Práce se zaměřuje na zkoumání interního marketingu na místech, kde se vykonává sociální práce v České republice. Cílem práce je zjistit, zda využívání nástrojů personálního marketingu má vliv na stabilitu sociálních pracovníků v organizaci. Autor práce k dosažení cíle práce přistoupí prostřednictvím kombinace kvantitativního dotazníkového šetření mezi sociálními pracovníky a kombinovaným přístupem k šetření u managementu organizací. Kombinace přístupů autorovi pomáhá lépe zjistit, jak organizace přistupují k tématu řízení personálního marketingu a jak vnímají sociální pracovníci tyto aktivity v organizaci, zda přispívají k jejich spokojenosti a ke stabilitě při výkonu jejich profese. Práce poslouží manažerům při řízení zavádění personálního marketingu a prevenci fluktuace personálu.
Annotation in English
The thesis focuses on the investigation of internal marketing in places where social work is carried out in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out whether the use of personnel marketing tools has an effect on the stability of social workers in the organization. The author of the work will approach the goal of the work through a combination of a quantitative questionnaire survey among social workers and a combined approach to surveying the management of organizations. The combination of approaches helps the author to better find out how organizations approach the topic of personnel marketing management and how social workers perceive these activities in the organization, whether they contribute to their satisfaction and stability in the performance of their profession. The work will serve managers in managing the implementation of personnel marketing and preventing staff turnover.
Keywords
Personální marketing, sociální práce, fluktuace, spokojenost zaměstnanců, interní marketingový mix
Keywords in English
Personnel marketing, social work, turnover, employee satisfaction, internal marketing mix
Length of the covering note
64
Language
CZ
Annotation
Práce se zaměřuje na zkoumání interního marketingu na místech, kde se vykonává sociální práce v České republice. Cílem práce je zjistit, zda využívání nástrojů personálního marketingu má vliv na stabilitu sociálních pracovníků v organizaci. Autor práce k dosažení cíle práce přistoupí prostřednictvím kombinace kvantitativního dotazníkového šetření mezi sociálními pracovníky a kombinovaným přístupem k šetření u managementu organizací. Kombinace přístupů autorovi pomáhá lépe zjistit, jak organizace přistupují k tématu řízení personálního marketingu a jak vnímají sociální pracovníci tyto aktivity v organizaci, zda přispívají k jejich spokojenosti a ke stabilitě při výkonu jejich profese. Práce poslouží manažerům při řízení zavádění personálního marketingu a prevenci fluktuace personálu.
Annotation in English
The thesis focuses on the investigation of internal marketing in places where social work is carried out in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out whether the use of personnel marketing tools has an effect on the stability of social workers in the organization. The author of the work will approach the goal of the work through a combination of a quantitative questionnaire survey among social workers and a combined approach to surveying the management of organizations. The combination of approaches helps the author to better find out how organizations approach the topic of personnel marketing management and how social workers perceive these activities in the organization, whether they contribute to their satisfaction and stability in the performance of their profession. The work will serve managers in managing the implementation of personnel marketing and preventing staff turnover.
Keywords
Personální marketing, sociální práce, fluktuace, spokojenost zaměstnanců, interní marketingový mix
Keywords in English
Personnel marketing, social work, turnover, employee satisfaction, internal marketing mix
Research Plan
Tato práce se zabývá zkoumáním využívání personálního marketingu v institucích a organizacích, kde je vykonávána sociální práce v Ústeckém kraji v České republice. Vzhledem k nutnosti obsazování vysokoškolsky kvalifikovaných sociálních pracovníků a současně nízké prestiži profese a jejich nedostatečnému ohodnocení, se mnoho organizací a institucí potýká s nedostatkem sociálních pracovníků. Inspiraci k řešení problému, jak pomoci organizacím tyto osoby udržet, autor práce čerpal z aktuálních studií, které jsou k tématu dostupné. Řešení problému je možné naleznout v systematické personální práci založené na principech interního marketingu. Cílem práce je zjistit, zda využívání nástrojů personálního marketingu má vliv na stabilitu sociálních pracovníků v organizaci. Autor se zaměří na kombinovaný sociologický přístup, kdy jako metodu zvolil kvantitativní dotazníkové šetření u sociálních pracovníků, v kombinaci se smíšeným přístupem u managementu organizací, kde je vykonávána sociální práce. Kombinace těchto přístupů pomáhá lépe zachytit nuance v jednotlivých organizacích, kterak přistupují k tématu řízení personálního marketingu, k čemu nástroje personálního marketingu v organizaci slouží a jak je využívají. Práce poslouží manažerům v sociální práci jako vodítko, jakým způsobem lze pracovat s personálním marketingem v organizaci, jak zamezit vysoké fluktuaci kvalifikovaných osob a případně jak může personální marketing posloužit při dosahování personálních či strategických cílů organizace.
