Hlavním cílem této bakalářské práce bylo stanovit, které faktory nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů vybraných druhů potravin ve městě Děčín. Údaje pro tento výzkum byly sbírány prostřednictvím osobního dotazování na základě předem připraveného dotazníku. Většina odpovědí byla zaznamenána pomocí bipolární škály. Použité metody pro analýzu dat byly interval spolehlivosti, korelace, Friedmanova ANOVA pro více než dva závislé výběry a regresní rozhodovací stromy. Na základě výsledků těchto metod, byly stanoveny faktory, které nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování určité skupiny zákazníků, a tedy mají vliv na prodejnost. Došlo k sestavení doporučení pro výrobce a prodejce, na které faktory by se měli zaměřit při tvorbě marketingového mixu daného druhu potravin pro určitou skupinu zákazníků ve městě Děčín.
Anotace v angličtině
The main purpuse of this bachelor thesisi is to determine, which factors, are tho most influential in the decision making of consumers when buying specific type of groceries in the city of Děčín. The data for this study has been collected by personal questioning based on a questionnaire prepared in advance. Most of the answers have been recorded using a bipolar scale. The used methods for the data analysisi were: the interval of reliability, correlation, The Friedman ANOVA test for analysis of variance by ranks and regressive decision trees. Based on the results this survey, key factors have been determined, which have the biggest influence on the decision making of a certain customer group which means they also affect the saliability. A list of recommendations for producer and sallers has been assembled, inorder todetine the factors which shloud be taken into account when creating a marketing mix of a stated kind of groceries for a certain group of customers in the city od Děčín.
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo stanovit, které faktory nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů vybraných druhů potravin ve městě Děčín. Údaje pro tento výzkum byly sbírány prostřednictvím osobního dotazování na základě předem připraveného dotazníku. Většina odpovědí byla zaznamenána pomocí bipolární škály. Použité metody pro analýzu dat byly interval spolehlivosti, korelace, Friedmanova ANOVA pro více než dva závislé výběry a regresní rozhodovací stromy. Na základě výsledků těchto metod, byly stanoveny faktory, které nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování určité skupiny zákazníků, a tedy mají vliv na prodejnost. Došlo k sestavení doporučení pro výrobce a prodejce, na které faktory by se měli zaměřit při tvorbě marketingového mixu daného druhu potravin pro určitou skupinu zákazníků ve městě Děčín.
Anotace v angličtině
The main purpuse of this bachelor thesisi is to determine, which factors, are tho most influential in the decision making of consumers when buying specific type of groceries in the city of Děčín. The data for this study has been collected by personal questioning based on a questionnaire prepared in advance. Most of the answers have been recorded using a bipolar scale. The used methods for the data analysisi were: the interval of reliability, correlation, The Friedman ANOVA test for analysis of variance by ranks and regressive decision trees. Based on the results this survey, key factors have been determined, which have the biggest influence on the decision making of a certain customer group which means they also affect the saliability. A list of recommendations for producer and sallers has been assembled, inorder todetine the factors which shloud be taken into account when creating a marketing mix of a stated kind of groceries for a certain group of customers in the city od Děčín.
Hlavním cílem této bakalářské práce je stanovit, které faktory nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů vybraných druhů potravin ve městě Děčín. Údaje pro tento výzkum budou sbírány prostřednictvím osobního dotazování, na základě předem připraveného dotazníku. Většina odpovědí bude zaznamenána pomocí bipolární škály. Plánovanými metodami pro analýzu dat je například interval spolehlivosti, korelace, párový test nebo ANOVA. Výsledkem bude stanovení faktorů, které nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování určité skupiny zákazníků, a tudíž mají vliv na prodejnost. Vznikne tedy doporučení pro výrobce a prodejce, jak nejlépe stanovit marketingový mix daného druhu potravin pro určitou skupinu zákazníků ve městě Děčín.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této bakalářské práce je stanovit, které faktory nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování spotřebitelů vybraných druhů potravin ve městě Děčín. Údaje pro tento výzkum budou sbírány prostřednictvím osobního dotazování, na základě předem připraveného dotazníku. Většina odpovědí bude zaznamenána pomocí bipolární škály. Plánovanými metodami pro analýzu dat je například interval spolehlivosti, korelace, párový test nebo ANOVA. Výsledkem bude stanovení faktorů, které nejvíce ovlivňují nákupní rozhodování určité skupiny zákazníků, a tudíž mají vliv na prodejnost. Vznikne tedy doporučení pro výrobce a prodejce, jak nejlépe stanovit marketingový mix daného druhu potravin pro určitou skupinu zákazníků ve městě Děčín.
