Informace o kvalifikační práci Komparace způsobů prodeje na příkladu regionálního produktu a možné způsoby podpory regionální produkce v Ústeckém kraji
Bakalářská práce se zabývá regionálními produkty, jednotlivými nákupními kanály těchto produktů, jejich přínosy a bariérami, a také využíváním potenciálu sociálních sítí v oblasti regionální produkce. Přestože jsou regionální produkty na trhu spíše okrajovou záležitostí, mají řadu pozitivních aspektů pro spotřebitele, pro producenty i pro rozvoj regionu. Nabízejí se tři základní způsoby prodeje regionálních produktů. Každý
spotřebitel si tak může vybrat ten způsob, který odpovídá jeho preferencím. V rámci bakalářské práce bylo na příkladu jednoho regionálního producenta a jeho produktů zhodnoceno, jak jsou jednotlivé nákupní kanály využívány z pohledu producenta i spotřebitele. Přestože spotřebitelé nejvíce upřednostňují osobní prodej z důvodu přímého kontaktu s producentem, výsledky ukázaly, že největší odbyt produktů sleduje producent prostřednictvím portálu SCUK.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with regional products, individual purchasing channels of these products, their benefits and barriers, as well as the use of the potential of social networksin the field of regional production. Although regional products are rather marginal in the market, they have a number of positive aspects for consumers, producers and the development of the region. There are three basic ways to sell regional products. Each consumer can choose the method that suits their preferences. In the bachelor's thesis, the example of one regional producer and his products was analysed, how the individual purchasing channels are used from the perspective of both the producer and the consumer. Although consumers prefer personal sales due to direct contact with the producer, the results show that the producer monitors the largest sales of products through the SCUK portal.
Klíčová slova
spotřebitel, producent, regionální produkt, lokální ekonomika, sociální sítě, reklama, regionální ocenění
Klíčová slova v angličtině
consumer, producer, regional product, local economic, social media, advertisement, regional awards
Rozsah průvodní práce
53 s. (97 773 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá regionálními produkty, jednotlivými nákupními kanály těchto produktů, jejich přínosy a bariérami, a také využíváním potenciálu sociálních sítí v oblasti regionální produkce. Přestože jsou regionální produkty na trhu spíše okrajovou záležitostí, mají řadu pozitivních aspektů pro spotřebitele, pro producenty i pro rozvoj regionu. Nabízejí se tři základní způsoby prodeje regionálních produktů. Každý
spotřebitel si tak může vybrat ten způsob, který odpovídá jeho preferencím. V rámci bakalářské práce bylo na příkladu jednoho regionálního producenta a jeho produktů zhodnoceno, jak jsou jednotlivé nákupní kanály využívány z pohledu producenta i spotřebitele. Přestože spotřebitelé nejvíce upřednostňují osobní prodej z důvodu přímého kontaktu s producentem, výsledky ukázaly, že největší odbyt produktů sleduje producent prostřednictvím portálu SCUK.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with regional products, individual purchasing channels of these products, their benefits and barriers, as well as the use of the potential of social networksin the field of regional production. Although regional products are rather marginal in the market, they have a number of positive aspects for consumers, producers and the development of the region. There are three basic ways to sell regional products. Each consumer can choose the method that suits their preferences. In the bachelor's thesis, the example of one regional producer and his products was analysed, how the individual purchasing channels are used from the perspective of both the producer and the consumer. Although consumers prefer personal sales due to direct contact with the producer, the results show that the producer monitors the largest sales of products through the SCUK portal.
Klíčová slova
spotřebitel, producent, regionální produkt, lokální ekonomika, sociální sítě, reklama, regionální ocenění
Klíčová slova v angličtině
consumer, producer, regional product, local economic, social media, advertisement, regional awards
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zhodnotit různé formy prodeje na příkladu konkrétního regionálního produktu v Ústeckém kraji. Sledovanými formami bude online prodej, osobní prodej a zároveň prodej přes zprostředkovatele. Jednotlivé formy prodeje budou hodnoceny z hlediska samotného výrobce a z hlediska spotřebitelů. Výsledkem práce bude porovnání těchto forem a identifikace jejich přínosů a bariér, jak na straně producenta, tak na straně spotřebitelů. Práce se dále zaměří na roli sociálních sítí v rámci regionální produkce a na to, a jak se dají sociální sítě pro tento účel využít. Práce by měla přinést formulaci doporučení pro jednotlivé formy prodeje s ohledem na budoucí podporu regionální produkce a spotřeby potravin. S ohledem na výše zmíněnou problematiku regionální produkce a její význam pro region se budou data opírat o kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření zaměřeného na preference nákupních kanálů spotřebitelů, a dále také o kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaného rozhovoru s producentem vybraného regionálního produktu. Kromě dat získaných z rozhovorů a dotazníků bude v práci využita odborná literatura zaměřená na regionální rozvoj a marketing.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zhodnotit různé formy prodeje na příkladu konkrétního regionálního produktu v Ústeckém kraji. Sledovanými formami bude online prodej, osobní prodej a zároveň prodej přes zprostředkovatele. Jednotlivé formy prodeje budou hodnoceny z hlediska samotného výrobce a z hlediska spotřebitelů. Výsledkem práce bude porovnání těchto forem a identifikace jejich přínosů a bariér, jak na straně producenta, tak na straně spotřebitelů. Práce se dále zaměří na roli sociálních sítí v rámci regionální produkce a na to, a jak se dají sociální sítě pro tento účel využít. Práce by měla přinést formulaci doporučení pro jednotlivé formy prodeje s ohledem na budoucí podporu regionální produkce a spotřeby potravin. S ohledem na výše zmíněnou problematiku regionální produkce a její význam pro region se budou data opírat o kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření zaměřeného na preference nákupních kanálů spotřebitelů, a dále také o kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaného rozhovoru s producentem vybraného regionálního produktu. Kromě dat získaných z rozhovorů a dotazníků bude v práci využita odborná literatura zaměřená na regionální rozvoj a marketing.
Seznam doporučené literatury
Blažek, J.; Uhlíř D. (2011). Teorie regionálního rozvoje. Nástin, kritika, klasifikace. Praha: Karolinum. 342s.
Čadilová, K. (2011a). Regionální značení napříč Evropou. Sdílení zkušeností v oblasti podpory regionálních produktů. Praha: Asociace regionálních značek. 152s.
Chromý, P. (2003) Formování regionální identity: nezbytná součást geografických výzkumů. Praha: PřF UK. 163\textendash 178s.
Přikrylová, J.; Jahodová, J. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
Blažek, J.; Uhlíř D. (2011). Teorie regionálního rozvoje. Nástin, kritika, klasifikace. Praha: Karolinum. 342s.
Čadilová, K. (2011a). Regionální značení napříč Evropou. Sdílení zkušeností v oblasti podpory regionálních produktů. Praha: Asociace regionálních značek. 152s.
Chromý, P. (2003) Formování regionální identity: nezbytná součást geografických výzkumů. Praha: PřF UK. 163\textendash 178s.
Přikrylová, J.; Jahodová, J. (2010). Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.