Konkurence mezi institucemi poskytujícími terciární vzdělání je vyšší než kdy dříve, a proto je nutné obohatit marketingovou strategii škol o užívání sociálních sítí. Fakulta sociálně ekonomická Univerzity Jana Evangelisty Purkyně se však v současnosti potýká s nedostatečnou informovaností o preferencích užívání sociálních sítí u studentů středních škol a tudíž neví, na jakých komunikačních kanálech a jakými příspěvky na studenty zapůsobit. Dle mnoha odborných studií představují nejoblíbenější typ sdílených příspěvků fotografie. Autoři doporučují institucím poskytujícím terciární vzdělání vytvořit účet na co nejvíce sociálních sítích.
Cílem této práce bylo odhalit, kdy a jaké sociální sítě studenti 3. a 4. ročníků gymnázií a ekonomických středních škol v Ústeckém kraji používají, a za jakým účelem, a jaké preferují příspěvky. Výzkum byl proveden v průběhu měsíců září a října roku 2021 za pomoci online dotazníku, jež byl rozeslán ředitelům a zástupcům ředitele dvaceti jedněch ekonomických středních škol a devatenácti gymnázií působících v Ústeckém kraji.
Získaná data byla zpracována ve statistickém programu SPSS za pomoci popisné statistiky, Kruskal Wallisova testu s následnou post hoc analýzou, Mann Whitneyova testu a intervalů spolehliosti. Zpracovaná data a výsledná doporučení byla poskytnuta koordinátorce vnějších vztahů Fakulty sociálně ekonomické k odkrytí zvyklostí při užívání sociálních sítí potenciálních budoucích studentů fakulty a k následnému vytvoření vhodné marketingové strategie na sociálních sítích.
Výsledky šetření odhalily, že pravidelně na sociálních sítích sleduje Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně a Fakultu sociálně ekonomickou pouze zanedbatelné množství respondentů, avšak zhruba polovina respondentů uvedla, že zvažuje se sledováním začít. Dále bylo zjištěno, že množství sledovaných sociálních sítí fakulty nemá vliv na vztah studentů s Fakultou sociálně ekonomickou, lze však říci, že studenti, kteří sledují Fakultu sociálně ekonomickou na sociálních sítích mají lepší vztah s fakultou než ostatní studenti. Studenti spíše preferují, aby Fakulta sociálně ekonomická sdílela fotografie a příspěvky obsahující informace o studiu a nadcházejících událostech.
Anotace v angličtině
Competition between tertiary education institutions is higher than ever before and therefore it is necessary to enrich the marketing strategy of schools with the use of social media. However the Faculty of Socio-Economics of the Jan Evangelista Purkyně University is currently struggling with insufficient information about the preferences of using social networks among high school students and therefore does not know which communication channels to use and which posts to influence students with. According to many expert studies, photography is the most popular type of shared post. The authors recommend that tertiary education institutions create an account on as many social media as possible.
The aim of this work was to reveal when and what social media students of high schools and economic secondary schools that are in 3rd and 4th grades in the Ústí Region use, and for what purpose, and what posts they prefer. The research was conducted during the months of September and October 2021 with the help of an online questionnaire, which was sent to the principals and deputy principals of twenty one economic secondary schools and nineteen grammar schools operating in the Ústí Region.
The obtained data were processed in the statistical program SPSS using descriptive statistics, Kruskal Wallis test followed by post hoc analysis, Mann Whitney test and confidence intervals.
The processed data and the resulting recommendations were provided to the coordinator of external relations of the Faculty of Social Economics to uncover the habits of using social networks of potential future students of the faculty and to subsequently create a suitable marketing strategy on social networks.
The results of the survey revealed that only a negligible number of respondents regularly follow Jan Evangelista Purkyně University and the Faculty of Socio-Economics on social networks, but about half of the respondents stated that they were considering starting following. It was also found that the number of followed social networks of the faculty does not affect the relationship of students with the Faculty of Socio-Economics, but it can be said that students who follow the Faculty of Socio-Economics on social networks have a better relationship with the faculty than other students. Rather, students prefer the Faculty of Socio-Economics to share photographs and posts containing information about the study and upcoming events.
Klíčová slova
Sociální sítě, vysoké školy, online marketing, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social media, universities, online marketing, education
Rozsah průvodní práce
45 s. (64 279 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Konkurence mezi institucemi poskytujícími terciární vzdělání je vyšší než kdy dříve, a proto je nutné obohatit marketingovou strategii škol o užívání sociálních sítí. Fakulta sociálně ekonomická Univerzity Jana Evangelisty Purkyně se však v současnosti potýká s nedostatečnou informovaností o preferencích užívání sociálních sítí u studentů středních škol a tudíž neví, na jakých komunikačních kanálech a jakými příspěvky na studenty zapůsobit. Dle mnoha odborných studií představují nejoblíbenější typ sdílených příspěvků fotografie. Autoři doporučují institucím poskytujícím terciární vzdělání vytvořit účet na co nejvíce sociálních sítích.
