Cílem práce je sestavit plavecké lekce pro děti předškolního a mladšího školního věku s prvky TI a ověřit je v praxi. Tato práce může být přínosem jak pro rodiče, kteří chtějí naučit své děti plavat, tak například pro instruktory plaveckých kurzů. Pro větší názornost je k práci přiloženo instruktážní video s plaveckými lekcemi a prvky TI.
Součástí práce je také stručná historie plavání, význam plavání, detailní popis metody TI a plavecké lekce pro začátečníky a mírně pokročilé děti.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to compile swimming lessons for children of preschool and early school age with elements of TI and verify them in practice. It can be enriching not only for parents, who wish their kids to learn swimming, but also for swimming instructors. To illustrate this method, a video with swimming lessons and elements of total immersion is attached to the work.
The work also includes a brief history of swimming, the importance of swimming, a detailed description of the TI method and swimming lessons for beginners and intermediate children.
Klíčová slova
plavání, plavecká výuka, Totální ponoření, předškolní věk, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
swimming, swimming lessons, Total immersion, preschool age, younger school age
Rozsah průvodní práce
62s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je sestavit plavecké lekce pro děti předškolního a mladšího školního věku s prvky TI a ověřit je v praxi. Tato práce může být přínosem jak pro rodiče, kteří chtějí naučit své děti plavat, tak například pro instruktory plaveckých kurzů. Pro větší názornost je k práci přiloženo instruktážní video s plaveckými lekcemi a prvky TI.
Součástí práce je také stručná historie plavání, význam plavání, detailní popis metody TI a plavecké lekce pro začátečníky a mírně pokročilé děti.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to compile swimming lessons for children of preschool and early school age with elements of TI and verify them in practice. It can be enriching not only for parents, who wish their kids to learn swimming, but also for swimming instructors. To illustrate this method, a video with swimming lessons and elements of total immersion is attached to the work.
The work also includes a brief history of swimming, the importance of swimming, a detailed description of the TI method and swimming lessons for beginners and intermediate children.
Klíčová slova
plavání, plavecká výuka, Totální ponoření, předškolní věk, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
swimming, swimming lessons, Total immersion, preschool age, younger school age
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretická východiska práce: Plavání - historie, význam v životě člověka, bezpečnost, plavecká výuka v ČR (cíle, organizace, specifika), seznámení a popis metody Total immersion - TI, charakteristika věkového období předškolního a mladšího školního věku.
Zpracování praktické části práce: rozebrané plavecké lekce pro začátečníky technikou TI, pomůcky v metodě TI, náměty her a cvičení.
Výstupem práce bude instuktážní video s plaveckými lekcemi s prvky TI.
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretická východiska práce: Plavání - historie, význam v životě člověka, bezpečnost, plavecká výuka v ČR (cíle, organizace, specifika), seznámení a popis metody Total immersion - TI, charakteristika věkového období předškolního a mladšího školního věku.
Zpracování praktické části práce: rozebrané plavecké lekce pro začátečníky technikou TI, pomůcky v metodě TI, náměty her a cvičení.
Výstupem práce bude instuktážní video s plaveckými lekcemi s prvky TI.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
HANÁK, Vladimír. Hry a cviky obratnosti ve vodě: příručka pro učitele a cvičitele plavání žáků v 1.-9. postupného ročníku. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství, 1959.
HOFER, Zdeněk. Technika plaveckých způsobů. 4. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3263-6.
LAUGHLIN, Terry. Plavání: Total Immersion. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-3142-4.
MOTYČKA, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů: plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. Brno: Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4283-3.
HANÁK, Vladimír. Hry a cviky obratnosti ve vodě: příručka pro učitele a cvičitele plavání žáků v 1.-9. postupného ročníku. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství, 1959.
HOFER, Zdeněk. Technika plaveckých způsobů. 4. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3263-6.
LAUGHLIN, Terry. Plavání: Total Immersion. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-3142-4.
MOTYČKA, Jaroslav. Teorie plaveckých sportů: plavání, synchronizované plavání, vodní pólo, skoky do vody, záchrana tonoucích. Brno: Masarykova univerzita, 2001. ISBN 80-210-2711-8.