Diplomová práce "Hodnocení efektivity hodiny TV na 1. stupni základní školy pomocí tepové frekvence" se zaměřuje na získání poznatků týkajících se intenzity srdeční frekvence v průběhu hodiny tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická, v té se seznámíme s rámcovým vzdělávacím programem, charakteristikou mladšího školního věku a tepovou frekvencí. Součástí jsou i kapitoly věnující se obsahu a struktury vyučovací hodiny tělesné výchovy, kapitoly představující sporttestr a možnosti měření tepové frekvence. Výzkumná část ukazuje intenzitu srdeční frekvence vybraných žáků 4. ročníku během hodiny tělesné výchovy. Je zde popsán průběh hodiny a vyhodnocení testování.
Anotace v angličtině
This thesis is called "Evaluation of the effectiveness of PE lessons at the 1st stage of primary school using heart rate" focuses on gaining knowledge of individual intensities of heart rate during physical education classes at the first stage of primary school. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, we will introduce it to the framework educational program (FEP), the characteristics of younger school age and heart rate. There are also chapters devoted to the content and structures of physical education lessons, chapters presenting a sports test and the possibility of measuring heart rate. The research part shows the intensity of the heart rate of selected 4th grade students during physical education classes. The course of the lessons and the evaluation of testing are described here.
Heart rate, school, physical education, intensity, lesson efficiency, first stage, athlete, Framework educational program (FEP).
Rozsah průvodní práce
42 s (59 092 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Hodnocení efektivity hodiny TV na 1. stupni základní školy pomocí tepové frekvence" se zaměřuje na získání poznatků týkajících se intenzity srdeční frekvence v průběhu hodiny tělesné výchovy na prvním stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická, v té se seznámíme s rámcovým vzdělávacím programem, charakteristikou mladšího školního věku a tepovou frekvencí. Součástí jsou i kapitoly věnující se obsahu a struktury vyučovací hodiny tělesné výchovy, kapitoly představující sporttestr a možnosti měření tepové frekvence. Výzkumná část ukazuje intenzitu srdeční frekvence vybraných žáků 4. ročníku během hodiny tělesné výchovy. Je zde popsán průběh hodiny a vyhodnocení testování.
Anotace v angličtině
This thesis is called "Evaluation of the effectiveness of PE lessons at the 1st stage of primary school using heart rate" focuses on gaining knowledge of individual intensities of heart rate during physical education classes at the first stage of primary school. The thesis is divided into two parts. The first part is theoretical, we will introduce it to the framework educational program (FEP), the characteristics of younger school age and heart rate. There are also chapters devoted to the content and structures of physical education lessons, chapters presenting a sports test and the possibility of measuring heart rate. The research part shows the intensity of the heart rate of selected 4th grade students during physical education classes. The course of the lessons and the evaluation of testing are described here.
Heart rate, school, physical education, intensity, lesson efficiency, first stage, athlete, Framework educational program (FEP).
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury 2. Teoretická část: specifika období mladšího školního věku, tělesná zdatnost, struktura vyučovací hodiny 3. Praktická část: zkoumání srdeční frekvence žáků 3. ročníku během rodiny TV 4. Vyhodnocení dat, jejich interpretace, závěrečná diskuze
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury 2. Teoretická část: specifika období mladšího školního věku, tělesná zdatnost, struktura vyučovací hodiny 3. Praktická část: zkoumání srdeční frekvence žáků 3. ročníku během rodiny TV 4. Vyhodnocení dat, jejich interpretace, závěrečná diskuze
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. 151 s. ISBN 978-80-246-1854-8.
MUŽÍK, V. Didaktika tělesné výchovy pro 1. stupeň základní školy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1991. 53 s. ISBN 80-210-0338-3.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a Zdeňka ENGELTHALEROVÁ. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3308-4.
DVOŘÁKOVÁ, Hana, Michaela KUKAČKOVÁ, Martina LIETAVCOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Eva SVOBODOVÁ. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe, 2014. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-162-5.
NOVOTNÝ, J., NOVOTNÁ, M. Variabilita srdeční frekvence u dětí vleže a vstoje. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 156 s. ISBN 978-80-210-4602-3.
RIEGEROVÁ, J., PŘIDALOVÁ, M., ULBRICHOVÁ, M. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. 3. vyd. 262 s. ISBN 80-85783-52-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0.
MACHOVÁ, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-867-0.
Seznam doporučené literatury
FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. 151 s. ISBN 978-80-246-1854-8.
MUŽÍK, V. Didaktika tělesné výchovy pro 1. stupeň základní školy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1991. 53 s. ISBN 80-210-0338-3.
DVOŘÁKOVÁ, Hana a Zdeňka ENGELTHALEROVÁ. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3308-4.
DVOŘÁKOVÁ, Hana, Michaela KUKAČKOVÁ, Martina LIETAVCOVÁ, Hana NÁDVORNÍKOVÁ a Eva SVOBODOVÁ. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe, 2014. Rozvíjíme dítě v jednotlivých oblastech předškolního vzdělávání. ISBN 978-80-7496-162-5.
NOVOTNÝ, J., NOVOTNÁ, M. Variabilita srdeční frekvence u dětí vleže a vstoje. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 156 s. ISBN 978-80-210-4602-3.
RIEGEROVÁ, J., PŘIDALOVÁ, M., ULBRICHOVÁ, M. Aplikace fyzické antropologie v tělesné výchově a sportu. 3. vyd. 262 s. ISBN 80-85783-52-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost a stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0.
MACHOVÁ, Jitka. Biologie člověka pro učitele. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2002. ISBN 80-7184-867-0.