Cílem této práce bylo odhalit, kdy a jaké sociální sítě studenti 3. a 4. ročníků gymnázií a ekonomických středních škol v Ústeckém kraji používají, a za jakým účelem, a jaké preferují příspěvky. Výzkum byl proveden v průběhu měsíců září a října roku 2021 za pomoci online dotazníku, jež byl rozeslán ředitelům a zástupcům ředitele dvaceti jedněch ekonomických středních škol a devatenácti gymnázií působících v Ústeckém kraji.
Získaná data byla zpracována ve statistickém programu SPSS za pomoci popisné statistiky, Kruskal Wallisova testu s následnou post hoc analýzou, Mann Whitneyova testu a intervalů spolehliosti. Zpracovaná data a výsledná doporučení byla poskytnuta koordinátorce vnějších vztahů Fakulty sociálně ekonomické k odkrytí zvyklostí při užívání sociálních sítí potenciálních budoucích studentů fakulty a k následnému vytvoření vhodné marketingové strategie na sociálních sítích.
Výsledky šetření odhalily, že pravidelně na sociálních sítích sleduje Univerzitu Jana Evangelisty Purkyně a Fakultu sociálně ekonomickou pouze zanedbatelné množství respondentů, avšak zhruba polovina respondentů uvedla, že zvažuje se sledováním začít. Dále bylo zjištěno, že množství sledovaných sociálních sítí fakulty nemá vliv na vztah studentů s Fakultou sociálně ekonomickou, lze však říci, že studenti, kteří sledují Fakultu sociálně ekonomickou na sociálních sítích mají lepší vztah s fakultou než ostatní studenti. Studenti spíše preferují, aby Fakulta sociálně ekonomická sdílela fotografie a příspěvky obsahující informace o studiu a nadcházejících událostech.
Anotace v angličtině
Competition between tertiary education institutions is higher than ever before and therefore it is necessary to enrich the marketing strategy of schools with the use of social media. However the Faculty of Socio-Economics of the Jan Evangelista Purkyně University is currently struggling with insufficient information about the preferences of using social networks among high school students and therefore does not know which communication channels to use and which posts to influence students with. According to many expert studies, photography is the most popular type of shared post. The authors recommend that tertiary education institutions create an account on as many social media as possible.
The aim of this work was to reveal when and what social media students of high schools and economic secondary schools that are in 3rd and 4th grades in the Ústí Region use, and for what purpose, and what posts they prefer. The research was conducted during the months of September and October 2021 with the help of an online questionnaire, which was sent to the principals and deputy principals of twenty one economic secondary schools and nineteen grammar schools operating in the Ústí Region.
The obtained data were processed in the statistical program SPSS using descriptive statistics, Kruskal Wallis test followed by post hoc analysis, Mann Whitney test and confidence intervals.
The processed data and the resulting recommendations were provided to the coordinator of external relations of the Faculty of Social Economics to uncover the habits of using social networks of potential future students of the faculty and to subsequently create a suitable marketing strategy on social networks.
The results of the survey revealed that only a negligible number of respondents regularly follow Jan Evangelista Purkyně University and the Faculty of Socio-Economics on social networks, but about half of the respondents stated that they were considering starting following. It was also found that the number of followed social networks of the faculty does not affect the relationship of students with the Faculty of Socio-Economics, but it can be said that students who follow the Faculty of Socio-Economics on social networks have a better relationship with the faculty than other students. Rather, students prefer the Faculty of Socio-Economics to share photographs and posts containing information about the study and upcoming events.
Klíčová slova
Sociální sítě, vysoké školy, online marketing, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Social media, universities, online marketing, education
Zásady pro vypracování
Konkurence mezi institucemi poskytujícími terciární vzdělání je vyšší než kdy dříve, a proto je nutné obohatit marketingovou strategii škol o užívání sociálních sítí. Fakulta sociálně ekonomická Univerzity Jana Evangelisty Purkyně se však v současnosti potýká s nedostatečnou informovaností o preferencích užívání sociálních sítí u studentů středních škol a tudíž neví, na jakých komunikačních kanálech a jakými příspěvky na studenty zapůsobit. Dle mnoha odborných studií představují nejoblíbenější typ sdílených příspěvků fotografie. Autoři doporučují institucím poskytujícím terciární vzdělání vytvořit účet na co nejvíce sociálních sítích.
Cílem této práce bude odhalit, kdy a jaké sociální sítě studenti 3. a 4. ročníků gymnázií a ekonomických středních škol v Ústeckém kraji používají, a za jakým účelem, a jaké preferují příspěvky. Výzkum bude proveden v průběhu měsíců září a října roku 2021 za pomoci online dotazníku, jež bude rozeslán ředitelům a zástupcům ředitele dvaceti ekonomických středních škol a dvaceti šesti gymnázií působících v Ústeckém kraji.
