Cílem bakalářské práce je zjistit vhodnou metodiku pro žáky - cizince po příchodu z Anglie pro výuku v českém jazyce. V teoretické části práce budou akcentována témata jako cizinec a vzdělávání v České republice, bilingvismus a bilingvní rodina, multikulturalismus a interkulturní vzdělávání, integrace žáků-cizinců. Výzkum bude realizován prostřednictvím pozorování, které bude sloužit ke zpracovávání praktické části. Výsledek bakalářské práce by měl sloužit pedagogickým pracovníkům při práci s dětmi pocházející z Anglie.
Annotation in English
The objective of this bachelor thesis is to discover and provide the convenient metho-dology for pupils - foreigners after their arrival from England for the further education in Czech language. The theoretical part of this thesis may accent themes like foreigner and his education in the Czech republic, bilingualism and bilingual family, multiculturalism and intercultural education, integration of pupils - foreigners. Research is mainly based on observation and obtained data are used for further processing in practical part of this thesis. The result of this bachelor thesis should be helpful to teachers while working with children who originally came from England.
Keywords
Bilingvismus a bilingvní rodina, cizinec a vzdělávání v České republice, integrace žáků-cizinců, jazyková integrace žáků-cizinců, migrace, multikulturalismus a interkulturní vzdělávání
Keywords in English
Bilingualism and bilingual family, foreigner and education in the Czech Republic, inte-gration of pupils - foreigners, lingual integration of pupils - foreigners, migration, multiculturalism and intercultural education
Length of the covering note
75 s.
Language
CZ
Annotation
Cílem bakalářské práce je zjistit vhodnou metodiku pro žáky - cizince po příchodu z Anglie pro výuku v českém jazyce. V teoretické části práce budou akcentována témata jako cizinec a vzdělávání v České republice, bilingvismus a bilingvní rodina, multikulturalismus a interkulturní vzdělávání, integrace žáků-cizinců. Výzkum bude realizován prostřednictvím pozorování, které bude sloužit ke zpracovávání praktické části. Výsledek bakalářské práce by měl sloužit pedagogickým pracovníkům při práci s dětmi pocházející z Anglie.
Annotation in English
The objective of this bachelor thesis is to discover and provide the convenient metho-dology for pupils - foreigners after their arrival from England for the further education in Czech language. The theoretical part of this thesis may accent themes like foreigner and his education in the Czech republic, bilingualism and bilingual family, multiculturalism and intercultural education, integration of pupils - foreigners. Research is mainly based on observation and obtained data are used for further processing in practical part of this thesis. The result of this bachelor thesis should be helpful to teachers while working with children who originally came from England.
Keywords
Bilingvismus a bilingvní rodina, cizinec a vzdělávání v České republice, integrace žáků-cizinců, jazyková integrace žáků-cizinců, migrace, multikulturalismus a interkulturní vzdělávání
Keywords in English
Bilingualism and bilingual family, foreigner and education in the Czech Republic, inte-gration of pupils - foreigners, lingual integration of pupils - foreigners, migration, multiculturalism and intercultural education
Research Plan
Cílem bakalářské práce bude zjistit vhodnou metodiku pro žáky – cizince po příchodu z Anglie pro výuku v českém jazyce. V teoretické části práce budou akcentována témata jako cizinec, rozdíly v anglickém a českém školním systému, bilingvní rodina, multikulturní výchova. Výzkum bude realizován prostřednictvím pozorování, které bude sloužit ke zpracovávání praktické části. Výsledek bakalářské práce bude sloužit pedagogickým pracovníkům při práci s dětmi pocházející z Anglie.
Research Plan
Cílem bakalářské práce bude zjistit vhodnou metodiku pro žáky – cizince po příchodu z Anglie pro výuku v českém jazyce. V teoretické části práce budou akcentována témata jako cizinec, rozdíly v anglickém a českém školním systému, bilingvní rodina, multikulturní výchova. Výzkum bude realizován prostřednictvím pozorování, které bude sloužit ke zpracovávání praktické části. Výsledek bakalářské práce bude sloužit pedagogickým pracovníkům při práci s dětmi pocházející z Anglie.
Recommended resources
Bobysudová, L. Cizinec a vzdělávání v České republice. Praha: Organizace pro pomoc uprchlíkům, 2005. ISBN 80-239-4741-9
Brouček, S. Migrace a česká etnologie. Praha: Středisko společných činností AV ČR, 2018 ISBN 978-80-270-4277-7
Buryánek, J. Interkulturní vzdělávání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2004. ISBN 80-7106-715-6
Buryánek, J. Interkulturní vzdělávání II. Praha: Člověk v tísni, 2005. ISBN 80-903510-5-0
Harding-Esch, E., Riley, P. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-358-1
Průcha, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2
Šindelářová, J., Škodová, S. Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2012. ISBN 978-80-7414-559-9
Švingalová, D. Úvod do multikulturní výchovy. Liberec: Liberecké romské sdružení, 2007. ISBN 978-80-903953-0-5
Recommended resources
Bobysudová, L. Cizinec a vzdělávání v České republice. Praha: Organizace pro pomoc uprchlíkům, 2005. ISBN 80-239-4741-9
Brouček, S. Migrace a česká etnologie. Praha: Středisko společných činností AV ČR, 2018 ISBN 978-80-270-4277-7
Buryánek, J. Interkulturní vzdělávání. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2004. ISBN 80-7106-715-6
Buryánek, J. Interkulturní vzdělávání II. Praha: Člověk v tísni, 2005. ISBN 80-903510-5-0
Harding-Esch, E., Riley, P. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-358-1
Průcha, J. Multikulturní výchova. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-502-2
Šindelářová, J., Škodová, S. Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2012. ISBN 978-80-7414-559-9
Švingalová, D. Úvod do multikulturní výchovy. Liberec: Liberecké romské sdružení, 2007. ISBN 978-80-903953-0-5