Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu jazykových a nejazykových prostředků využitých v reklamách s vánoční tématikou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je zaměřená na marketing, reklamu a také jazykové a nejazykové prostředky, vyskytující se v reklamách. Ty jsou následně analyzovány v praktické části této práce u dvaceti vybraných audiovizuálních reklam vysílaných v televizi a na internetu v průběhu let. Analýza byla provedena podle předem stanovených kritérií pro hodnocení. Na začátku praktické části jsou stanoveny hypotézy, které jsou v závěru na základě analýzy potvrzeny či vyvráceny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of linguistic and non-linguistic devices used in Christmas-themed advertisements. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis is focused on marketing, advertising, and also linguistic and non-linguistic devices used in advertisements. In the practical part of this thesis, these devices are then analyzed for twenty selected audiovisual advertisements broadcast on television and on the internet over the years. The analysis was carried out according to predetermined evaluation criteria. At the beginning of the practical part, hypotheses are established, which are confirmed or refuted in the conclusion based on the analysis.
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu jazykových a nejazykových prostředků využitých v reklamách s vánoční tématikou. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je zaměřená na marketing, reklamu a také jazykové a nejazykové prostředky, vyskytující se v reklamách. Ty jsou následně analyzovány v praktické části této práce u dvaceti vybraných audiovizuálních reklam vysílaných v televizi a na internetu v průběhu let. Analýza byla provedena podle předem stanovených kritérií pro hodnocení. Na začátku praktické části jsou stanoveny hypotézy, které jsou v závěru na základě analýzy potvrzeny či vyvráceny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of linguistic and non-linguistic devices used in Christmas-themed advertisements. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis is focused on marketing, advertising, and also linguistic and non-linguistic devices used in advertisements. In the practical part of this thesis, these devices are then analyzed for twenty selected audiovisual advertisements broadcast on television and on the internet over the years. The analysis was carried out according to predetermined evaluation criteria. At the beginning of the practical part, hypotheses are established, which are confirmed or refuted in the conclusion based on the analysis.
Shromáždění a studium odborné literatury k danému tématu
Zpracování teoretické části práce
Výběr audiovizuálního materiálu - vánočních reklam
Analýza materiálu podle daných kritérií
Shrnutí a závěr
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury k danému tématu
Zpracování teoretické části práce
Výběr audiovizuálního materiálu - vánočních reklam
Analýza materiálu podle daných kritérií
Shrnutí a závěr
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. V Praze: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1578-3
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing ( Grada). ISBN 978-80-247-4061-4
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
HOFFMANOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika. ISBN 978-80-200-2566-1.
SRPOVÁ, Hana. Od informace k reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7368-265-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. V Praze: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1578-3
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Marketing ( Grada). ISBN 978-80-247-4061-4
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
HOFFMANOVÁ, Jana, Jiří HOMOLÁČ, Eliška CHVALOVSKÁ, Lucie JÍLKOVÁ, Petr KADERKA, Petr MAREŠ a Kamila MRÁZKOVÁ. Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia, 2016. Lingvistika. ISBN 978-80-200-2566-1.
SRPOVÁ, Hana. Od informace k reklamě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7368-265-1.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-2001-2.