Seznam doporučené literatury
Celer, Č. (2015). Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji. (Czech). Ekonomika a Management, (2), 23. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=116233069&lang=cs&site=eds-live
CHICIUDEAN, D., FUNAR, S., ARION, F., CHIRLA, G., & MAN, A. (2012). The Factors of Influence over the Consumer Buying Behaviour for Organic Food. Bulletin of the University of Agricultural Sciences & Veterinary Medicine Cluj-Napoca. Horticulture, 69(2), 68. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edo&AN=83359971&lang=cs&site=eds-live
Lautiainen, T., (2015). Factors affecting consumers' buying decision in the selection of a coffee brand. Saimaa University of Applied Sciences, Lappeenranta Faculty of Business Administration Degree Programme in International Business Bachelor's Thesis 2015, 40. Retrieved from https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/94486/Lautiainen_Tanja.pdf
López-Menchero, T. B., & de Miguel, J. D. (2018). Food Products Buying Decision Process, Store Brands Versus Manufacturer Brands. Journal of Marketing Trends (1961-7798), 5(2), 57. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=135269211&lang=cs&site=eds-live
Sadílek, T., & Asmalovskij, A. (2016). Vnímání značek kvality potravin v České republice: výsledky pilotní studie. (Czech). Ekonomika a Management, (4), 66. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=122001767&lang=cs&site=eds-live Sdružení ochrany spotřebitelů. (2015). Značky kvality potravin. Dostupné z: https://www.asociace-sos.cz/znacky-kvality-potravin/
Wongleedee, K. (2015). Marketing Mix and Purchasing Behavior for Community Products at Traditional Markets. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 2080-2085. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.323
Seznam doporučené literatury
Celer, Č. (2015). Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji. (Czech). Ekonomika a Management, (2), 23. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=116233069&lang=cs&site=eds-live
CHICIUDEAN, D., FUNAR, S., ARION, F., CHIRLA, G., & MAN, A. (2012). The Factors of Influence over the Consumer Buying Behaviour for Organic Food. Bulletin of the University of Agricultural Sciences & Veterinary Medicine Cluj-Napoca. Horticulture, 69(2), 68. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edo&AN=83359971&lang=cs&site=eds-live
Lautiainen, T., (2015). Factors affecting consumers' buying decision in the selection of a coffee brand. Saimaa University of Applied Sciences, Lappeenranta Faculty of Business Administration Degree Programme in International Business Bachelor's Thesis 2015, 40. Retrieved from https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/94486/Lautiainen_Tanja.pdf
López-Menchero, T. B., & de Miguel, J. D. (2018). Food Products Buying Decision Process, Store Brands Versus Manufacturer Brands. Journal of Marketing Trends (1961-7798), 5(2), 57. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=135269211&lang=cs&site=eds-live
Sadílek, T., & Asmalovskij, A. (2016). Vnímání značek kvality potravin v České republice: výsledky pilotní studie. (Czech). Ekonomika a Management, (4), 66. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edb&AN=122001767&lang=cs&site=eds-live Sdružení ochrany spotřebitelů. (2015). Značky kvality potravin. Dostupné z: https://www.asociace-sos.cz/znacky-kvality-potravin/
Wongleedee, K. (2015). Marketing Mix and Purchasing Behavior for Community Products at Traditional Markets. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 2080-2085. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.323