Předmětem zájmu své diplomové práce je zjistit na základě vyhodnocení dotazníkového šetření, jaké hry a aktivity ve výuce německého jazyka zapojují vyučující na základních a středních školách v Mladé Boleslavi a do jaké míry je využívají. Pozornost je zároveň věnována motivaci a členění her, které se dají zařadit mezi výukové metody na základních a středních školách.
Anotace v angličtině
The topic of my master thesis is based on the questionnaire evaluation, which games and activities in German lessons are used by the teachers at the primary and secondary schools in the city of Mladá Boleslav and to what extent they use the games. At the same time, attention is devoted to motivation and the structure of games, which can be classified in relation to teaching methods in elementary and secondary schools.
Předmětem zájmu své diplomové práce je zjistit na základě vyhodnocení dotazníkového šetření, jaké hry a aktivity ve výuce německého jazyka zapojují vyučující na základních a středních školách v Mladé Boleslavi a do jaké míry je využívají. Pozornost je zároveň věnována motivaci a členění her, které se dají zařadit mezi výukové metody na základních a středních školách.
Anotace v angličtině
The topic of my master thesis is based on the questionnaire evaluation, which games and activities in German lessons are used by the teachers at the primary and secondary schools in the city of Mladá Boleslav and to what extent they use the games. At the same time, attention is devoted to motivation and the structure of games, which can be classified in relation to teaching methods in elementary and secondary schools.
1. Rešerše odborné literatury k tématu hry a motivace.
2. Prostudování odborných zdrojů.
3. Motivace - definice, druhy, role motivace při vyučování.
4. Hra, jazyková hra - definice, charakteristika jednotlivých typů her a aktivit, vymezení klíčových pojmů.
5. Realizace vlastního výzkumu k využívání her a aktivit ke zpestření výuky německého jazyka na základě metody dotazníkového šetření.
6. Vyhodnocení výzkumu.
Cíl práce: zjistit, jaké hry a aktivity ve výuce německého jazyka zapojují vyučující na základních a středních školách v Mladé Boleslavi, do jaké míry je využívají a s jakým efektem.
Práce bude psána v německém jazyce.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury k tématu hry a motivace.
2. Prostudování odborných zdrojů.
3. Motivace - definice, druhy, role motivace při vyučování.
4. Hra, jazyková hra - definice, charakteristika jednotlivých typů her a aktivit, vymezení klíčových pojmů.
5. Realizace vlastního výzkumu k využívání her a aktivit ke zpestření výuky německého jazyka na základě metody dotazníkového šetření.
6. Vyhodnocení výzkumu.
Cíl práce: zjistit, jaké hry a aktivity ve výuce německého jazyka zapojují vyučující na základních a středních školách v Mladé Boleslavi, do jaké míry je využívají a s jakým efektem.
Práce bude psána v německém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Hladík, P. 111 nových her pro atraktivní výuku němčiny. Praha, 2016.
Čapek, R. Moderní didaktika, lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, 2015.
Buttner, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků. Praha, 2015.
Mrázková, E. Deskové hry, procvičujeme němčinu. Praha, 2015.
Dusilová, Krüger. Deutsch mit Lust und Liedern. Praha, 2010.
Straka, A. Oulehlová, M. Hrátky s němčinou. Praha, 2015.
Sitná, D. Metody aktivního vyučování. Praha, 2013.
Colombo, F. Emmerich, S. Deutsch lernen mit Spielen und Rätseln. 2002.
Nelešovská, A. Jak se děti učí hrou. Praha, 2004.
Kleppin, K. Methodische Aspekte des Lehrens und Lernens fremder Sprachen, Sozialformen, Sprachspiele und Sprachlernspiele. Bausch, K., Christ, H., Krumm, H. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 2007.
Riemer, C. Unterrichtsformen und Methoden, Motivation. Hallet, W., Königs F. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachendidaktik. Berlin, 2010.
Lokša, J., Lokšová, I.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. 1.vyd. Praha: Portál, 1999.
Seznam doporučené literatury
Hladík, P. 111 nových her pro atraktivní výuku němčiny. Praha, 2016.
Čapek, R. Moderní didaktika, lexikon výukových a hodnotících metod. Praha, 2015.
Buttner, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků. Praha, 2015.
Mrázková, E. Deskové hry, procvičujeme němčinu. Praha, 2015.
Dusilová, Krüger. Deutsch mit Lust und Liedern. Praha, 2010.
Straka, A. Oulehlová, M. Hrátky s němčinou. Praha, 2015.
Sitná, D. Metody aktivního vyučování. Praha, 2013.
Colombo, F. Emmerich, S. Deutsch lernen mit Spielen und Rätseln. 2002.
Nelešovská, A. Jak se děti učí hrou. Praha, 2004.
Kleppin, K. Methodische Aspekte des Lehrens und Lernens fremder Sprachen, Sozialformen, Sprachspiele und Sprachlernspiele. Bausch, K., Christ, H., Krumm, H. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 2007.
Riemer, C. Unterrichtsformen und Methoden, Motivation. Hallet, W., Königs F. (Hrsg.) Handbuch Fremdsprachendidaktik. Berlin, 2010.
Lokša, J., Lokšová, I.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. 1.vyd. Praha: Portál, 1999.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Studentka představila komisi svou BP.
2. Komise se seznámila s posudky vedoucí práce i oponentky.
3. Studentka reagovala na výtky z obou posudků.
Závěr: Obhajoba studentky Anny Švadlákové byla dobrá, kandidátka dobře reagovala na otázky z posudků i na námitky komise. Z dnes obhajované verze práce je patrné, že doznala oproti původně předložené verzi změn k lepšímu. Jazykový projev studentky byl kultivovaný a jazykově správný.
Vzhledem k nedostatkům v metodologii výzkumu práce se však komise shodla na hodnocení predikátem DOBŘE.