Získaná data budou zpracována ve statistickém programu SPSS za pomoci popisné statistiky a Kruskal Wallisova testu. Zpracovaná data a výsledná doporučení budou poskytnuta koordinátorce vnějších vztahů Fakulty sociálně ekonomické, k odkrytí zvyklostí při užívání sociálních sítí potenciálních budoucích studentů fakulty a k následnému vytvoření vhodné marketingové strategie na sociálních sítích.
Zásady pro vypracování
Konkurence mezi institucemi poskytujícími terciární vzdělání je vyšší než kdy dříve, a proto je nutné obohatit marketingovou strategii škol o užívání sociálních sítí. Fakulta sociálně ekonomická Univerzity Jana Evangelisty Purkyně se však v současnosti potýká s nedostatečnou informovaností o preferencích užívání sociálních sítí u studentů středních škol a tudíž neví, na jakých komunikačních kanálech a jakými příspěvky na studenty zapůsobit. Dle mnoha odborných studií představují nejoblíbenější typ sdílených příspěvků fotografie. Autoři doporučují institucím poskytujícím terciární vzdělání vytvořit účet na co nejvíce sociálních sítích.
Cílem této práce bude odhalit, kdy a jaké sociální sítě studenti 3. a 4. ročníků gymnázií a ekonomických středních škol v Ústeckém kraji používají, a za jakým účelem, a jaké preferují příspěvky. Výzkum bude proveden v průběhu měsíců září a října roku 2021 za pomoci online dotazníku, jež bude rozeslán ředitelům a zástupcům ředitele dvaceti ekonomických středních škol a dvaceti šesti gymnázií působících v Ústeckém kraji.
Získaná data budou zpracována ve statistickém programu SPSS za pomoci popisné statistiky a Kruskal Wallisova testu. Zpracovaná data a výsledná doporučení budou poskytnuta koordinátorce vnějších vztahů Fakulty sociálně ekonomické, k odkrytí zvyklostí při užívání sociálních sítí potenciálních budoucích studentů fakulty a k následnému vytvoření vhodné marketingové strategie na sociálních sítích.
Seznam doporučené literatury
Assimakopoulos, C., & Antoniadis, I., & Kayas, O. G., & Dvizac, D. (2017). Effective social media marketing strategy: Facebook as an opportunity for universities. International Journal of Retail & Distribution Management.
Bonilla Quijada, M. D. R., & Perea Munoz, E., & Corrons, A., & Olmo-Arriaga, J. L. (2021). Engaging students through social media. Findings for the top five universities in the world. Journal of Marketing for Higher Education, 1-18.
Clark, M., & Fine, M. B., & Scheuer, C. L. (2017). Relationship quality in higher education marketing: the role of social media engagement. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 40-58.
Constantinides, E., & Stagno, M. C. Z. (2012). Higher education marketing: A study on the impact of social media on study selection and university choice. International journal of technology and educational marketing (IJTEM), 2(1), 41-58.
Ivy, J. (2008). A new higher education marketing mix: the 7Ps for MBA marketing. International Journal of educational management.
Ministerstvo školství. (2005). Vyhláška č. 13/2005 Sb.: Vyhláška o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-13
Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: Understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143.
Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon.
Seznam škol. (2021). Střední školy Ústecký kraj. Dostupné z: http://www.seznamskol.eu/typ/stredni-skola/?kraj=ustecky
Taecharungroj, V. (2017). Higher education social media marketing: 12 content types universities post on Facebook. International Journal of Management in Education, 11(2), 111-127.
Seznam doporučené literatury
Assimakopoulos, C., & Antoniadis, I., & Kayas, O. G., & Dvizac, D. (2017). Effective social media marketing strategy: Facebook as an opportunity for universities. International Journal of Retail & Distribution Management.
Bonilla Quijada, M. D. R., & Perea Munoz, E., & Corrons, A., & Olmo-Arriaga, J. L. (2021). Engaging students through social media. Findings for the top five universities in the world. Journal of Marketing for Higher Education, 1-18.
Clark, M., & Fine, M. B., & Scheuer, C. L. (2017). Relationship quality in higher education marketing: the role of social media engagement. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 40-58.
Constantinides, E., & Stagno, M. C. Z. (2012). Higher education marketing: A study on the impact of social media on study selection and university choice. International journal of technology and educational marketing (IJTEM), 2(1), 41-58.
Ivy, J. (2008). A new higher education marketing mix: the 7Ps for MBA marketing. International Journal of educational management.
Ministerstvo školství. (2005). Vyhláška č. 13/2005 Sb.: Vyhláška o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-13
Peruta, A., & Shields, A. B. (2017). Social media in higher education: Understanding how colleges and universities use Facebook. Journal of Marketing for Higher Education, 27(1), 131-143.
Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon.
Seznam škol. (2021). Střední školy Ústecký kraj. Dostupné z: http://www.seznamskol.eu/typ/stredni-skola/?kraj=ustecky
Taecharungroj, V. (2017). Higher education social media marketing: 12 content types universities post on Facebook. International Journal of Management in Education, 11(2), 111-127.