Tématem mé bakalářské práce je Motivace studentů sociální práce v rámci distanční výuky v době pandemie. V této práci se zaměřuji na zkoumání motivace a postojů studentů sociální práce na vysokých školách v České republice v pandemickém období při online výuce. Budu se zabývat volbou výukových metod, ale i přístupem ze strany vyučujících nebo studentů k distanční výuce. Pro sběr dat byla využita kvantitativní metoda ve formě online dotazníku o 37 otázkách, které se účastnilo 108 studentů sociální práce z vysokých škol v České republice. Na základě analýzy výsledků dotazníkového šetření se ukázalo, že pro možné zkvalitnění distanční
výuky, ale i výuky obecně by byla vhodná inovace ve školství pomocí nových výukových metod.
Annotation in English
The subject of my bachelor thesis is Motivation of Social Work Students in Distance Learning During a Pandemic. In this thesis I focus on examining the motivation and attitudes of students of social work at universities in the Czech Republic in the pandemic period of online learning. I will deal with the choice of teaching methods, but also with the approach of teachers or students to distance learning. A quantitative method in the form of a online questionnaire on 37 questions was used for data collection, which was attended by 108 students of social work from universities in the Czech Republic. Based on the analysis of the results of the questionnaire survey, it turned out that in order to improve the quality of distance learning, but also teaching in general, innovation in education using new teaching methods would be appropriate.
Keywords
distanční výuka, pandemie, motivace, sociální práce, výukové metody
Keywords in English
distance learning, pandemic, motivation, social work, teaching methods
Length of the covering note
72 s. (92 862 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tématem mé bakalářské práce je Motivace studentů sociální práce v rámci distanční výuky v době pandemie. V této práci se zaměřuji na zkoumání motivace a postojů studentů sociální práce na vysokých školách v České republice v pandemickém období při online výuce. Budu se zabývat volbou výukových metod, ale i přístupem ze strany vyučujících nebo studentů k distanční výuce. Pro sběr dat byla využita kvantitativní metoda ve formě online dotazníku o 37 otázkách, které se účastnilo 108 studentů sociální práce z vysokých škol v České republice. Na základě analýzy výsledků dotazníkového šetření se ukázalo, že pro možné zkvalitnění distanční
výuky, ale i výuky obecně by byla vhodná inovace ve školství pomocí nových výukových metod.
Annotation in English
The subject of my bachelor thesis is Motivation of Social Work Students in Distance Learning During a Pandemic. In this thesis I focus on examining the motivation and attitudes of students of social work at universities in the Czech Republic in the pandemic period of online learning. I will deal with the choice of teaching methods, but also with the approach of teachers or students to distance learning. A quantitative method in the form of a online questionnaire on 37 questions was used for data collection, which was attended by 108 students of social work from universities in the Czech Republic. Based on the analysis of the results of the questionnaire survey, it turned out that in order to improve the quality of distance learning, but also teaching in general, innovation in education using new teaching methods would be appropriate.
Keywords
distanční výuka, pandemie, motivace, sociální práce, výukové metody
Keywords in English
distance learning, pandemic, motivation, social work, teaching methods
Research Plan
Cíl:
Práce bude zaměřena na zkoumání motivace a postojů studentů sociální práce na vysokých školách v ČR v pandemickém období při online výuce. Bude se zabývat volbou výukových metod, ale i přístupem ze strany vyučujících nebo studentů k distanční výuce. Na základě analýzy výsledků dotazníkového šetření mezi studenty oboru sociální práce na vysoké škole budou navržena opatření ke zkvalitnění distanční výuky se všemi specifiky oboru.
Struktura (obsah) práce:
Motivace a postoj
Pandemie a sociální izolace
Forma distančního/online vzdělávání
Obor sociální práce a jeho specifika
Rozdíl mezi distanční výukou v běžném režimu a v době pandemie
Návrhy pro zlepšení distanční výuky u oboru sociální práce
Research Plan
Cíl:
Práce bude zaměřena na zkoumání motivace a postojů studentů sociální práce na vysokých školách v ČR v pandemickém období při online výuce. Bude se zabývat volbou výukových metod, ale i přístupem ze strany vyučujících nebo studentů k distanční výuce. Na základě analýzy výsledků dotazníkového šetření mezi studenty oboru sociální práce na vysoké škole budou navržena opatření ke zkvalitnění distanční výuky se všemi specifiky oboru.
Struktura (obsah) práce:
Motivace a postoj
Pandemie a sociální izolace
Forma distančního/online vzdělávání
Obor sociální práce a jeho specifika
Rozdíl mezi distanční výukou v běžném režimu a v době pandemie
Návrhy pro zlepšení distanční výuky u oboru sociální práce
Recommended resources
Abril Lancheros, M. S. (2018). Motivation for Online Learning. Revista Panorama, 12(22), 43-56. https://doi.org/10.15765/pnrm.v12i22.1137
Alpaslan, N., & Lombard, B. (2014). Studying to Become a Social Worker: Examining the Motivations of, and Challenges Facing, Students at an Open Distance-learning University. Social Work/Maatskaplike Werk, 47(4), 430\textendash450. https://doi.org/10.15270/47-4-114
Černý, M. (2018). Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Masarykova univerzita.
Reamer, F. G. (2019). Social Work Education in a Digital World: Technology Standards for Education and Practice. Journal of Social Work Education, 55(3), 420-432. https://doi.org/10.1080/10437797.2019.1567412
Vicary, S., Copperman, J., & Higgs, A. (2018). Social Work Education through Distance Learning: the Challenges and Opportunities. Social Work Education, 37(6), 685-690. https://doi.org/10.1080/02615479.2018.1495050
Recommended resources
Abril Lancheros, M. S. (2018). Motivation for Online Learning. Revista Panorama, 12(22), 43-56. https://doi.org/10.15765/pnrm.v12i22.1137
Alpaslan, N., & Lombard, B. (2014). Studying to Become a Social Worker: Examining the Motivations of, and Challenges Facing, Students at an Open Distance-learning University. Social Work/Maatskaplike Werk, 47(4), 430\textendash450. https://doi.org/10.15270/47-4-114
Černý, M. (2018). Pedagogicko-psychologické otázky online vzdělávání. Masarykova univerzita.
Reamer, F. G. (2019). Social Work Education in a Digital World: Technology Standards for Education and Practice. Journal of Social Work Education, 55(3), 420-432. https://doi.org/10.1080/10437797.2019.1567412
Vicary, S., Copperman, J., & Higgs, A. (2018). Social Work Education through Distance Learning: the Challenges and Opportunities. Social Work Education, 37(6), 685-690. https://doi.org/10.1080/02615479.2018.1495050