, for each of them separately with regard to their specifics and the diversity of needs of individual age groups.
Klíčová slova
Způsoby komunikace, média, obyvatelé, Litoměřice, Roudnice nad Labem, komunikace, periodika, město, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Ways of communication, media, residents, Litoměřice, Roudnice nad Labem, communication, periodicals, town, social networks
Rozsah průvodní práce
68 s. (79 739)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá způsoby komunikace města Litoměřice a Roudnice nad Labem s občany. Jsou zde podrobně rozebrány jimi používané komunikační kanály, jak fungují a v jaké míře jsou používány.
V praktické části byly informace získávány prostřednictvím osobního rozhovoru s tiskovým mluvčím jak Roudnice nad Labem, tak s tiskovou mluvčí Litoměřic. Dalším zdrojem informací se staly webové stránky, sociální sítě a další komunikační kanály. Následně došlo k vytvoření SWOT analýzy každého města zvlášť. Zjištěné údaje se staly podkladem pro komparaci. Výsledkem tohoto procesu jsou navržena doporučení pro zpracování komunikační strategie obou měst, a to pro každé z nich zvlášť s ohledem na jejich specifika a různorodost potřeb jednotlivých věkových kategorií obyvatel.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with the study of the ways of communication in the city of Litoměřice and Roudnice nad Labem with citizens. The thesis provides detailed information on communication channels of the cities, how they work, and to what extent they are used.
In the practical part of this thesis, the information through a personal interview with the spokesperson of both cities was obtained. Websites, social networks and other communication channels have become another source of information. Then a SWOT analysis of each city was created separately. The obtained data became the basis for comparison. As a result of this process, recommendations are proposed for the elaboration of a communication strategy for both cities, for each of them separately with regard to their specifics and the diversity of needs of individual age groups.
Klíčová slova
Způsoby komunikace, média, obyvatelé, Litoměřice, Roudnice nad Labem, komunikace, periodika, město, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Ways of communication, media, residents, Litoměřice, Roudnice nad Labem, communication, periodicals, town, social networks
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude popsat současný stav komunikace měst Litoměřice a Roudnice nad Labem s veřejností, zhodnotit ho a navrhnout ideální komunikační strategii přijatelnou pro všechny věkové kategorie obyvatel.
Postup:
Shromáždit odbornou literaturu.
Zvolit metody práce.
Stanovit si cíl práce.
Na základě rozhovoru s tiskovými mluvčími měst shrnout a zpracovat získaný materiál.
Výběr komunikačních materiálů či prostředků, které města využívají ke komunikaci s občany, k přesvědčování.
Na základě dotazníkového šetření vyhodnotit výsledky.
Závěr \textendash navržení ideální komunikační strategie přijatelnou pro všechny věkové kategorie.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude popsat současný stav komunikace měst Litoměřice a Roudnice nad Labem s veřejností, zhodnotit ho a navrhnout ideální komunikační strategii přijatelnou pro všechny věkové kategorie obyvatel.
Postup:
Shromáždit odbornou literaturu.
Zvolit metody práce.
Stanovit si cíl práce.
Na základě rozhovoru s tiskovými mluvčími měst shrnout a zpracovat získaný materiál.
Výběr komunikačních materiálů či prostředků, které města využívají ke komunikaci s občany, k přesvědčování.
Na základě dotazníkového šetření vyhodnotit výsledky.
Závěr \textendash navržení ideální komunikační strategie přijatelnou pro všechny věkové kategorie.
Seznam doporučené literatury
1.FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2010. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-3234-0.
2. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. Města a obce. ISBN 80-7169-750-8.
3. JEŽEK, J.; RUMPEL, P; SLACH, O. Marketingový management obcí, měst a regionů: Manuál pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis Ostrava, 2007. 136 s. ISBN 987-80-7368- 294-1. Str. 57
4. MĚCHUROVÁ, Albína. Jak dobře mluvit a úspěšně jednat: (základy rétoriky a komunikace). Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-32-7.
5. MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
6. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 8024702541.
8. RUSS-MOHL, Stephan. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Přeložil Hana BAKIČOVÁ. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Seznam doporučené literatury
1.FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2010. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-3234-0.
2. JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. Města a obce. ISBN 80-7169-750-8.
3. JEŽEK, J.; RUMPEL, P; SLACH, O. Marketingový management obcí, měst a regionů: Manuál pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis Ostrava, 2007. 136 s. ISBN 987-80-7368- 294-1. Str. 57
4. MĚCHUROVÁ, Albína. Jak dobře mluvit a úspěšně jednat: (základy rétoriky a komunikace). Vyd. 2. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-32-7.
5. MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
6. PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Expert (Grada). ISBN 8024702541.