Diplomová práce je zaměřena na tělesnou zdatnost u dětí na 1. stupni základní školy. Také zkoumá vliv prostředí, ve kterém vyrůstají, na tělesnou zdatnost. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá pojmy, jako je pohyb, pohybová aktivita, tělesná zdatnost, zdravotně orientovaná zdatnost, její diagnostika a možnosti měření. Ve výzkumné části je popsán průběh a výsledky testování, kterého se zúčastnili žáci 4. ročníků základních škol v Terezíně, Brozanech nad Ohří
a Křešicích.
Anotace v angličtině
This graduate thesis deals with testing of health-relate fitness of lower primary school pupils. Simultaneously, it examines the environment that influences their fitness. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part deals with movement, physical aktivity, the health-related fitness, its diagnostics and measurement. It also includes some chapters dealing with lower primary age, motion and physical activity. The practical part is done by using UNifittest. The progress and results of testing of 4th grade pupils from primary schools in Terezín, Brozany nad Ohří and Křešice.
Diplomová práce je zaměřena na tělesnou zdatnost u dětí na 1. stupni základní školy. Také zkoumá vliv prostředí, ve kterém vyrůstají, na tělesnou zdatnost. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá pojmy, jako je pohyb, pohybová aktivita, tělesná zdatnost, zdravotně orientovaná zdatnost, její diagnostika a možnosti měření. Ve výzkumné části je popsán průběh a výsledky testování, kterého se zúčastnili žáci 4. ročníků základních škol v Terezíně, Brozanech nad Ohří
a Křešicích.
Anotace v angličtině
This graduate thesis deals with testing of health-relate fitness of lower primary school pupils. Simultaneously, it examines the environment that influences their fitness. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
The theoretical part deals with movement, physical aktivity, the health-related fitness, its diagnostics and measurement. It also includes some chapters dealing with lower primary age, motion and physical activity. The practical part is done by using UNifittest. The progress and results of testing of 4th grade pupils from primary schools in Terezín, Brozany nad Ohří and Křešice.
1. Prostudování odborné literatury, 2. Teoretická část: tělesná zdatnost, její význam. 3. Empirická část: testování tělesné zdatnosti u dětí pomocí testové baterie Unifittest, respondenty budou žáci 4. tříd základních škol v Křešicích, Brozanech nad Ohří a Terezíně. 4. Statistické vyhodnocení dat, jejich interpretace, závěrečná diskuse.
Zásady pro vypracování
1. Prostudování odborné literatury, 2. Teoretická část: tělesná zdatnost, její význam. 3. Empirická část: testování tělesné zdatnosti u dětí pomocí testové baterie Unifittest, respondenty budou žáci 4. tříd základních škol v Křešicích, Brozanech nad Ohří a Terezíně. 4. Statistické vyhodnocení dat, jejich interpretace, závěrečná diskuse.
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5. HORKEL, V., Výzkumné činnosti ve školní tělesné výchově. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. ISBN 978-80-7414-966-5. VRBAS, J. Škola a zdraví pro 21. století, 2010: zdravotně orientovaná zdatnost dětí mladšího školního věku : analýza vybraných ukazatelů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5404-2. MUŽÍK, V., SÜSS, V. Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4858-4. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe, c2014. ISBN 978-80-7496-162-5. HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB v Banskej Bystrici, 2010. ISBN 978-80-8083-950-5. MĚKOTA, K., NOVOSAD, J. Motorické schopnosti. Praha: SPN, 1983. ISBN 14-467-83. KOPECKÝ, Miroslav. Somatotyp a motorická výkonnost 7-15letých chlapců a dívek. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2613-6. KOVÁŘ, R., MĚKOTA K. Unifittest (6-60): tests and norms motor performance and physical fitness in youth and in adult age. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995. ISBN 80-7067-581-0. MIKLÁNKOVÁ, Ludmila. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého. 2006. ISBN 80-244-1301-9.
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. Výchova ke zdraví. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5351-5. HORKEL, V., Výzkumné činnosti ve školní tělesné výchově. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2015. ISBN 978-80-7414-966-5. VRBAS, J. Škola a zdraví pro 21. století, 2010: zdravotně orientovaná zdatnost dětí mladšího školního věku : analýza vybraných ukazatelů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. ISBN 978-80-210-5404-2. MUŽÍK, V., SÜSS, V. Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4858-4. DVOŘÁKOVÁ, Hana. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí: dítě a jeho tělo. Praha: Raabe, c2014. ISBN 978-80-7496-162-5. HAVEL, Z., HNÍZDIL, J. Rozvoj a diagnostika koordinačních a pohyblivostních schopností. Banská Bystrica: PF UMB v Banskej Bystrici, 2010. ISBN 978-80-8083-950-5. MĚKOTA, K., NOVOSAD, J. Motorické schopnosti. Praha: SPN, 1983. ISBN 14-467-83. KOPECKÝ, Miroslav. Somatotyp a motorická výkonnost 7-15letých chlapců a dívek. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2613-6. KOVÁŘ, R., MĚKOTA K. Unifittest (6-60): tests and norms motor performance and physical fitness in youth and in adult age. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995. ISBN 80-7067-581-0. MIKLÁNKOVÁ, Ludmila. Tělesná výchova na 1. stupni základních škol. Olomouc: Univerzita Palackého. 2006. ISBN 80-244-1301-9.