Cílem práce bylo stanovit ukazatele charakterizující pohybové a inaktivní chování, jejich objemové ukazatele a celkový vztah žákyň k pohybové činnosti na druhém stupni základní školy Partyzánská v České Lípě. Prostřednictvím práce jsem se pokusila rovněž specifikovat důvody, které žákyně vedou k necvičení.
Má práce uvádí vybrané ukazatele uplatňování pohybových aktivit u žákyň, přičemž se soustřeďujeme především na lokomoční aktivity a časové objemy pohybového a sedavého chování. Výsledky práce lze dále využít pro komparativní a průřezové studie.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to establish indicators characterizing physical and inactive behavior, their volume indicators and the overall relationship of female pupils to physical activity in the second grade of the Partyzánská primary school in Česká Lípa. Through my work, I have also attempted to specify the reasons that lead female pupils to not exercise.
My work gives selected indicators of the application of exercise activities in female pupils, concentrating mainly on locomotion activities and time volumes of movement and sedentary behaviour. The results of the work can be further used for comparative and cross-cutting studies.
Klíčová slova
Ukazatelé pohybových aktivit, pohybový režim, fyzická aktivita, dívky v období dospívání, kroky, pohybové aktivity, žákyně na 2. stupni ZŠ.
Klíčová slova v angličtině
Physical aktivity, pedometers, steps, girls in adolescence.
Rozsah průvodní práce
55 s. ( 71 485 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo stanovit ukazatele charakterizující pohybové a inaktivní chování, jejich objemové ukazatele a celkový vztah žákyň k pohybové činnosti na druhém stupni základní školy Partyzánská v České Lípě. Prostřednictvím práce jsem se pokusila rovněž specifikovat důvody, které žákyně vedou k necvičení.
Má práce uvádí vybrané ukazatele uplatňování pohybových aktivit u žákyň, přičemž se soustřeďujeme především na lokomoční aktivity a časové objemy pohybového a sedavého chování. Výsledky práce lze dále využít pro komparativní a průřezové studie.
Anotace v angličtině
The aim of the work was to establish indicators characterizing physical and inactive behavior, their volume indicators and the overall relationship of female pupils to physical activity in the second grade of the Partyzánská primary school in Česká Lípa. Through my work, I have also attempted to specify the reasons that lead female pupils to not exercise.
My work gives selected indicators of the application of exercise activities in female pupils, concentrating mainly on locomotion activities and time volumes of movement and sedentary behaviour. The results of the work can be further used for comparative and cross-cutting studies.
Klíčová slova
Ukazatelé pohybových aktivit, pohybový režim, fyzická aktivita, dívky v období dospívání, kroky, pohybové aktivity, žákyně na 2. stupni ZŠ.
Klíčová slova v angličtině
Physical aktivity, pedometers, steps, girls in adolescence.
Zásady pro vypracování
1. kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly.
4. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
5. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce bude určit ukazatele charakterizující pohybovou aktivitu a inaktivitu, jejich objem a celkový vztah žáků k pohybové činnosti na druhém stupni vybrané základní školy v Libereckém kraji. Prostřednictvím práce se pokusíme rovněž blíže určit důvody, které žáky vedou k necvičení. Šetření bude prováděno aplikací pedometrů, záznamových archů s dotazníkem. K vyhodnocení dat bude použit Microsoft Excel 2016 a software STATISTICA 12, přičemž získaná data budou ošetřena běžnými a adekvátními statistickými postupy pro parametrické či neparametrické hodnoty (zřejmě t-test pro nezávislé výběry popř. Mann Whitney test, modus, medián, směrodatná odchylka a rozptyl). Závěry a přijatá doporučení by měla směřovat k pracovníkům v systému výchovy a vzdělávání.
Zásady pro vypracování
1. kvalifikační práce realizovat v souladu s příslušnými směrnicemi UJEP a doporučeními pracoviště.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly.
4. Vycházet z odborných zdrojů domácího i zahraničního původu, z odpovídajících ověřených pramenů a podání.
5. Spolupracovat s vedoucím práce podle dohodnutého způsobu a harmonogramu.
Cílem práce bude určit ukazatele charakterizující pohybovou aktivitu a inaktivitu, jejich objem a celkový vztah žáků k pohybové činnosti na druhém stupni vybrané základní školy v Libereckém kraji. Prostřednictvím práce se pokusíme rovněž blíže určit důvody, které žáky vedou k necvičení. Šetření bude prováděno aplikací pedometrů, záznamových archů s dotazníkem. K vyhodnocení dat bude použit Microsoft Excel 2016 a software STATISTICA 12, přičemž získaná data budou ošetřena běžnými a adekvátními statistickými postupy pro parametrické či neparametrické hodnoty (zřejmě t-test pro nezávislé výběry popř. Mann Whitney test, modus, medián, směrodatná odchylka a rozptyl). Závěry a přijatá doporučení by měla směřovat k pracovníkům v systému výchovy a vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
Bláha, L (2019). Výuka tělesné výchovy a její odraz v pohybových aktivitách dětí a mládeže v regionu Severozápadních Čech. Ústí nad Labem: PF UJEP.
Bouchard, C., Blair S. N., Haskell, W.L. (2012). Physical activity and health. Champaign, Il: Human Kinetics.
Rahl, R. L. (2010). Physical activity and health guidelines: recommendations for various ages, fintess levels, ad conditions from 57 authoritative sources. Champaign, Il: Human Kinetics
Rubín, L. ( 2018). Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí. Olomouc: Univerzita Palackéhocv Olomouci.
Sigmund, E., & Sigmundová, D.. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví a dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2015). Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého.
Tudor-Locke, C. Craig, C. L., Beets, M. W., Belton, S., Cardon, G. M., Dunca, S., ... Blair, S. N. (2011). How many steps/ day are enough? for children and adolescent. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activit, 8(1), 78. https://doi.org/…-78.
Seznam doporučené literatury
Bláha, L (2019). Výuka tělesné výchovy a její odraz v pohybových aktivitách dětí a mládeže v regionu Severozápadních Čech. Ústí nad Labem: PF UJEP.
Bouchard, C., Blair S. N., Haskell, W.L. (2012). Physical activity and health. Champaign, Il: Human Kinetics.
Rahl, R. L. (2010). Physical activity and health guidelines: recommendations for various ages, fintess levels, ad conditions from 57 authoritative sources. Champaign, Il: Human Kinetics
Rubín, L. ( 2018). Pohybová aktivita a tělesná zdatnost českých adolescentů v kontextu zastavěného prostředí. Olomouc: Univerzita Palackéhocv Olomouci.
Sigmund, E., & Sigmundová, D.. (2011). Pohybová aktivita pro podporu zdraví a dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Sigmund, E., & Sigmundová, D. (2015). Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého.
Tudor-Locke, C. Craig, C. L., Beets, M. W., Belton, S., Cardon, G. M., Dunca, S., ... Blair, S. N. (2011). How many steps/ day are enough? for children and adolescent. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activit, 8(1), 78. https://doi.org/…-78.