Pro B2B společnosti je v dnešní době důležitá úspěšnost na sociálních sítích, která je srovnatelná s prostředím B2C. V souvislosti s touto informací je potřeba zodpovědět co jim tuto úspěšnost zajistí. Podle současného stavu poznání mají vliv na popularitu, jak níže zmíněné faktory, tak i například kvalita obsahu. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaké faktory mají vliv na popularitu příspěvků společností zabývajících se účetnictvím a auditem na sociální síti Facebook. Z výsledků je vytvořeno doporučení směřující ke společnostem s touto oblastí podnikání pohybujících se na sociální síti Facebook. K naplnění cíle práce je využito sekundárních dat. Jsou stanoveny faktory ovlivňující popularitu příspěvků, tj. čas a den zveřejnění, typ příspěvku, fanouškovská základna a délka textu. Data jsou získána
z facebookových stránek společností pomocí Facebook API. Pro sběr dat jsou vybrány společnosti dle předem daných kritérií, kterými je minimální počet sledujících, minimální počet přidaných příspěvků, zda se jedná o účetní nebo auditorskou společnost a zároveň je kritériem působení v České republice. Analýza dat je provedena pomocí vícenásobné regrese a chí kvadrátu. Tato práce slouží k vyhodnocení, zda poznání o vlivech v prostředí B2B je podobné jako v prostředí B2C.
Anotace v angličtině
The success on a social network for B2B companies is really important these days, it is comparable to B2C environment. In relation to this information it is required to answer what is the reason of success. According to current state of knowledge, factors mentioned below has an impact on popularity, same as for example has quality of content. The purpose of this bachelor thesis is to find out which factors have an impact on the popularity of Facebook posts published by accounting or audit companies. Results are processed and used as recommendations to these companies. To fulfill the purpose of this thesis there was used secondary data. Selected factors were date of the post, time, type, number of followers or length of text. Data were collected from pages of companies, through Facebook API. For this thesis the companies were chosen by their number of followers, frequency of posts, it has to be accounting or audit company and it also has to operate in Czech Republic. For data analysis was used multiple regression and chi-square. This thesis will be used as an evaluation whether the understanding of environmental influences in B2B is the same as in B2C.
Klíčová slova
Sociální sítě; B2B; Facebook; online marketing; povědomí o značce
Klíčová slova v angličtině
Social media; B2B; Facebook; online marketing; brand awareness
Rozsah průvodní práce
58 s. (79 312)
Jazyk
CZ
Anotace
Pro B2B společnosti je v dnešní době důležitá úspěšnost na sociálních sítích, která je srovnatelná s prostředím B2C. V souvislosti s touto informací je potřeba zodpovědět co jim tuto úspěšnost zajistí. Podle současného stavu poznání mají vliv na popularitu, jak níže zmíněné faktory, tak i například kvalita obsahu. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaké faktory mají vliv na popularitu příspěvků společností zabývajících se účetnictvím a auditem na sociální síti Facebook. Z výsledků je vytvořeno doporučení směřující ke společnostem s touto oblastí podnikání pohybujících se na sociální síti Facebook. K naplnění cíle práce je využito sekundárních dat. Jsou stanoveny faktory ovlivňující popularitu příspěvků, tj. čas a den zveřejnění, typ příspěvku, fanouškovská základna a délka textu. Data jsou získána
z facebookových stránek společností pomocí Facebook API. Pro sběr dat jsou vybrány společnosti dle předem daných kritérií, kterými je minimální počet sledujících, minimální počet přidaných příspěvků, zda se jedná o účetní nebo auditorskou společnost a zároveň je kritériem působení v České republice. Analýza dat je provedena pomocí vícenásobné regrese a chí kvadrátu. Tato práce slouží k vyhodnocení, zda poznání o vlivech v prostředí B2B je podobné jako v prostředí B2C.
Anotace v angličtině
The success on a social network for B2B companies is really important these days, it is comparable to B2C environment. In relation to this information it is required to answer what is the reason of success. According to current state of knowledge, factors mentioned below has an impact on popularity, same as for example has quality of content. The purpose of this bachelor thesis is to find out which factors have an impact on the popularity of Facebook posts published by accounting or audit companies. Results are processed and used as recommendations to these companies. To fulfill the purpose of this thesis there was used secondary data. Selected factors were date of the post, time, type, number of followers or length of text. Data were collected from pages of companies, through Facebook API. For this thesis the companies were chosen by their number of followers, frequency of posts, it has to be accounting or audit company and it also has to operate in Czech Republic. For data analysis was used multiple regression and chi-square. This thesis will be used as an evaluation whether the understanding of environmental influences in B2B is the same as in B2C.
