Název bakalářské práce je "Distanční výuka v nízkoprahových centrech a její dopad na romské děti". Práce je zaměřena na zjišťování, jakým způsobem děti vnímají distanční výuku v nízkoprahových centrech a jaký dopad na děti výuka má.
V teoretické části se věnujeme pojmům, jako jsou distanční výuka, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, Romové.
Praktickou část řešíme pomocí rozhovorů (kvalitativní výzkum) s klienty nízkoprahových zařízení Romské národnosti. Výzkum odhaluje, jak na děti působí distanční výuka v nízkoprahových centrech, jak vnímaly nový chod centra či jejich znovu začlenění do školních lavic.
Výsledky výzkumného šetření budou využity pro zpracování doporučení pro eliminaci dopadů v distanční výuce.
Anotace v angličtině
The title of the bachelor thesis is "Distance learning in low-key centres and its impact on Roma children." The work is focused at identifying how children perceive distance learning in low-threshold centres and the impact teaching has on children.
In the theoretical part, we focus on concepts such as distance learning, low-threshold facilities for children and young people, Roma.
We solve the practical part through interviews (qualitative research) with clients of low-threshold Facilities of Romani Nationality. Research reveals how children are affected by distance learning in low-threshold centres, how they perceived the new running of the centre or their reintegration into school desks.
The results of the research investigation will be used to process recommendations for eliminating impacts in distance teaching.
Klíčová slova
Romové, Nízkoprahová centra, Distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Roma, Low- Threshold Centres , Distance Learning
Rozsah průvodní práce
53 s. (85 172 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Název bakalářské práce je "Distanční výuka v nízkoprahových centrech a její dopad na romské děti". Práce je zaměřena na zjišťování, jakým způsobem děti vnímají distanční výuku v nízkoprahových centrech a jaký dopad na děti výuka má.
V teoretické části se věnujeme pojmům, jako jsou distanční výuka, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, Romové.
Praktickou část řešíme pomocí rozhovorů (kvalitativní výzkum) s klienty nízkoprahových zařízení Romské národnosti. Výzkum odhaluje, jak na děti působí distanční výuka v nízkoprahových centrech, jak vnímaly nový chod centra či jejich znovu začlenění do školních lavic.
Výsledky výzkumného šetření budou využity pro zpracování doporučení pro eliminaci dopadů v distanční výuce.
Anotace v angličtině
The title of the bachelor thesis is "Distance learning in low-key centres and its impact on Roma children." The work is focused at identifying how children perceive distance learning in low-threshold centres and the impact teaching has on children.
In the theoretical part, we focus on concepts such as distance learning, low-threshold facilities for children and young people, Roma.
We solve the practical part through interviews (qualitative research) with clients of low-threshold Facilities of Romani Nationality. Research reveals how children are affected by distance learning in low-threshold centres, how they perceived the new running of the centre or their reintegration into school desks.
The results of the research investigation will be used to process recommendations for eliminating impacts in distance teaching.
Klíčová slova
Romové, Nízkoprahová centra, Distanční výuka
Klíčová slova v angličtině
Roma, Low- Threshold Centres , Distance Learning
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat zvládáním distanční výuky probíhající v nízkoprahových centrech. (Možnost připojení pro ty kteří nemají doma přístup k internetu.) V teoretické části se budeme zabývat nízkoprahovými centry jako takovými, jak to v nich chodí a pro koho jsou určená, také jak ovlivnila chod nízkoprahových center "covidová” doba a tedy distanční výuka. Cílem bude popsat a charakterizovat, jaký vliv má tato výuka na vzdělávání romských klientů.
Cílem výzkumného šetření bude zjistit, jakým způsobem působí na klienty distanční výuka a tím i neobvyklý provoz centra, jaké problémy ve výuce klienty doprovázejí a jaký na to mají názor. Také jakým způsobem s klienty dohnat probrané látky, kterým nerozumí a jak se začlenit znovu do školních lavic.
Výzkumné setření bude realizované za využití kvalitativních metod, polostrukturovaných rozhovorů týkajících se distanční výuky. Budeme zjišťovat jejich názory na výuku, neobvyklý chod centra a zvládání učiva v distanční výuce.
Na základě zjištění výsledků budou zpracována doporučení pro eliminaci dopadů distanční výuky.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat zvládáním distanční výuky probíhající v nízkoprahových centrech. (Možnost připojení pro ty kteří nemají doma přístup k internetu.) V teoretické části se budeme zabývat nízkoprahovými centry jako takovými, jak to v nich chodí a pro koho jsou určená, také jak ovlivnila chod nízkoprahových center "covidová” doba a tedy distanční výuka. Cílem bude popsat a charakterizovat, jaký vliv má tato výuka na vzdělávání romských klientů.
Cílem výzkumného šetření bude zjistit, jakým způsobem působí na klienty distanční výuka a tím i neobvyklý provoz centra, jaké problémy ve výuce klienty doprovázejí a jaký na to mají názor. Také jakým způsobem s klienty dohnat probrané látky, kterým nerozumí a jak se začlenit znovu do školních lavic.
Výzkumné setření bude realizované za využití kvalitativních metod, polostrukturovaných rozhovorů týkajících se distanční výuky. Budeme zjišťovat jejich názory na výuku, neobvyklý chod centra a zvládání učiva v distanční výuce.
Na základě zjištění výsledků budou zpracována doporučení pro eliminaci dopadů distanční výuky.
Seznam doporučené literatury
FRASER, A. Cikáni. Praha: Lidové noviny, 1998, s. 166.
KALEJA, M., KNEJP, J. Mluvme o Romech. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009, s. 152.
Kolektiv autorů Muzea romské kultury. Romové: tradice a současnost. Brno: SVAN: Moravské zemské muzeum, 1999, s. 44-45.
Matoušek, O. a kol. (2007). Sociální služby. Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál.
NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, s. 110.
Pojmosloví Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (2008) (online). Praha:Česká asociace streetwork o.s.
RYBÁŘ, R. Společenské soužití s národnostními menšinami (Romové). Brno: Cerm, 2000, s. 4.
Seznam doporučené literatury
FRASER, A. Cikáni. Praha: Lidové noviny, 1998, s. 166.
KALEJA, M., KNEJP, J. Mluvme o Romech. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009, s. 152.
Kolektiv autorů Muzea romské kultury. Romové: tradice a současnost. Brno: SVAN: Moravské zemské muzeum, 1999, s. 44-45.
Matoušek, O. a kol. (2007). Sociální služby. Legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál.
NEČAS, C. Romové v České republice včera a dnes. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, s. 110.
Pojmosloví Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (2008) (online). Praha:Česká asociace streetwork o.s.
RYBÁŘ, R. Společenské soužití s národnostními menšinami (Romové). Brno: Cerm, 2000, s. 4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se dne 24.5.2022 k obhajobě bakalářské práce nedostavila.