Research Plan
Tato práce se zabývá zkoumáním využívání personálního marketingu v institucích a organizacích, kde je vykonávána sociální práce v Ústeckém kraji v České republice. Vzhledem k nutnosti obsazování vysokoškolsky kvalifikovaných sociálních pracovníků a současně nízké prestiži profese a jejich nedostatečnému ohodnocení, se mnoho organizací a institucí potýká s nedostatkem sociálních pracovníků. Inspiraci k řešení problému, jak pomoci organizacím tyto osoby udržet, autor práce čerpal z aktuálních studií, které jsou k tématu dostupné. Řešení problému je možné naleznout v systematické personální práci založené na principech interního marketingu. Cílem práce je zjistit, zda využívání nástrojů personálního marketingu má vliv na stabilitu sociálních pracovníků v organizaci. Autor se zaměří na kombinovaný sociologický přístup, kdy jako metodu zvolil kvantitativní dotazníkové šetření u sociálních pracovníků, v kombinaci se smíšeným přístupem u managementu organizací, kde je vykonávána sociální práce. Kombinace těchto přístupů pomáhá lépe zachytit nuance v jednotlivých organizacích, kterak přistupují k tématu řízení personálního marketingu, k čemu nástroje personálního marketingu v organizaci slouží a jak je využívají. Práce poslouží manažerům v sociální práci jako vodítko, jakým způsobem lze pracovat s personálním marketingem v organizaci, jak zamezit vysoké fluktuaci kvalifikovaných osob a případně jak může personální marketing posloužit při dosahování personálních či strategických cílů organizace.
Recommended resources
BENNETT, Roger a Anna BARKENSJO. 2005. Internal Marketing, Negative Experiences, and volunteers Commitment to Providing High-Quality Services in a UK Helping and Caring Charitable Organization. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, ISSN 09578765
FRYE, William D., Soonhwa KANG, Chang HUH a Myong Jae (MJ) LEE. 2020. What factors influence Generation Y 19s employee retention in the hospitality industry?: An internal marketing approach. International Journal of Hospitality Management, ISSN 02784319.
MATOUŠEK, O. a kol. 2003. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál
MINDER, Susanna. 2019. Organizational Theories Within the Context of Human Resource Marketing. European Scientific Journal, ISSN 18577881.
RODRIGUES, Ana, Ana QUEIROS a Carlos PIRES. 2016. A influencia do marketing interno nas atitudes e comportamentos dos colaboradores: aplicacao a uma organizacao de cuidados sociais e de saude / The influence of internal marketing in the attitudes and behaviors of employees. Revista Portuguesa de Saúde Pública. ISSN 08709025.
UNGERMAN, Otakar, Světlana MYSLIVCOVÁ a Jaroslava DĚDKOVÁ. 2019. The current perception of personnel marketing. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics, ISSN 1211555X.
Recommended resources
BENNETT, Roger a Anna BARKENSJO. 2005. Internal Marketing, Negative Experiences, and volunteers Commitment to Providing High-Quality Services in a UK Helping and Caring Charitable Organization. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, ISSN 09578765
FRYE, William D., Soonhwa KANG, Chang HUH a Myong Jae (MJ) LEE. 2020. What factors influence Generation Y 19s employee retention in the hospitality industry?: An internal marketing approach. International Journal of Hospitality Management, ISSN 02784319.
MATOUŠEK, O. a kol. 2003. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál
MINDER, Susanna. 2019. Organizational Theories Within the Context of Human Resource Marketing. European Scientific Journal, ISSN 18577881.
RODRIGUES, Ana, Ana QUEIROS a Carlos PIRES. 2016. A influencia do marketing interno nas atitudes e comportamentos dos colaboradores: aplicacao a uma organizacao de cuidados sociais e de saude / The influence of internal marketing in the attitudes and behaviors of employees. Revista Portuguesa de Saúde Pública. ISSN 08709025.
UNGERMAN, Otakar, Světlana MYSLIVCOVÁ a Jaroslava DĚDKOVÁ. 2019. The current perception of personnel marketing. Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics, ISSN 1211555X.