Klíčová slova
Sociální sítě; B2B; Facebook; online marketing; povědomí o značce
Klíčová slova v angličtině
Social media; B2B; Facebook; online marketing; brand awareness
Zásady pro vypracování
Pro B2B společnosti je v dnešní době důležitá úspěšnost na sociálních sítích, která je srovnatelná s prostředím B2C. V souvislosti s touto informací, je potřeba zodpovědět co jim tuto úspěšnost zajistí, dle současného stavu poznání mají vliv na popularitu jak níže zmíněné faktory, tak i například kvalita obsahu. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaké faktory mají vliv na popularitu příspěvků společností zabývajících se účetnictvím či auditem působících na sociální síti Facebook. Z výsledků bude vytvořeno doporučení směřující ke společnostem s touto oblastí podnikání pohybujících se na sociální síti Facebook. K naplnění cíle práce bude využito sekundárních dat. Budou stanoveny faktory ovlivňující popularitu příspěvků, tj. čas a den zveřejnění, typ příspěvku, četnost příspěvku, fanouškovská základna a délka textu. Data budou získána z facebookových stránek společností pomocí Facebook API. Pro sběr dat budou vybrané společnosti dle předem daných kritérií, kterými bude četnost příspěvků, zda se jedná o účetní či auditorskou společnost a zároveň bylo kritériem působení v České republice. Analýza dat bude provedena pomocí vícenásobná regrese. Tato práce bude sloužit k vyhodnocení, zda poznání o vlivech v prostředí B2C je podobné jako v prostředí B2B.
Zásady pro vypracování
Pro B2B společnosti je v dnešní době důležitá úspěšnost na sociálních sítích, která je srovnatelná s prostředím B2C. V souvislosti s touto informací, je potřeba zodpovědět co jim tuto úspěšnost zajistí, dle současného stavu poznání mají vliv na popularitu jak níže zmíněné faktory, tak i například kvalita obsahu. Cílem bakalářské práce je zjištění, jaké faktory mají vliv na popularitu příspěvků společností zabývajících se účetnictvím či auditem působících na sociální síti Facebook. Z výsledků bude vytvořeno doporučení směřující ke společnostem s touto oblastí podnikání pohybujících se na sociální síti Facebook. K naplnění cíle práce bude využito sekundárních dat. Budou stanoveny faktory ovlivňující popularitu příspěvků, tj. čas a den zveřejnění, typ příspěvku, četnost příspěvku, fanouškovská základna a délka textu. Data budou získána z facebookových stránek společností pomocí Facebook API. Pro sběr dat budou vybrané společnosti dle předem daných kritérií, kterými bude četnost příspěvků, zda se jedná o účetní či auditorskou společnost a zároveň bylo kritériem působení v České republice. Analýza dat bude provedena pomocí vícenásobná regrese. Tato práce bude sloužit k vyhodnocení, zda poznání o vlivech v prostředí B2C je podobné jako v prostředí B2B.
Seznam doporučené literatury
Cawsey, T., & Rowley, J. (2016). Social media brand building strategies in B2B companies. Marketing Intelligence & Planning, 34(6), 754-776.
Cvijikj, I., & Michahelles, F. (2013). Online engagement factors on Facebook brand pages. Social Network Analysis and Mining, 3(4), 843\textendash861.
Luarn, P., Lin, Y. -F., & Chiu, Y. -P. (2015). Influence of Facebook brand-page posts on online engagement. Online Information Review, 39(4), 505-519.
Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: Understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143.
Poulis, A., Rizomyliotis, I., & Konstantoulaki, K. (2018). Do firms still need to be social? Firm generated content in social media. Information Technology & People, 32(2), 387\textendash404.
Schultz, C. D. (2017). Proposing to your fans: Which brand post characteristics drive consumer engagement activities on social media brand pages? Electronic Commerce Research and Applications, 26, 23-34.
Seznam doporučené literatury
Cawsey, T., & Rowley, J. (2016). Social media brand building strategies in B2B companies. Marketing Intelligence & Planning, 34(6), 754-776.
Cvijikj, I., & Michahelles, F. (2013). Online engagement factors on Facebook brand pages. Social Network Analysis and Mining, 3(4), 843\textendash861.
Luarn, P., Lin, Y. -F., & Chiu, Y. -P. (2015). Influence of Facebook brand-page posts on online engagement. Online Information Review, 39(4), 505-519.
Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: Understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143.
Poulis, A., Rizomyliotis, I., & Konstantoulaki, K. (2018). Do firms still need to be social? Firm generated content in social media. Information Technology & People, 32(2), 387\textendash404.
Schultz, C. D. (2017). Proposing to your fans: Which brand post characteristics drive consumer engagement activities on social media brand pages? Electronic Commerce Research and Applications, 26, 23-34.